- 1337 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Özgelişim İnatlaşmayı Önler
ÖZGELİŞİM İNATLAŞMAYI ÖNLER
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Hayatta rastladığım en büyük özgelişim engellerinden bir tanesi de insanların birbirleri ile gereksiz inatlaşmaları. İnatlaşmak temelinde cehalet, cehaleitn temelinde de yanlış yetişme tarzında yatıyor. Genelde anne ve baba nasılsa çocuklarda öyle oluyor. Üniversite sadece meslek edindiriyor. İnsanın kişiliği ailede geilşiyor. Tabii kişi çok çaba harcarsa aileden farklı kişilik geliştirebilir ama çok zor. Anne mesela halayı sevmez inatlaşırsa büyük oranda çocuklarda kuzenler olan hala çocukları ile inatlaşıyor veya anne gibi benimsemiyorlar.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
İnatlaşmaların yüzde 90 ının gereksiz şeyler olduğuna şahit oluyorum. Bunun temelinde de insanların egosu kendini büyük görme, bencillikler yatıyor. “ Biri der o gelsin ben gelmeyeyim, öbürü der o gelsin ben gitmeyeyim” bunun yanında özür dilenecek şey varsa biri der “ ben neye özür dileyeyim o dilesin, öteki der neye özür dileyecekmişim hata onda” Halbuki selamlaşmayı kim yaparsa ilk kazanan o olur manevi olarak manevi barış da maddi kazancı getirebilir. Nefis ve ego en büyük düşmanı işte hem insanın hem de özgelişim içindeki insanın.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
İnatçı keçiler hikayesini bilirsin. Köprüden sulh ile geçeceklerken inat neticesinde ikisi de dereye düşer ölür. Manevi ölüm de böyle bazen. İki kardeş inatlaşır güç kaybeder barışırsa güçlenirler. Güç kaybetmek dereye düşmek kadar kötü olur çoğu zaman.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
İki inatçı insan dar sokakta karşılaşmış iki insanın gecemeyeceğii kadar dar. Birisi “ben senin gibi boş ve aptal adamın önünden çekilmem” demiş. Öteki kenara çekilerek “ ben çekilirim” demiş. Hem arkadaşına gereken en güzel cevabı vermiş, hem de hadisesiz geçmiş oradan. Özgelişim yolcusuna düşen de bu değil mi ? Boş kişilerin inadına sadece selam diyerek cevap verip oradan uzaklaşmak. Kutsal kitaplarda emredilen de bu değil mi ? Kuru inat kuru ekmeğe benzer belki seni öldürmez ama güçlendirmez beslemez de.
Sevgili dostum,
Yukarda anlattıklarımı bazen bizlerde yaşıyor ve inatlaşıyoruz. Yalnız inatlaşma olmasın diye bize değer vermeyen her daim alay eden, ters davranan insanlara da hiçbir şey olmamış gibi davranamayız ki. Bu konuya da dikkat etmek lazım.Eğer insan hatasını anlayacak ve bir daha aynı hataya düşmeyecekse o zaman inat etmeden alttan alarak dostluğu devam ettirmek gerekir. Dostluklar el ele büyütülür. Sorumsuz baba gibi terk edip giden dostlara da “dost” denmez.
Sevgili dostum,
Biz değil de, karşımızdaki insan sürekli aynı şeyleri anlatarak verdiğimiz cevaba ikna olmuş gibi yaparak gene aynı şeyleri devam ettiriyorsa alttan almanın bir manası olmaz. Onu küçümsemeyelim ama gereksiz muhatap da olmayalım. Bize değer verene bakalım değil mi? Görünene değil gerçek olana önsezimizle bakarak ona göre karar verelim.
Sevgili dostum güzel kardeşim,
İşte özgelişimin önemi burada da kendini gösteriyor. Özgelişim içinde olan insan gelişmekle meşgul olduğundan başkaları ile inatalşama hem vakit bulamaz hem de gerekli görmez. Onun amacı hem kendinin hem de senin gibi en yakın dostunun gelişimine odaklanmak olduğundan inatlaşmaya vakti olmaz. Hep gelişim içinde olan insan bırak inatklaşmayı içinden kötülük düşünmeye zaman bile bulamaz.
Sevgili dostum,
Bizde bazen inatlaşacağız, savaşacağız ama biz bunu cehaletle, boş zamanla ve boş kişilerle yapacağız. Özgelişimi küçümseyen, önemsemeyene inat onları önyargıları ile başbaşa bırakmak ve gelişime odaklanmak da bence inatlaşmaktır. Bu inat bizi daha iyi bir hayata, daha huzurlu ortama götürür her zaman biliyorsun.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Özgelişimi önemseyeli, bunu gücüm oranında hayata geçirmeye çalışmaya başladığımdan bu yana kimse ile inatlaşmamaya, herkesin çok gelişmesini istediğim halde bunda bile ısrar etmemeye, insanların gönül ile gelişeceğine inandığımdan herkesi serbest bıraktığımdan bu yana daha huzurlu oluyor insan. İnatlaşmanın hiç bir işe yaramadığını görüyorsun. Hatta sen benden daha iyi görüyorsundur çünkü benden çok şey öğreniiyorsun. Dosttan öğrenmek öğrenmelerin en kalıcı olanı en güzeli bence.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Hayat öğreticidir her zaman. Hayat acımasız diyenler çoktur insanlar arasında. Bunlar hayatın olumsuz yönünü görenler. Bazı insanlar kendilerinden az gelişmiş olan insanlara maddi yardım etmeyi severler. Bunu kendi maddi güçlerine şükretmek olarak algılayanda olur, maddi gücü az olanı küçümseyerek yardım etmeye çalışanlarda. İnsan niyeti oranında vardır ya da yoktur. Bizim amacımız ise herkesin gelişmesi, gelişen insanların daha güzel bir dünya için çalışması. Kendilerini zora sokmasınlar ama herkese de hak ettiğini versinler. Buunun için çabamız. Bu konuda kimse ile inatlaşma çabamızda olamaz değil mi ? İsteyen gelişir isteyen hayatla çelişir.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
İçinde bulunduğumuz şartlarda gelişmenin bana en uygun olanının okumak olarak gördüm. Bu gelişim anlayışı çok kazanmak değil. Kazanmak ama gönül kazanmak ve başkalarını gelişimine de ön ayak olmaktı. Bunun için konuşmalar yaptık, yazılar, mektuplar kitaplar yazdık. “Boş şey” diyen de oldu. İnatlaşarak “ Güzel ufkumuzu açan yazılar” diyenlerde. Demek ki bakış açısına göre insanlar olumulu ya da olumsuz yargılara varmışlar. Bakış açısını da değiştirmemiz mümkün değil insnaların.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Hayat güzel şeyleri görene güzel olumsuzlukları bakana, çalışmak istemeyene de zor görünür. İnatlaşmayı marifet sayana bir şey diyemeyiz .Bazıları vardır yanlış bakışlarında inatçıdırlar. Bazıları inadını kırmak için nasıl çabalayacaklarını bilemezler. Bazıları ise inatçı olduğunu bile kabul etmezler. Bu konular filmlere romanlara konu oldu. Ama hayat inatlaşanların çoğunlukla olduğu bir dünyada devam ediyor. Ne diyelim ki? Biz inatlaşmayı bırakan ve cehaletle savaşta inat edenlerin safındayız her zaman. Biz aslında savaşda istemiyoruz inadı bırakıp gelişmek isteyenlerin safında olalım el ele ilimizi ülkemizi geliştirelim istiyoruz.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Özetle inadı bırakarak “ ben gelişeceğim “diyen insan gerçek manada gayret eder, yanlış düşüncelerni bırakırsa hayat onlara güzellikleri sunar. Eğer bu inadı bırakamazsa insan o zaman hep gelişen insanlara şans, talih , kader kısmet diyerek yoluna devam eder.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.