- 775 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Özgelişim Daha iyiyi Hedefler
ÖZGELİŞİM DAHA İYİYİ HEDEFLER
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Çevremizdeki insanlar olumlu ya da olumsuz tutumlarını belki fark ederek belki fark etmeyerek bizlere aşılamaya çalışırlar. Çünkü herkes en doğru yolun kendi yolu olduğuna inanır.Çok insan kendi gibi düşünmeyeni küçümsemeye psikolojik olarak yıpratmaya çalışır. Çünkü kıskançtır İnsanoğlu. Olumsuz insanlar daha çok kıskançtır. Cahalet içinde olan insan ise kıskanmaya bayılır ama “Ben kıskanmıyorum ki ,doğruları anlatıyorum” der.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Güya yüksek eğitimli olan bir tanıdık ne zaman “daha iyi olmaya çalışmak” konusunda sohbet konusu açsam “senden daha az imkanı olana bak, senin yerinde olmak isteyen çok kişi var. Haline şükret, ” derdi. Yani bunun manası “gelişmek senin neyine yerinde say” demek değil mi sence? Bu aslında ona bakarsan bizi düşünen tavrı. Halbuki gerçekte “sen gelişme bak ben gelişiyor muyum, gelişeceksinde ne olacak” tavrından başka bir şey değil.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Biz özgelişim neferleri olarak hep daha iyiyi hedeyleyelim ki, bizden faydalanan insan sayısı artsın. İnsanlar ne kadar çok gelişir ve özgelişimi benimseyen insan ne kadar çok olursa ülkemizde o oranda gelişir. Ancak toplum olarak gelişime o kadar kapalıyız ki, gelişimi savunan ve öğretmek isteyene deli , manyak akılsız gözü ile bakıp da onunla alay edenlerde az değil toplumda. Ama biz buna inanmış insanlar olarak onlara bakmadan ilerlemek gelişmek zorundayız . Ve gönüllü olanları geliştirmek...İsteyeni, gayretli olanı...
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
“Gelişmek, özgelişim” aslında her din ve fikri öğretide var. Peygamberimiz “İki günü denk olan ziyandadır” diyerek sürekli öğrenmenin öneminden bahsetmiyor mu ? Bu en basit gelişme öğretisi değil mi anlayana.
Sevgili Özgelişim yolcusu,
Başkaları ile boş lakırdı yapmak istemeyen, faydalı olamayacağı ortama gitmeyen, bunun yanında yalnız kalarak düşünen, kitap okuyarak gelişen, başkalarına da faydalı olmaya bakan insanları genelde toplumumuz yadırgayarak , kendi gibi olmadığı için “burnu havada” diye kibirli olmakla suçlayabilir. Ama geniş düşününce görürüz ki, bizim önemli bulduğumuzu başkası hiç önemli bulmayarak bu konuda konuşmak istemeyebilir. Mesela ben emeklilik, maaş ve yaş muhabbetlerini hiç sevmem. Bunu bilen insanın bu konularda sık konuşması beni rahatsız eder. Bu konuyu bilmeden konuşana bir şey diyemeyiz. Bizim amacımız daha ileri olarak faydalı olmak gençlere ve gelişmek isteyene.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Gerçekten ilerlemek gelişmek isteyen kendisi ile sohbet edecek insana sık gider. Kendine gelişmek için kitaop sunan şahıs ve kütüphanelerden aldığı ödünç dergi ve kitapları zamanında verir. Onlarda daha gayretle gelişen insana yardım eder tabii ki. Ama çok zaman ne ödünç kitaba saygı olur ne de güzel şeyler anlatana ziyaret yapılır. Çoğunlukla bunlara “amaaan boş ver” denir. Tabii ilerleme olmayınca da şans, kader denir. İnsanlar senin gelişemediğini görüp ilgisini kesince kibirli olur. Genel olarak tolumda yaşanan bu. Bunu tersine çevirmek için de senin benim çabamız daha hızlı ve verimli olmalı.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Halbuki insna gelişmek için çaba harcamasa da çevresinde bunu hedefleyen insanlar vardır mutlaka. Gelişmek isteyenle geliştirmek isteyeni tanıştırmak da bence en güzel özgelişim çalışması olur. Ama toplummuz bunu da yapmıyor. Çünkü bencillik arttı her kesimde.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Yukarda anlattığımın tersine gelişmemizi isteyen insan ise “ Senden daha faydalı olan, gelişmiş insanlardan senin eksik yönün yok. Şükretmesini bil ama daha faydalı olmak için imkanlar ara. İletişime geç, dinleyene anlat, yazmaya devam et, bugünlerde olmazsa da yarınlarda anlayan faydalanan olur. Sen yeter ki üretmeye devam et. Bugünlere takılma umutlu ol” der. Umut verir, ümit verir. Ufkunu açamasa da ışığı gösterir. Bu da bir bakış açııs işte.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Ben şahsen olumsuzluk pompalayan ve hayata “şükret” diye başlayan senden imkanı az olana bak” diye devam eden, yerinde saymayı öğütleyen insandan uzak kalıyorum. “Şükretmeyecek miyiz” diye soracak olursan “tabii ki her zaman şükredeceğiz ama daha faydalı olmak için de gayret edeceğiz. Başarısız olsak bile daha gayretli olacağız. Çevremizde insan bulunmasa da kendi içimize dönerek daha gayretle çalışacağız. Nefsimizi eğitmek geliştirmek de en büyük özgelişim çalışması çünkü.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Biz insanları geliştirmek istedikçe, bu çabamızı anlamayan, tersten anlayan, gelişimin ne olduğunu anlamadığı için çok sert tepki gösteren, “konuşma benimle, bakma bana” diye tehdit eden de olabilir. Her insanın hayata bakışı farklı ne de olsa. Biz bunlara üzülsek de hepsini tevazu ile karşılamak zorundayız. Bu da özgelişimin bir yolu.
Değerli özgelişim yolcusu dostum,
Sana zaman buldukça farklı konularda yazıyorum. Bazen unutarak aynı konulardan tekrar bahsettiğimde oluyor fark etmeden. Sen bunları tekrar olarak değil de önemli olduğundan pekiştirecek konular olarak da algılarsın. Çünkü önemli bulduğum konular üzerinde tekrar durmak benim için de gelişim oluyor. İnsanlar her şeyi çabucak unutabiliyor. O yüzden bir konuda tekrar mektup yazmak da faydalı olabiliyor . Mesela sevdiğim kitabı unuttuğumdan dolayı aradan bir kaç sene geçtikten sonra tekrar okuyunca daha faydalı buluyorum kendime. Burada tekrar ettiğimiz konuları da öyle algılayabiliriz.
Değerli Özgelişim Yolcusu dostum,
İnsanın mektup yazacak bir dostu olması ne güzel. Günümüzde internet, akıllı telefonlardan dolayı pek mektup yazma geleneği kalmasa da, ben senin samimiyetine binaen okuyup da faydalandığın için , buna inancım tam olduğundan dolayı yazmaya devam edeceğim inşallah. Senin sayende okuyan faydalanır
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Mektubumun başında yazdığım gibi sen de, ben de daha iyiyi hedefleyerek daha güzele , daha gelişmiş insanlara , daha gelişmiş ülkeye, daha hoşgörülü insnalara, daha bilgili ve saygılı insnalara kavuşacağımız umudu ile her zaman ben yazmaya , sen okumaya ve okutmaya devam .Her daim çıtayı daha yükseklere taşımak ve önce çocuklara sonra torunlara daha gelişmiş dünya bırakmak bizleri mutlu edecektir. Yarınlardan her daim, her zaman ben umutluyum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.