- 29 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÜRÜLTÜ.
GÜRÜLTÜ NEDİR?
Mekanik titreşimler havada basınç oluştururlar. Kulağımızın algılayabildiği titreşimlere ise ses adı verilir. Örneğin bir hoparlörün üzerine kâğıt koyup hoparlörü açtığımızda kâğıdın hareket ettiğini görürüz. Bu sesin titreşimler yani dalgalardan oluştuğunu gösterir.
Gürültü Nedenleri Nelerdir?
Çevremizde her türlü ses üreten cihaz, makine veya ortam gürültü haline gelebilir. Özellikle kentleşme, artan şehir nüfusları, trafik yoğunluğu ve plansız yapılaşma günlük hayattaki en önemli gürültü nedenleridir.
Plansız yapılaşan kentlerde dar alanda sıkışmış çok sayıda insan ve araç yüksek miktarda ses açığa çıkarır. Fiziksel olarak da rahatsızlık verici seviyede olan bu ses, binaların da etkisiyle dağılamayıp insanlar üzerinde daha da zarar verici olur ve gürültü halini alır.
Çalışma alanlarında ise iş makinelerinin tek başlarına veya aynı anda çalıştıklarında çıkardıkları yüksek ses nedeniyle gürültü kaynağı olabilirler.
Ayrıca dar alanda çok kişinin çalıştığı ofis alanlarında insan sesi gürültü haline gelebilir.
Gürültünün İnsan Sağlığına Etkileri
Gürültünün insan sağlığı üzerindeki bilinen en yaygın etkisi fiziksel ve psikolojik stres oluşturmasıdır. Fiziksel stres nedeniyle kulak rahatsızlıkları, duyma bozuklukları, yorgunluk, kalp ritminde değişme ve kaslarda çekilme problemleri ortaya çıkabilir. Ayrıca gürültü tiroit ve adrenalin salgılarında artış ve damarlarda daralmaya da sebep olabilir.
Gürültü nedeniyle oluşan psikolojik etkiler sonucunda iletişim ve konsantrasyon bozuklukları ortaya çıkabilir. Bunlar sonucunda iş veriminde ve yaşam kalitesinde büyük oranda düşüş görülür.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.