Kendimce
Bütün engellere, kısıtlamalara, ötekileştirmelere, küçümsemelere, azarlamalara, horlanmalara, rağmen çocukluğumun hakkını doyasıya versem de hakkım olmadığını düşünenler dayak atarak bedel ödetmiştirler.
Niyetlerinin halis olduğunu düşünsem de dayakla terbiye etme düşüncelerine hem kızıyor hem de gönül koyuyor ertesi gün kendimi yeni oyunlarla motive ediyordum.
Sonra duygusal yıkımın başka bir boyutuyla tanıştım. Adı Gülten. Aslında ben de yıkım yapan, hiçbir ismi bünyemde barındırmıyor, insanlığın kara listesine gömüp yoluma devam ediyorum. Sanırım çocukluktan iyileştiremediğim, belki de bu güne taşınacağı için hafızam kalmasına izin verdi, bilemiyorum.
Kim olduğu konusunda ikinci hayal kırıklığı diyeceğim, eğitimli ama art niyetli, insancıllıktan nasibini reddetmiş, paranın makamın kölesi tabi ki de ilkokul öğretmenim Gülten’den bahsediyorum.
İki farklı çevrenin çocuklarının eğitim aldığı bir okulda yaşanmış bir anıdan bahsedeceğim.
Ben o güne kadar fark etmemişim, fakat öncesinde eminim ki başka arkadaşlarımın da yüreklerine kötü izler bırakmıştır tahmin edebiliyorum.
Şimdi düşeceğim cümle sakın seni üzmesin sevgili ben, tarihe bir nükte bırakacağım. Kim bilir belki de birilerinin hatalarını görmelerini sağlayabilirim.
‘’Çocuklar 23 Nisan için aranızdan türkü söyleyecek bir arkadaşınızı seçeceğim.’’
Hiç düşünmeden parmağımı kaldırdım, çünkü bizim evimizde türküler çok sevilir ve hep söylenir.
Ben, çok hoşuna gitmemiş olacağım ki
‘’Özlem’’ dedi. ‘’Hadi bize hava da bulut yok türküsünü söyle.’’
Özlem benim en yakın arkadaşım babası çok zengin ama arkadaşım çok asil ve şımarık değil.
Özlem: ‘’ Ben bilmiyorum Öğretmenim’’ dedi.
Gülten: ‘’Bu türküyü kim biliyor?’’ deyince, sevincimi anlatamam. Hemen elimi kaldırdım. ‘’Ben biliyorum öğretmenim’’
‘’Söyle bakalım Nilgün’’ dedi. Ben de bir şevkle türküyü okumaya başladım. ‘’Tamam dedi çok güzel, şimdi Özlem’e öğret. Türküyü o söyleyecek.’’
Gözyaşlarım o gün yüreğime aktı o gün nefret ettim kötü insanlardan ve de zenginlerden ve tabi ki öğretmenlerden.
Bünyeme hapsettikleri duygusal yıkımlarımla bugüne
gelişimin yılını kutluyor özellikle bunu bugüne ithafen dile getiriyorum.
Ne zaman öğretmenler gününü kutlasalar hep aklıma bu günüm gelir.
O bir zavallı, umarım o gün değer verdiklerinin bugün ıstırabını yaşıyordur.
Yine de kutlanacaksa amacı insan yetiştirmek olan yüreği güzel öğretmenlerin günleri kutlu olsun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.