- 25 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖĞRETMENDİM
Öğretmen olarak atandığımda önümde zor günlerin olduğumun idrakindeyim.Beni orada neler bekliyordu nelerle karşılacaktım.
.
6 kasımda yerimi görmeyi göreve başlamak için rahmetli babamla yola koyulduk.İlçede köye gidecek arabayı beklerken köyden gelenlerin konuşmalarına tanık olduk.
_ Yukarıda kar var mı.
-Az da olsa beyazladı.
Biz egeden geliyorduk üzerimizde ceket vardı.Ailede ilk okuyan bendim bana yardımcı olmak için gelmişti .Soğuğu görünce yanımda kalma düşüncesinden vaz geçmişti.
Tek katlı bir eve yerleştim.
Yumurta pişirme makarna yapmasını biliyordu sadece.
Teneke sobamı yakıp karnımı doyurunca keyfim yerinde olurdu.
Kar mayıs ayında iyice erirdi.
Çeşmelerde sular musluksuz akıyordu.Musluklu olsalar donup akmazdı.
Hayvanları sulamak için gelirlerdi ben de kova ile evime su taşırdım.
Küçük bir tüpüm bir kaç parça kap kaçağım vardı.İlk çamaşır yıkamada öğrendim renklilerle beyazların ayrı yıkanacağını.
Kahveler ağzına kadar dolu oluyordu.Yer bulup oturup tv seyretmek meseleydi.Eve döndüğümde elbiselerimi çıkardığımda sigara kokusu duyardım.
Küçük otuzbir ekran siyah beyaz tv aldığımda karı komşum Ahmet amca oğlu misafirim oluyorlardı bazı geceleri
Tek odada kalıyordum diğer odayı da mutfak gibi kullanırdım.
Kaldığım odanın küçük bir camı vardı kar yağışını oradan seyrederdim .
Karın kalınlığı yarım metreyi geçince çatırdardı.
Cep telefonları yoktu piyasada postaneden ancak aranırdı .Mektuplardı moral kaynağımız.
Fare ile orada tanıştım.
Uzun yıllar hapishanede kalanlar hamam böceği ,kuşlarla arkadaş oldukları gibi benimde arkadaşım vardı.
Bazı gecelerde gürültüsünde uyandırırdı ışığı yaktığımda göz göze gelirdik.Gözleriyle sanki özür dilerdi verdiği rahatsızlıkdan.Onun için şiir yazmıştım bu şiir benim orada ki geçen dört yılımı anlatıyordu.
FARE
Fare çık ortaya artık
Ebe sende.
Gündüz ben bekledim evi
Gece sıra sende ...
Şubat tatil sonrası annemin yaptığı pasta börekler çok hoşuna gittiğinde mi halinde memnundu terk etmedi.
O günler de öğretmenler günü kutlamaları yapılmıyordu.
Tayinim çıkınca arkamdan en çok onun ve ailesinin olduğunu adım gibi emindim...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.