- 33 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÖĞRETMENLER GÜNÜ VE EĞİTİM
Çok mu zor,dünyadaki eğitimi takip etmek ve yakalamak?Önemli gün ve haftaları kutlamanın amacı ne?Biz,diğer milletlerden daha mı geri zekalıyız?Okul sayısını artırmakla ve adlarını değiştirmekle neyi amaçlıyoruz?Neden,her gelen ’bakan’ eğitim sistemini değiştirmekle uğraşıyor?Üniversitelerimiz,neden uluslar arası yarışmalarda derecelere giremiyor?Yoksa önümüze konulan engeller mi var?
Sorular,sorular,sorular;daha kafamda düşündüğüm ama bir türlü cevabını bulamadığım sorular o kadar çok ki...
Kırk yıla yakın öğretmenlik ve idarecilik hayatımda;bu sorulara,doğru,dürüst,bağımsız ve samimi cevaplar veren birisiyle karşılaşmadım.Devamlı olarak;’şöyle yapacaksın,böyle yap,söylenilenleri uygula,fikirlerin ve düşüncelerin sen de kalsın’ gibi sözlerle devam edip durduk.
Oysa;teknolojinin ve bilimin çok geliştiği dünyada,eğitimi takip edip,yakalamak oldukça kolaydı.Yeniden keşiflere ve icatlara gerek yoktu.Önemli gün ve haftaları kutlamakta elimizin altındaki teknolojiye bakmak ve onları uygulamak hiçte zor değildi.Hatta onlardan daha zeki ve akıllıydık.Başarılarımızın bir çoğunu yurt dışında bulunanlar ve kendilerine imkan verilenler çok açık bir şekilde gösterdiler.İsim yapmış ve kendini ispatlamış orta öğretim kurumlarımız ve üniversitelerimiz vardı.Mesela;Fen liselerimiz,Anadolu Öğretmen liselerimiz,Anadolu liselerimiz gibi.Biz ne yaptık;Yeterince alt yapısı ve kadrosu oluşturulmadan bunların sayısını artırdık.Niteliğe değil,niceliğe önem verdik.Tüm liselerin tabelalarını değiştirip,hepsini Anadolu lisesi yaptık.Sınıf geçme sisteminden,kredili sisteme,olmadı yeniden sınıf geçme sistemine döndük.Yapılan tüm değişikliklerde kendi kendimizle yarıştık.Yarışı bir türlü uluslar arası boyutlara taşıyamadık.Üniversite sayıların artırdık ama bir türlü kaliteyi yakalayamadık.
Biz de; liseyi bitiren öğrenci, puanının tuttuğu okula gitmek zorunda kaldı.Sevmediği ve yeteneğinin o yönde olmadığı bölümleri bitiren mutsuz ve verimsiz insanlar oluşturduk.Avrupa’da ise öğrenciler;sevdiği ve yeteneğinin olduğu bölümlerde okudular ve mutlu ve verimli insanlar oldular.İnsan sevdiği işte mutlu ve verimli olur,sevmediği işte ise mutsuz ve verimsiz olur.Varsa,konulan tüm engelleri kaldırmamız gerekir.
Eğitim;var olan şeyleri öğretmek ya da ezberletmek değildir.İnsanı ve insanlığı zor olan şeylerden kurtarmak ve hayata hazırlamaktır.Amaç,klişeleşmiş cümlelerle bu günü kutlamak değil,yarına hazırlanmaktır.Fakat yine de’ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ kutlu olsun’diyor, mutlu yarınlar diliyorum.
Abdurrahman KAHRAMAN
YORUMLAR
Selam hocam kutlarız.öğretmenler gününüz kutlu olsun.ben öğretmen olacaktım malesef okutmadılar.şükür olsunki bu kutsal görevi oglum yapıyor.gül diyarından selamlar.
Alperena0b1c2
SAĞLICAKLA KALIN