KURUHÜYÜK KÖYÜ KİTABI
“GEÇMİŞİ ve BUGÜNÜYLE KURUHÜYÜK KÖYÜ”
EYYÜP ÖZBAY
Takvimler, 26.02.2024’ü gösterirken. Kayseri İli, Felâhiye İlçesi Kuruhüyük Köyü’nden, 1953 doğumlu Eğitimci Yazarımız Eyyüp Özbay’ın, “Geçmişi ve Bugünüyle Kuruhüyük Köyü” adlı, 216 sayfalık, eserinin basımı Kayseri’de gerçekleşmiş, kendi imkânlarıyla birinci baskısı yapılarak, kütüphane raflarındaki yerini almıştır. Kitabını, oturduğum mekâna kadar getirerek tevdi etmişlerdir. “Yüreğine sağlık. Hoş geldiniz kültür bahçemize, sevgili öğretmenim.” diyorum.
Bu eserin büyük bir zevk ve heyecanla kaleme alındığı, sıla hasretiyle yüklü olduğu belli oluyordu. Eyyüp Özbay’ın neşredilen ilk eseridir bu kitap. Büyüdüğü topraklara vefa borcunun ödenmesi gerektiğinin farkında olmalı ki bu eseri kaleme almış, yaşanmışlıklar ve anılar, sade ve o kadar da samimi bir dille anlatılmıştır.
“İnsanı var eden olgu geçmişidir. Hayat geçmişlerle anlamlıdır.” sözü kendisine aittir. Kitabındaki bütün bilgileri yorum süzgecinden geçirerek sunmuştur bizlere.
Ben; “Eli kalem tutan kişilerin geçmiş ve kendi dönemlerini not etmelerini, gelecek kuşaklara bir belge bırakılması gerektiğini” hep yazmış ve söylemişimdir bu zamana dek.
Yazarımız, köyünde yaşayan yaşlıların bilgi ve hatıralarına başvurarak, geçmişi ve kendi dönemini kitabında harmanlayarak, orta yerde bereketli bir çec oluşturmuştur. Bu çec elinizdeki kitaptır. ‘Eser, Eyyüp Özbay’ın olduğu kadar bütün Kuruhüyüklülerin de kitabıdır. Hatta bu eseri okuyan herkes; bu kitapta, kendini, yakınlarını, arkadaşlarını, tanıdıklarını, yaşadığı mekânları ve hatıralarını bulabilecektir.’
Köyün kişi ve mekânları ayrıntılarıyla ele alınmıştır. Geçmişi unutarak geleceğe yürümenin pek anlam taşımayacağına vurgu yaparak; “Zihnimin oluşturduğu ve koruduğu Kuruhüyük Köyü’ne ve etrafına bağlı kaldığımı belirtmek isterim.” demiştir.
Kitapta, Köyün Tarihçesi, Coğrafi Konumu, Toprak Yapısı, Su Kaynakları, İklim ve Mevsimler, Bitki Örtüsü, Mevkileri, Ekonomik ve Sosyal yapısı, Köyün folkloru ve Mahalli Örf ve Adetler hakkında bilgiler sunulmuştur.
Sevgili Eyyüp Özbay’ın çalışması, bu uğurda gayret göstereceklere kılavuzluk edecektir. Yazarımızın arzusu da bu yöndedir.
Felâhiyeli Şair ve Yazarlara bir yazar ilave etmenin gururunu yaşıyoruz.
“Türkmen Elleri” destanımdaki köyümüzle ilgili kıtayı tüm hemşerilerime armağan ediyorum;
“Yağmuru bir başka, seli bir başka
Küfül küfül eser, yeli bir başka
Kuruyük kilimi, çulu bir başka
Hüreli koymazdı dizlerde derman
Töreyi terk eden dermiş; “El-aman!”
Yorucu bir emeğin mahsulü olan bu eseri yazan Sevgili Eyyüp Özbay’ı tebrik ediyorum.
Var ol! Nicelerine…
KADİR ACI, 03.03.2024. KAYSERİ.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.