- 65 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
ŞU KARŞIKİ YAYLA...*'
Her mevsim ayrı güzel.
Sonbaharı burada yaşamalısınız bir kere. Dağlar bile başka renge boyanır. Meşeler, sumaklar mosmor kesilir. Hele üzüm hasadı tam bir şenlik.
Her yamaçta bir evin mahseresini kullanır, pekmez yaparlar. Ardıç oluklarında tepelenen, küpeli kazanlarda kaynatılan şıra, katılaşıp olgunlaşması için güneşe bırakılır.
Pekmez zamanı sıcak ekmekle pekmez köpüğünden yemelisiniz. Pekmezden yapılan samsa, sucuk, bastık, kesme var ki insan yalnız bunları yese kışı atlatır...
Hem şu dağları, şu gökyüzünü görüyor musun?
Bu gök hiçbir yerde bu kadar mavi, bu kadar berrak ve temiz, yeşille böyle kaynaşmış değildir. Toz toprağın, soğuğun lafı mı olur bunların yanında.
Kışın odun zamanı izin verilen yerden odunumuzu hazırlar, katırlarla aşağı indirir, traktörle getiririz.
Kırması bile ayrı keyiftir odunun. Kamalak, mezda, ardıç sobada ayrı âlem. Mübarek sanki yanmaz da hıçkırır içli içli. Dumanı öyle güzel kokar ki, akşamları yürürken yeryüzünün tütsülendiğini sanırsın.
Ya keçi sütü...
Nasıl yağlı, nasıl lezzetli bir süttür o. Ormandaki en ulaşılmaz otları keçiler şifa olsun diye toplayıvermişlerdir senin için.
Dağların ardında ağıllar vardır. Keçi sayısına göre herkes nöbetleşe güder keçileri.
Sonra siz cevizli böreği de bilmezsiniz. Yaylada kocaman çaydanlıkta demlenen isli çayı.
Fuat Oskay
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.