- 31 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
At,semer,gem,şikke.
Özgür at,geyikle geçinemiyordu.
Hır,gür,kavga.
_At avcıya dedi ki!Benim için geyiği hallediver.
Avcı dedi,tamam,aç ağzını.
_At neden?
Avcı dedi,uyumlu geçinmemiz için.Atın ağzına bir delikli demir verdi.Uzun kalın ipi de demirin deliklerinden geçirdi.Domuz bağına getirdi.
_At dedi,bu da ne?
Avcı dedi,semer,bunu tam belinin ortasına koyacağım,ben üzerine oturacağım,gem ile sana emir verceğim,geyiği daha hızlı yakalayacağız.
Avcı emirini verdi,koş,koş.
_At ön ayaklarını gökyüzüne doğru dikti,
bağırdı,kişnedi.
Avcı ile at hızlıca uzaklaştılar.Avcı bazen civili değneğini ata batırdı.Gemiyle sağa,sola yönlerdi.Uzun bir kovalamadan sonra geyiğin işini bitirdiler,geyiği yakaladılar.
_At çok memnun kaldı.Başını gökyüzüne dikti ve kişnedi.
_At dedi,çıkar artık şu illeti ağzımdan.
Avcı dur dedi,ne acele ediyorsun.Seninle yaşam yeni başlıyor.
Dur dediğim yerde,duracaksın,
yem verdiğimde,yiyeceksin,
iç dediğimde,su içeceksin.
Artık sen benim malımsın,bana geçtin.
Gemin ve semerinle bana çalışacaksın.
Bende seni doyuracağım,sıcak yerde koruyacağım,yem,saman,su aramayacaksın.
At dedi,ama ben doğaya alışığım,orada mutluyum,çıkar şu demiri ağzımdan,çek şu torbayı boynumdan,at şu semer illetini sırtımdan,iki de bir çivi dürtüp durma kıçıma.
Avcı dedi,yok öyle özgürlük,bana çalışacaksın,çocukların olacak doğada özgür yaşadıklarının farkına varamayacaklar,siz doğuracaksınız ben sahibi olacağım.
Hadi gir ahıra yat,yarın yola erken koyulacağız.
Seninle daha çok işimiz var.Çekeçeksin benim kahrımı,benim için çalışacaksın,iki üç daha çok olacaksınız.
Şukür etmesini öğrenin,yeminizi,samanınızı üreteceğiz sizinle, ben ikram edeceğim size.
Semer,gem,şikke,arada çivili kazığı sakın unutma!
)))ykurtca
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.