- 380 Okunma
- 11 Yorum
- 18 Beğeni
ŞAŞALI BİR COĞRAFYA SAKLI İÇİMDE...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Müsterih ol.
Ey, mecazi firarım düş zembereğim:
Günü uyuttum da geldim dünün öyküsünde saklı bir neferim iklimlerden seken kuş misali.
Durgun gölün duru rengiyim addedildiğim kadar saflığın miladında saklı bir hayal gibi yüreğimin kapaklandığı o dik yokuşun her miliminde alın terimle yaşamanın da meali iken sevgi ektiğim hüzün biçtiğim.
Dişi bir tebessüm.
Oysaki ırkı cinsiyeti olmayan acılardan iştigalim hemhal olduğum hüzün teknem ayracı ömrün, başımdan uçan takkem bir tekke belki de soluklandığım her şiirde, önünü alamadığım kâh hüzün dalgası kâh s/onsuzluğa meylettiğim sözcüklerin lahzası.
Mealim yok.
Titrim yok.
Tinim yok.
Titremiyorum da artık çünkü olmayan benim.
Olmazın oluru bir sevgiye bir renge kanat açmışlığım kadar yokum hem.
Kapattığım kapılar değil bilakis yüzüme kapanan kapılar ve işte bu yüzden Hak yolunda ulaşmak adına bana açılacak son kapıya varma telaşı.
Üstüm örtülü anne sesiyle.
Yüreğim mahşer yeri.
Yalnızlıksa ön görülen bir izdiham.
Neylerdim olmasaydım eğer ki sevginin neferi?
Düne biat.
Cihandaki sevgisizliğe inat.
Yeni senenin ilk günleri yerdiğim ne ki dünde mi kaldı?
Yardığım kadar kalbimi tutuşan kabrimde mi saklı yoksa huzurun ederi?
Öznem yitik ya da bitik: ne fark eder ki bendeki bu özlem olmasa?
Seyyah duyguların örtülü olduğu atlas yorganın sökülen iplikleri ve münazara ediyorum biteviye duyduğum acılardan değil duymadığım seslerden mustaribim.
Şaşalı bir coğrafya saklı içimde.
Köprülerin yıkılmış ayakları ve sönen ışıklar gizi evrenin bitiminde günün geceye meyleden bir yabancı mısra çalmışken kapımı ve işte şiirlerin mizacında sular seller gibi yaşadığım hissettiğim yazdığımdan da öte yazılmış kanıksadığım kaderime alabildiğine yabancı imha edemediğim kadar yalnızlığı tütsüler yakıyorum.
Tüten dumanın gözlerimi yaktığı değil aksine içimde büyüyen bir yangın il kıvılcımın ne zaman nereden geldiği değil artık önem arz eden sadece bitmesini istediğim bir yolculuk varsın olsun hüzne mazhar varsın olsun dökümlü eteklerimden dökülen taşlar kadar taşlandığımın da yok iken önemi yeter ki Allah katında taçlandırılayım.
Kaçıncı kuvveti sahi kaçıncı kaçışım kaçıncı kaçkınlığım mahal verdiği kadar dipsiz kuyularda yüzmekten ziyade yüz görümü beşi bir yerde duyguların mealinde körleşen bakışlarım korlaşan duygularım kardığımdan ziyade önümü kandığım kadar aldatılmışlığın tekrarı.
Bir minval ki çıkış noktam.
Yetilerimden kaçamadığım kadarım.
Keşkelerin mahcup türküsünde yaktığım kadar gemileri yaktığım kadar mektupları yanmanın efkârında tüten dumanda saklı ahım.
Gardını aldı mevsim
Mahcup gülümsemesinde saklıyım
Azadesinde renklerin solgun hatıraların izinde
Demlendiğimden fazlasıyla
Dertlendiğim
Meczup ruhumun saçaklarına saçılmış sözcüklerim
Ne kibirli ne de Kaf Dağını mesken tutan
Aralıksız af dilediğim…
Reşit bir alfabe içimin ikbalinde süzülen sözcüklerim sürgün edildiğim kıtaların hezimeti yılgın katlarında ömrün bir yılkı atı gibi gem vurduğum hazan kaynakçamsa sonsuzluğu tavaf ettiğim kadar içimden sökün eder o izdiham ölümle tokalaşan değil ellerim bir gövde gösterisi hiç değil yaşamak gürül gürül akan yüreğimin tenhalarında oynaşan gölgeler misali içime kaçtığım içimden geçenleri tek lokmada çekip de içime…
İçerlediğim kadar içlendiğim.
İçtimada gök kubbe.
İhmal ettiğim yine kendim bir o kadar imha edemediğim bu yüzden infilak etmekle yok olmak arasında bir yerdeyim.
Dar.
Darası dünün.
Dik alası hüznün.
Demi kederin.
Akan damı ömrün.
Diklendiğim hayat.
Direttiğim kadar direndiğim.
Sınandığı kadar dirayetim.
Dingin bir ömür için neler vermezdim…
Hulasası sözcüklerin kat izinde sevdanın hamt ettiğim kadar huzura meylettiğim yine de yetemediğim cihana sunduğum özrüm kayıp özneme sirayet eden bir özlem umuda mahal veren her buluştuğumda kendimle kabrime giden yolda titrerken ayaklarım künyemdeki ismime ihanet etmemek adına isyanlardayım hüznün mealinde soluklandığım kadar da kurtulamadığım zincirlerim.
YORUMLAR
Şiir tadında bir yazı olmuş. Kaleminiz daim olsun üstadım. Her yazınızı her şiirinizi zevkle okuyorum.
Oktay Güvener tarafından 15.11.2024 20:39:37 zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim.
İçten selam saygılarımla...
Gülüm Çamlısoy
Sağ olasınız hocam.
İçten saygılarımla
Gülüm Çamlısoy
Yürek ikliminizde açan çiçekler tüm güzellikler solmasın asla.
İçten sevgilerimle sevgili öğretmenim
Değerli yazar GÜLÜM Hanım,
sizdeki böylesine arzu dolu yazma aşkına saygı duymamak elimde değil.
engin yüreğinize bereket diliyor tebriklerimi sunuyorum
Nice saygılarımla
Gülüm Çamlısoy
Ki aslında uzağında kaldım yazmanın pek çok şeyin de:
Annemin yaşadığı sağlık sorunları elbet başım gözüm üstüne her şey annem için bu bağlamda çok ender buluşuyorum kalemimle.
Teşekkür ederim değerli varlığınıza.
İçten selam saygılarımla değerli Müslüm Bey
YÜREK ESİNTİMDE...
İYİ GÜNÜMDE KÖTÜ GÜNÜMDE BENİ YALNIZ BIRAKMAYAN GÜZEL YÜREKLERİNİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.
ÇOK DEĞERLİ SEÇKİ KURULUNA YÜREK DOLUSU TEŞEKKÜR VE ŞÜKRANLARIMI SUNUYORUM.
SONSUZLUĞUN ALFABESİNDE VE LAL YÜREĞİMDE SAKLI TÜM GÜZELLİKLERİ TÜM SEVGİMİ SİZLERE SUNUYORUM EK OLARAK.
GÖĞÜN MÜRİDİ BİR KUŞ MİSALİ YERKÜRENİN KATMANLARINDA SAKLI BİR HAYAL GİBİ...
EN İÇTEN SELAM SEVGİ SAYGI VE İYİ DİLEKLERİMLE...
"Oysaki ırkı cinsiyeti olmayan acılardan iştigalim hemhal olduğum hüzün teknem ayracı ömrün, başımdan uçan takkem bir tekke belki de soluklandığım her şiirde, önünü alamadığım kâh hüzün dalgası kâh s/onsuzluğa meylettiğim sözcüklerin lahzası."
Şiirlerde, yazılarda aradığımız da o sonsuzluğu bir ucundan yakalamak, hayatın bizi nefessiz bırakan koşturmasında biraz olsun soluklanmak değil mi?
Siz de şirlerinizle, yazılarınızla nefes almamızı sağlayan kalemlerin en başlarında geliyorsunuz. İyi ki varsınız...
Sevgiler...
Gülüm Çamlısoy
Hayatın frekansı sonsuzluğun ise dinmezken nazı.
Üstü örtülü iken kimi zaman ve umut ettiğimiz kadar açık seçik ruhumuzu özgür bıraktığımız en nazlı tını olsa gerek umut
Renkler ve bıçkın ruhun kelamı
Çok ama çok teşekkür ederim.
S/onsuzluğun mealinde saklı iken sırlar ve işte paylaştıkça hafifleyen acım ve de o devasa açı hınca hınç duygular hasret duyduğumuz huzur kadar yazarak nefes aldığım/ız.
İçten en içten sevgilerimle güzel yüreğinize.
Gülüm Çamlısoy
içine düşülesi düşler
ve de o uçurum
sözcükler basireti b/ağlandı mı da insanın
pes etmeden mola vermeden serilmek hayata hayallere
olası ya da değil
varsın olsun
umut elbet tekelinde değil kimsenin
s/onsuzluğa uzanan o yol ve de
teşekkür ederim yürek dolusu
Gülüm Çamlısoy
dış etmenler
umudun adı
sıfatların vasfı ya da vasıfsızlığı
göğe gömülü
yerkürede saklı belki de
yer göğe kavuşsa keşke...
demekten gayrısı gelmezken elinden insanın
mademki Allah var gam yok
teşekkür ederim
şimdi, şairlerin kalemlerinde hasıl bulan o sahnede, herkes kendi şiirini yaşar. ama ne bir şiir tamdır, ne bir kelime gerçektir; tanrılar bile bu karmaşanın ortasında yolunu şaşırmış. gökyüzüne tırmanan müezzinler, sabahları atm önlerinde bekleyen dualara karışır. sesler artık yankı bulmaz; çünkü herkes yalanın sahte gölgeleri arasında kaybolmuş.
oysa aşk, her şeyin ötesinde, bir yalnızlıktır. aşk, insanın kendi içinde kaybolduğu bir yoldur. bu yolda her kavuşma, bir ayrılığın habercisidir. her buluşma, bir yitimi doğurur. sen git, ey çocuk, çünkü benim sessizliğim ne korkudur ne de kahr. çünkü ben, senin cahilinim. ve bu şehir, her şeyden önce, ayrılığı içinde saklayan, sevdaların eşiğinde filizlenen bir kaderdir.
işte böyle, her kelime bir son, her aşk bir masaldır.
tebrikler…
CaNMaYBuL tarafından 15.11.2024 01:10:40 zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
kusurlu insan
kinaye değil kibir değil
kutsal bir yolculuğa meyyal
iki cihanda da aziz olsun yeter ki insan
renkler
ve de o ulaşılası rakım
aşkın hicvi
sözcüklerin sihri
uleması duyguların
köküne sadık ve de
içtenliğin yerini ne tutar ki?
var olun sevgili dost yazarım
teşekkür ve selamımla değerli Can...
kadim dostluğumuz ve yolculuğumuz daim olsun