4 Hareketi...
Yaşam konusunda, Deneme türünde, Fantastik 4Y Hareketi Başlığı altında gidiyoruz kıyamete...
Kıyamet dediğime bakmayın, her an bir kıyamet öncesi zaten değil mi? Kıyamet anlatısı ne idi. Bing Bang’in tersi. Bom dedi mi dağılıyor dünya gezegeni, güneş sistemi falan işte.. Sonrası meçhul, her kültürde az benzer, benzer veya benzemez anlatılar mevcut.
Nedir bu 4 Y hareketi efendim şöyle ki; Sal’la gitsin.. 4B hareketi başlayalı 14 yıl olmuş arkadaşlar, Güney Korede başlamış, benim haberim oluncaya kadaaar 14 yıl geçmiş, 2010 yılında yazdığımız yazı ve şiir konularına bakmalı acep hangi havalardan çalıyorduk o dem. Millet hareket çekmeye başlarken dünyaya sen napadın ya hudeğil mi? Geçmiş gün önemsiz. Geçen bir zamanın önemi yok pek, ileriye bakıcan derler ya hep..
Konumuz neydi..
Ha, 4 Y Hareketi...
Ne olabilir;
Yalan yok, yalansız bir yaşam.
Yobaz yok, yobazsız bir yaşam.
Yurt yok, yurtsuz bir yaşam.
Ee başka y ile başlayan bir kelime..
Yaca
Yada
Yaka
Yakı
Y ile başlayan bir kelime arıyoruz, Neyse buluruz sonradan. Ihh
İmdi yalan yok diyoruz amma her kültürde insan çıkarı için, inancı için, aşkı meşki için, malı mülkü için, soy sop için vb vs yalan söylüyor. En yalansız kim yaşamış deseniz, yalan söylemeyen insan yok gibi, sadece bilmediği için söyledikleri var gibi.
Yobazlık, devre göre değişir, her 2-3 bin yılda yobazın tanımı değişiyor olmalı yani değişir, lakin insan ömrü çok kısa ya, yaşamaya değer mi...
Yurt Yok...
derken dördüncü kelimemiz; Yaşam yok... olmaz değil mi, yaşam yoksa, nasıl hareket olabilir.
Yurt yok, der iken; zihinler bu çağın üstünde seyrederken, gerçekler ızdırap, kan revan, bir telaş, bir saçmalık içinde... Daha kötüsü ileride az kaldı karşımıza çıkacak, nesiller yani yeni çağ düşünceli ve hayalli daha doğrusu hayalsizler nesli bambaşka bir dünyada yaşamaya başladı gibi..
Ehtiyarlar yırtına dursun, leyn geberesice, leyn kafir, leyn tu kaka, leyn terbiyesiz, leyn ağzına sıçarım dinsiz seni bah hele deyü dursun veya nasihatlerine devam ededursun, yeni dönem gelmeden ölmeye bakadursunlar, hatta bizim Y kuşağı için bile berbat bir dönem geliyor...
***
"4B, Korece’de dört "B" ya da "Nos" anlamına gelmektedir. Bunlar "bisekseu" (erkeklerle seks yok); "biyeonae" (erkeklerle çıkmak yok); "bihon" (erkeklerle evlenmek yok) ve "bichulsan" (çocuk sahibi olmak yok)."
4B Hareketinin özeti işte.
Az çok bilinen tarihte, 14 bin yıl önceden bu güne diyelim, ataerkil yaşadık, yönetildik, savaştık veya barıştık, hatta seviştik, hatta ataerkil öldük, gömüldük. Yani erkek kısmı düşündü, uyguladı, savundu, saldırdı, yönetti, istedi, vurdu, okşadı, turladı, uçtu, yüzdü, kazdı, kırbaçladı, çizdi, yazdı, boyadı, sürdü, budadı, ağ attı, ocak yaktı, ev yaptı falan filan vb vs..
Kral hüküm sahibi, erkek. Kralın kaç eşi olabilir, kültüre veya inanca göre değişir. Peki ya, Kraliçe? Dur leyn kafir orospu seni, fahişe.. deyü hatta kendi cinsleri bile kraliçeyi taşlar veya yakar. O yüzden kraliçe de olsa pek sesi çıkmaz bir çok konuda.. Yani gerçek budur.
Peygamberler, erkek. Yani ben duymadım kadın peygamber. Meryem Ana’nın siyahi versiyonu da yapılmış veya anlatılarda var lakin, ki meryem ana anlatısı da eskilerden gelme, yani Yahudilik, Hristiyanlık ve İslamiyetten önceki anlatılar allem edilmiş gullem edilmiş, orası çekilmiş burası sündürülmüş devre uydurulmuş. Ha keza kutsal taş hikayeleri de öyle, Yada Taşı veya Hacerül Esvedin kökenleri veya anlatılarına bakınız..
Yapay Zeka yok.. Yazarken bu arada düşünüyorum, 4 Y hareketi ne olmalı:) Ne diyorduk;
Yalan Yok
Yobaz Yok
Yurt Yok
Yapay Zeka Yok.. Olur mu acaba..
Ya Hu karar verin 2010 da mı başladı bu 4B Hareketi 2016’da mı?
"Güney Kore’de bu hareket nasıl başladı? Her şey 2016 yılında Güney Koreli kadınların Kore toplumunun kısıtlayıcı standartlarının kadın düşmanı bir topluma yol açtığını öne sürdüğü sosyal medya öncülüğündeki Korseden Kaçış hareketiyle başladı.
4B hareketi, bir yıl sonra Güney Koreli kadınların #MeToo hareketinin bir parçası olarak maruz kaldıkları istismarı anlatmaya başlamasıyla daha da ivme kazandı.
Eğer 4B hareketi 2016’ya aitse, neden şimdi trend oldu? Donald Trump sebebiyle. Bu haftanın ortalarında 2024 ABD Başkanlık Seçimleri’nin sonuçlarının netleşmesinin ardından Google’da bu hareketle ilgili aramalar yüzde 450 oranında arttı ve çarşamba günü 200.000 kişi bu hareketi araştırdı."
Kitabi anlatının ortasında diyelim ki; kadın kısmı; son 150 yıl-100 yıl- 40 yılda insan olmaya doğru bir adım attı denilebilir mi? Yani eskiden Memeli diye adlandırılmışlar desek yalan olur mu?
Peki ya insan nedür? Kadın nasıl İnsan ligine yükseldi. Yani nasıl "hizmetçi-yardımcı"statüsünden "hizmet de edilebilir -yardım da edilebilir- konumuna geldi.
Bu devlet sahipleri, bakınız gezegen sahiplerinden bahsetmiyorum, devlet sahipleri hala akıllanmadı ne bölgesel savaşlardan ne birinci ve ikinci dünya savaşlarından, şimdiden başladılar 3. Dünya savaşı hikayelerine hatta başlayalı da epey oldu diyenler de çok.. İstihbarat örgütlerine iş çıktı işte, ayır ayırabildiğin kadar insanı insandan. Askeri tezçhizat üreticilerine gün doğdu veya robot teknolojilerinin savaş alanı için geliştirilmesinin hız kazanmasına..
Vur kır parçala bu maçı kazan, zaten taraftarlar dünyanın dört bir yanında hazır değil mi? hatta ekran başlarında bile hazırlar sonuçta...
Tabii ki bu yazıyı devlet sahipleri okuyacak değil, ha keza Tanrı’nın zaten sittin sene dünyayla işi olmamış, çok kötü keklemişler binlerce yıldır bizi diyesim var.
Yani şimdi Güney Korede başlayan bir hareketin haberi Anadoluya 2010 dan hesaplarsak 14 yıl 2016 dan hesaplarsak 8 yıl da ulaşıyor.
Ortaçağda olaydı bu haber kaç yılda gelirdi bize veya gelebilir miydi biz son nefesimizi verene kadar. Veya bizdeki bir hareket oraya kaç yılda ulaşırdı gibi...
Ne diyoruz 10 yıla yakın bir zamandır kem küm ederek,
1- Gençlerin arasında ihtihar vakaları ve toplu intiharlar artacak
2-Kadınlar daha çok ön plana çıkacak, 10 bin yılın intikamını alacak
3- Robotlarla işimiz var gibi..
4- Hadi güneşe mi Andreomedia Galaksisine mi ne, yolculuk bileti aldınız mı falan işte..
La Havle Veladallin amin ve kuvvete gibi sığınılacak veya öfkenizi yönlendirebileceğiniz kelimeler de işlevsiz...
Boşverin çöl kökenli kelimeleri, sal’la getttsüüünnn :))
Fantastik Düşünceler Nelerdir.
Hani bir düşünce üretelim, bir senaryo yazalım. Çünkü tarih senaryo yazanlardan ve kuklalardan ibaret. Nasıl bakarsanız bakın bu gerçek değişmiyor..
Algı mı dediniz?
Algı bir kılıç olsa boynunu ayırır bedeninden veya bir nükleer bomba olsa bulunduğun şehir veya şehirlerle birlikte cumburlop toz duman...
Kaldı ki bir de bunun ... unuttum ne yazacağımı... Ha hatırladım, bir de bunun doğal afetleri var.
En çok yaşadığımız - duyduğumuz doğal afetler:
Depremler
Fırtınalar
Seller
Orman Yangınları
Depremler, Yanardağları bir şekilde tetikler. Bom pat küt yandım eridim külüm bile kalacağı şüpheli..
...
Ya hu ne diyorduk aslanlarım, konumuz neydi lan bizim. Nereden geldik buraya. Burası neresi arkadaş?
Eski Devlet Sistemleri Abd’den veya Avrupadan mı başlayacak yıkılmaya yoksa Rusyadan Çinden mi, Güney Asyadan mı veya Afrika halkları ne alemde?
Devlet Yöneticilerinin genelde siyasi kurumlar ve kuruluşlar ile bunların yamakları istihbarat örgütleri ve bunları maaşla besleyen zengin aileler seni beni onu bir şekilde yemliyor ekranlardan, hoparlörlerden, gazetelerden hatta internette... En çok da tapınaklarda, lakin tapınak devri geçti, son demleri işte. En fazla iki nesil daha dinistler ırın kırın eder veya sağa sola küfür eder işte.. Sonrasında din yok arkadaşlar.. Kimsenin isteyip-istemesiyle, dileyip dilememesiyle değil işler... O yüzden şiir ve yazı konularınızı çağa uydurun, tak takıştır uydur hesabı işte:)
***
Akademisyenin birine bir mesaj gelir. Şu bankadan şu kadar kredi kullanma talebiniz vb vs. vb vs.. Lakin o akademisyenin o bankayla hiç bir işi olmamış, lakin onun hesabına epey kredi çekilmiş, harcama yapılmış falan filan...
Dolandırıcılık olayı yani.. En büyük dolandırıcı devletler mi, Tanrı mı, peygamberler mi, komutanlar mı, krallar mı erkekler mi, kadınlar mı, öğretmenler mi, doktorlar mı, mühendisler mi... vb vs.. yoksa yoksa Yapay Zeka mı arkadaşlar?
Hadi desen ki; ben dijital banka kullanmıyorum, kullanmayacağım, telefonum da tuşlu telefon ve internet bağlantısı da yok, iyi güzel, olabilir. Lakin bu yazıyı okuyan zaten internette ve bu sisteme dahil olalı teyyy teyyy epey olmuştur... Dijital sisteme yani.. 1980 lerden sonra hızla yayıldı, bizim neslin çoğu bu sistem tarafından numaralandırılmış zaten.. Ki dünyanın epey epey yüzde 70 i bu sisteme bir şekilde bağlanmıştır herhalde.
Ne diyordu Teneke Memet ve onun arkasındaki güçler; yanlışım olmasın araştırın; (ülkemiz için- diğer ülkelerde de az buçuk benzer ) 7 bin lira üzerindeki tüm alış verişler dijitale taşınacak. Zaten ülkemizde 7 bin tl’nin adı kaldı. Hadi gel de bu sistemde fıttırma, delirme.
Vergi deyü insanların derisini yüzelim demeye g7 g20 bm veya ülke meclislerdinden vb vs yasa çıkarmazlar ise; eyü...
Bizim Y Kuşağının bile yani ortalama 35-50 yaş arası insanların bile hala bazı inançları, değerleri, aileleri, akrabaları var, eski adetler üzerine gömüledebiliriz, lakin bizden sonrası kıyamet aga... Yani bu kıyamet Nasıreddin hoca anlatıları ile geçiştirilecek veya dinlere tapınılacak veya izmlerin peşine kuyruk olunarak da giderilecek değil... Efsaneye destana gerek yok çağımızda.. Zaten Efsane çağının içindeyiz..
Zaten eski kuşak şairler demiyor muydu, düşmanın üzerine atılan ve atların nallarından kıvılcım sıçratanlara yemin olsun veya öl memet, ölünce küçülmez insan, yiğit olan şöyle böyle...
Robot askere karşı bok yiğitlik söker amk. Dememiş mi Köroğlu, Tüfek icat oldu mertlik bozuldu deyü zaten.. Hay ben bu demiri ilk eritenin yüzüne tüküreyim emi..
Senin düşünce hızın ve düşünce hızını harekete çevirme süren bilgisayar sistemlerinin karşısında fille karınca gibi..
Konumuz neydi ya hu? Ha 4b Hareketi, Yani Kadınların söz söyleme ve hareket edebilme özgürlüğü
Veya koftiden komedisine 4 Y Hareketi olsun, nasılsa acıyla ızdırapla kahırla daşşşakk geçmeye alıştık, kudurmuş neylesin bize, hadi sen de durma orada, hindi baba hinddi teyyy allah, arabaya bindi teyyy tegggriii
4a
4c
4k
4z
4w
4e
..
..
..
başlat bir hareket tam olsun..
Hey arkadaşlar;
Ölünüzü göstermeyin kimseye... Lakin nasılsa öleceğiz, bazı yoksulluk ve yoksunluklar kapımızı çalana kadar yaşamaya devam ha... Ölüm basit iş, küçük iş ölmek veya öldürmek çocuk oyuncağı, büyütmeyin önünü ardını LAKİN HER ŞEYE RAĞMEN YAŞAYABİLİYOR VEYA YAŞATABİLİP BİR DE TEBESSÜM ETTİREBİLİYORSAN BİR İNSANI VEYA İNSANLARI, İŞTE ASIL BÜYÜK İŞ BU DEĞİL Mİ?
Hey okur, tebessüm et bakim:) Hey apartman kültürleri sizi, fazla gıdaklamayın ve ötmeyin emi, Sizce apartmanların en iyi katı hangisi? en alt kat mı, en üst kat mı yoksa ara katlar mı? Hangi cephe?
Dizi Önerisi: Anime. İlk 4 bölüm sıkıcı olabilir deyollaaa...
Dizi Adı: 7 Seeds.
sezonlukdizi6.com/7seeds/1-sezon-2-bolum.html
En seveninize emanet olunuz.
Y.