- 61 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KÖTÜ İNSAN OLMAK KOLAY
Kötü insan olmak çok kolay eğer sonucuna katlanacaksanız ..Çünkü bir de ölümünüzün arkasından "bir kötüden daha kurtulduk" denmesi var ya hani...Benim tam da bu cümleyi kullanacağım insanlar var mesela..
Kolaydır kötü insan olmak...Çünkü her türlü kötülüğü rahatça yapabileceğiniz dünya denen bir alemde yaşıyoruz zira.. "Çamur at izi kalsın" cinsinden de olabilir kötülüğünüz ki biz buna iftira diyoruz. Ya da yüze gülüp arkasından konuşmak var insanların ki biz buna iki yüzlülük diyoruz ya da ya da İnsanların önünde insan gibi insan olarak davranıp ruhları türlü suretlere bürünmüş olanlar var ki biz buna münafıklık diyoruz..
Yani demem o ki her türlü kötülüğü sınır tanımadan insanlara yapmak var en yakınınızdan en uzağınıza kadar lakin bir de madalyonın diğer yüzü var. Siz bu kötülükleri yapa yapa insanların karşısında aslında aslınızı ortaya koyuyor kendinizi ele veriyorsunuz her kötülüğünüzde ve her kötü, çirkin cümlelerinizle...
Düşünsenize kötülük yaptığınız en yakınınızsa insanlar bir süre sonra"kendi yakınına bunu yapan bize neler yapmaz?" diye düşünüp sizden fersah fersah kaçmaya başlar bir süre sonra..Önce sizinle çay kahve içmeyi bırakır sonra sadece selamlaşır sonra da sizi gördüğü yerde yolunu değiştirir...
Ya da en uzağınıza kötülük yapsanız benzer düşüncelerle aynı akıbeti yaşarsınız...Yani hiç bir kötülük karşılıksız kalmaz bu dünyada...Sadece zaman meselesi anlayacağınız.
Her kötülük zamana gebedir er ya da geç sahibine döner...
Kötülükte sınır tanımayanlar kendi içlerinde insanlarla iletişimini uzak mesafe tutan insanlardır. Etraflarında hakiki dostları yoktur. Tüm ilişkileri çıkar üzerine kuruludur (maddi manevi)Hastalığını, zorunu, darını bilmeyen insanlardandır sözde dostları...İnsanlarla görüşmeyi yakın mesafe ilişki kurmayı tercih etmezler. Evlerine kimseyi davet etmezler türlü kuruntu ve vesveseleri sebebiyle...
Hal böyle olunca bu insanlar oturdukları yerde" kime nasıl kötülük yaparım huzurunu nasıl bozarım?" şeklinde şeytani düşüncelerle başbaşa kalır sonra bu düşüncelerini eyleme dökerler bir bir..
Bu davranışlarının sonunda bir bir en yakınlarından en uzağına kadar olan insanları da kaybederler .Çünkü onun şerrinden Allah’a sığınan insanlar onlardan fersah fersah kaçmayı daha hayırlı bulurlar.Onlar kendilerince "onu ya da onları yıldırmayı başardım" şeklinde düşünce üreterek adeta nefislerini ve şeytanlarını sevindirseler de işin aslı kötülük yaptıklarının onun şerrinden kaçma düşüncesidir.
Allah her birimizi; böyle komşudan, akrabadan hatta aile fertlerinden muhafaza etsin ve yolumuzu iyi insanların yoluyla kesiştirsin duası bugünün en güzel duası sanırım...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.