BENİMLE ANKET YAPTILAR
Kara mizah bütün bunlar.Amma, hiç komik değil.Zira anketi yaptıran Sağlık Bakanlığımız.
Özel problemlerimi konu alan yazılar yazmama gibi bir adetim var.O yüzden sadece tarafıma yapılan ankete ve sorularına deyineceğim.
Güneşli bir Ekim günü telefonum her zaman ki melodisiyle çaldı.Onuncu yıl marşını bir dakika kadar dinledim ve telefonumu açtım.Ahizede anketör.Önce bir yasal uyarı.Yapılan konuşma kayıt altına alınacakmış.
-Ben Nuray..Emine Balı Oğuz ile mi görüşüyorum?..
-Evet doğrudur, buyrun!..
-Sağlık Bakanlığından arıyorum.Bir hafta önce ...Sağlık Ocağından hizmet almışsınız.Anketimiz onunla ilgili...Müsait misiniz?..
-Buyrun Nuray Hanım.Müsaitim..
-Teşekkür ederim .
-Ben teşekkür ederim.Buyrun lütfen.
-Aile doktorunuz ... Bey’den memnun musunuz?..
- Evet, memnunum.
- Sizinle yeterince ilgilendi mı?..
- Evet.
- Muayene odasında hasta mahremiyetine riayet ediliyor mu?..
- Nasıl yani?..
-Siz muayene edilirken aradaki paravan kapatılıyor mu?..
-...?.!...
- Nasıl yani?..Ben muayene olurken paravanı neden kapansın ki?.
- Doktor ve hasta mahremiyeti efendim.
- Abooo..var mı böyle bir şey ya...
- Soru yanlış Nuray Hanım.Diğer soruya geçelim lütfen.
- Peki Emine Hanım.Şimdi soracağım sorulara yalnızca "kötü" "iyi" ve "pekiyi" olarak cevap verin lütfen.
-Tamam buyrun lütfen..
- Aile hekiminden memnuniyetiniz?..
- PEKİYİ..
- Verilen sağlık hizmetinden memnuniyetiniz?
- PEKİYİ..
- Yapılan tedavi ve tahlillerden memnuniyetiniz ?
- PEKİYİ...
- Çok teşekkür ederim Emine Hanım.
- Teşekkürler...
Telefonu karşılıklı iyi niyet terennümleriyle kapattık.Yalınız hasta ve doktor mahremiyeti kafama takıldı.Bilen anlatabilir mi lütfen?
YORUMLAR
:))))
Hasta mahremiyeti var tabi ama doktorla hasta arasına nasıl bir mahremiyet uygulanacak onu pek şey edemedim. Rektoskopi vb işlemler, doğum, vajinal muayene, üroloji muayene, meme muayenesi vs aklımda deli sorular . Ameliyathanede bu mahremiyet nasıl sağlanacak. Gözü kapalı keser dikeriz olmadı.
ahahahhaha
Hasta mahremiyetinde ortamda hasta ve sağlık çalışanı dışında kişiler varsa paravan, perde, ayrı oda vs gibi çözümlerle hastanın beden mahremiyeti korunarak muayene veya başka tıbbi müdahale yapılır.
Bu daha ne ki?
Gözünüz aydın, Aile Hekiminizden alacağınız ehliyet raporları ücretli hale geliyor. Hadi afiyet olsun.
:))
Sevgilerimle...