- 76 Okunma
- 3 Yorum
- 3 Beğeni
DELİLİĞİN YAZILMAYAN KANUNU- MADDE.5
...
ÖKABAR (Öküz Altında Buzağı Arayanları) Tespit Komisyonu Kurularak; ivedilikle örgütlenilecek.
30 Büyükşehir ve Zonguldak’ ta bu cürüme özel tam teşekküllü ıslah evleri tesis edilecek.
Islah evlerinde Bilhassa Angus, Brangus ve Brahman cinsi büyükbaşlar himaye edilerek; ceza infâz edilirken -birinci derece yetkili- olarak tanımlanacaklar.
Öküz altında buzağı arayarak, şahıs yahut Umûmî Efkârın huzurunu menfi yönde etkileyen suçlu veya suçlular;
Fiziki durum, yaş, itibar, cemiyet içindeki mevki, tahsil durumu, maddi ve medeni vaziyetine bakılmaksızın derhal sabit ceza yaptırımı uygulamaya koyulacaktır.---------------------Ceza Tanımı----------------------------
(Müşteki beyanı esas alınarak, Suçlu tespit edilir edilmez delil aranmaksızın; "Derhal" cezası infâz edilecektir).
Suçlu, birinci derece Yetkili Büyükbaş ile Suçlu ıslah evlerindeki özel hücreye alınacak ve beyaz bir tulum giydirilerek ceza hükmü süresince sabit duracak olan Yetkili Büyükbaşın karnı altında bağdaş kurmak sureti (12 saatten az olmamak kaydı )ile oturtulacak.
Bu esnada Yetkili Büyükbaşın duyacağı şekilde ve ürkütmeden, her üç dakikada bir (25 desibelden az olmamak sartıyla)
"Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir/Tekdir ile uslanmayanın hakkı tezektir" dedirtilecek.
Süre sonunda cezasını tamamlamış olan suçlu, mevcut vaziyeti ile cemiyet önüne çıkarılarak tekrar zaruri metin tekrarlatılarak kayda alınacak.
Aynı cürmü 6(altı) ay içinde tekrar işlerse önceki cezasının 2(iki) misli olarak ceza tekrar infaz edilecek.
Her tekrarda ceza süresi öncekinin 2(iki) katı olarak uygulanacak.
(Not: Yetkili Büyükbaş ceza süresince tüm (def’î hacet) )fizyolojik ihtiyaçlarını giderme yetkisine sahiptir.)
Dengi Naz
12.11.2024 20:19:00
YORUMLAR
Çok yenilikçi ...senden hep böle yenilkci şiirler yazılar bekliyor um deenginaz günümün şiiri ve yazisidır şüphesiz usta kaleme selammm
Dengî Naz
Günün yazısı seçkisi var mı bilmiyorum, olmasa da beyanınız kafi geldi mutlu oldum.
Saygılar