- 76 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Esmalar sebeptir ve ölçüdür
Esmalar sebeptir ve ölçüdür
Hz muhammed gövde sahabe dallarıdır...her esmanın önderidir pişidir her bir sahabe yani sahabe yıldızlar gibidir...Devlet gövde bakanlıklar esmaya kölelerdir...Allah onlarla da"BİZOLDU"görevlendirdi...nasibleri kadar görevleri...ktaraklı göz gibiydi şeytan ademi toprak sandı oya Allah BİZOLDU esada hz Ademle ve Adem hz Oldu...hz Ömer adilse adil olan Allah hz Ömerle"Bizolduğu içindir..."Görevlendirdiği içindir...görevlendirme işini hindu bayni hulül ile açıklamış
Alim esması da sebebtir ölçüdür Alim esması sebeboldu her yaratılan öğretmen oldu.Razzak esması sebeb oldu heryaratılan rızık oldu
Her yaratılan nasibi kadar rızık old alim öğretmen oldu..."Kendini bilen rabbin bilir"işitiyorsan en işiten Allahtır...en duyn da..en büyük de en akıllıda...en ömürlüde yani Baki O...O BAKİ SENİNLE bizOldu sen de hay oldun...Hulü değil biz Olma emirdir...görevlendirmedir...hay olmanıirade etti iradesi ve Aİ sıfatı Halık sıfatı sebe oldu yaratıldın ömür vrildi BAKİ esması sebeb oldu alim oldun alim esması sebeb oldu değilse HİÇSİN...YA BİZSİN yada HİÇSİN..
Rabbimiz! Bizi yoluna kabul ettikten sonra kalplerimizin kaymasına izin verme. Bize katından iyilikte bulun! Vehhab olan / karşılık beklemeden bol bol veren sensin.(3/8)
En alim o en büyük o en tek olur iki baş olmaz iki ilim olmaz iki adalet olmaz.esması da tek.en olanın ihtiyacı olmaz.SAMEDDİR O
Biz toprağın onlardan neleri eksiltmekte olduğunu elbette bilmekteyiz. Katımızda (o bilgileri) koruyan bir kitap vardır.(Kaf/4)
Kur’anda âyetler haşr ve neşri inkâr eden dinsizleri uyandırmak için bakışlarını göklere ve yere ve bunlarda olan çeşitli yaratılış eserlerine çekmektedir.İnsan da icad yeteneği var Allah da halık esması...esma kaynaktır sebetir ölçüdür...ilk kaynaktır...insan meni zerresinden ürüyor ama ilk topraktan yaratıldı...toprak ateşten üstün.şeytan ateş üstün dedi çünkü zıttını de şeytanın...şeytanın inancına asilik haktır çünkübnca rızık üretn topraktır toprakla daha fazla"BİZOLDU ESMDA ALLAH..."
Allah razzaktır yani rızıkların oluşması için yaratılanlarla biz oldu yani görevlendirmeler yaptı.Emeği en çok olan Allah.en gizli
Allah razzaktır yani rızıkların oluşması için yaratılanlarla biz oldu yani görevlendirmeler yaptı.Emeği en çok olan Allah.en gizli yine Allah ve esması...AKIL ilme hakkamarifete secdeliyse o esmaları our hem insanda hem doğada...doğa öğretmendir çünkü yaratıcısı ALİM doğada adalet farklılık büyük-küçük gibi zıtlar var bu adil esmasının sebeb olduğu sonuçlardır...adil esması cehenem-cennet oluşturdu...adil var bu varlıkta ahiret olmaz mı...
"Yaasın zalimler için cehennem"...
Esmasını sebeb ve ölçü kıldı yaratılana Allah sahib...Kaynak.En büyük en zengin en güçlü en alim ve bunların kaynağı enleri...enlerin adrei Allah her şey mhtaç en muhtaç olmayan yani muhta olmayan da var bu varlıkta SAMED ar...doğmak doğurmak muhtaçlara ait işler...dğmayan vcud kendinden olan da var bu varkta...
İslam ilimdir kr’an ilimdir ama şeriatler subjektiftir...Tartışılara oluştu yine tartışılmalıdır...İslam uğruna Kur’nı anlamak adıa hep tartışılsın...tartışmak ötülüğü yok emk görevimizin br parçası...nush ile uslanmayanın hakkı kötektir...önc nush sonra kötek...Adam dyor ki İslamda sadecesavunma savaşı vardır saldırısan işgalci olursun ol...o şeytanın işgalcisi sen nurun işgalcisi ol güneş gibi doğ...Savaş var.Ebu lehebin elini kurutmak var Ebu lehebi müslüman olması için zorlamak yok.Zorlarsan münafık olur çünkü.
Evet...Kur’an tartışılmalı Furkan o...ölçü o."Bu; insanlara bununla uyarılmaları, O’nun tek ilah olduğunu bilmeleri ve akıl sahiplerinin öğüt almaları için bir Tebliğdir. (İBRAHİM / 52)
YORUMLAR
her şey bir vehimden ibaret olabilir mi. biz olmak dedikleri ilahi bir emrin yansıması değil de insan aklının uydurduğu bir kurgu mu. allahın esmalarıyla yaratılanı yüceltmek insanın kendi acziyetine anlam yükleme çabasından başka ne olabilir.
adalet dedikleri bir teraziyse o teraziyi tutan elin titremediğini kim garanti edebilir. insan adil değildir. yalnızca adil olduğunu sanır. hz ömer’in adaletini adl esmasına bağlamak insanın kendi tarihine kutsiyet atfetmesinden ibarettir. çünkü ilahi adalet mutlaksa insana düşen ancak sönük bir gölge olmaktır.
rıskı veren allah’tır. ama insanın biz olduk diyerek bunu paylaşması haddini aşması değil midir. toprak bereketini sunar. ateş enerjisini. ama bunlar ilahi kudretin eseridir. insan yalnızca aracı olabilir. fakat ne yapar ne eder bunu da kendine yontar. çünkü kibir insanın yaratılışındaki zaaflardan biridir.
teklik karşısında çokluk fikri yalnızca bir yanılsamadır. allah sameddir. hiçbir şeye muhtaç değildir. insanın biz olduk demesi bir boşluktan başka ne ifade eder. allah insanla biz olmaz. çünkü insan allahın büyüklüğünü kavrayamayacak kadar küçüktür.
kur’an insanın aklından ve tartışmalarından daha büyüktür. furkan dedikleri ölçü aslında insanın kendi eksikliğine bir cevaptır. oysa kur’an teslimiyeti öğütler. tartışmayı değil. ama insan teslimiyetin sessizliğini anlamak yerine kendi gürültüsünü ilahi bir hakikat gibi sunar.
ya hiçsin. ya sus. hakikat suskunlukta saklıdır. çünkü allahın büyüklüğü insanın tüm iddialarını anlamsız kılar. biz olmak yalnızca bir hayalden ibarettir. hakikati bulan sessizlikle bulur. nokta.