Hesap Makinesi Kullanım Klavuzu
Bir artı bir eşittir iki eder, bir ile iki arasında yüzde yüz var. lakin ikiden bire inerse rakam yüzde elli kayıp olur. Birden ikiye çıkarsa birde olan, yüzde yüz kazanç olur.
On beş ile yirmi arasında yüzde kaç var. On beşin yarısı yedi buçuk ise, yüzde elliden daha az var. Yüzde kırk desek ve yüzü on beş olsa, otuz üçü beş olur yani yüzde otuz üçten fazla olur, yani yüzde otuz ile yüzde elli arasında kazanç olur. Tam olarak hesaplamak için formül şey ederiz.
Altı ile yedi arasında yüzde kaç kazanç olur. Altıda altısı yüz ise altıda biri iks(x) olur. O da yüz bölü altı deriz, ihtimalen on altı ile on yedi arasında bir kazanç olur.
Tabii ki günümüzde tüm hesaplamaları ihtimalen makinelere yaptırıyoruz. Yaptırmaya da gerek kalmıyor zaten gösteriyor değil mi?
Neyin hesabını yapıyorsun ey Dünyevi.
Tabii ki alın terinin değil mi? Alnı terlemeden kazanç sağlanırsa ne olur, tersiz alın kazancı mı olur? Sorarım size ey ehli ? Ehlinden sonra hangi kelime gelecek unuttum. Unutmak sevdaya dair miydi? İnsan kelimesi nisyan kelimesinden geliyor ise nisyan da unutmak demek miydi?
Ben anlamadım doğalgaza zam mı geldi, kim şey etti o kadar ya hu?
...
...
...
Not: Bu yazıda yazılanlar ve anlatılanlar tamamen hayal ürünüdür, herhangi bir kurum, taraf, düşünce veya inanç veya tür cins veya kişi hedef alınmamıştır. Benzerlikler benzetilemez.
Not: İmlası mimlası uzaylıdır, insan olamaz, hangi dilde klavyeye basıyor ise uzaylı, o dilin kuralı öyledir. Uzaylı da yanlış imla olmaz, olabilemez.
Not : Bulaşık makinesi kullanım klavuzu arıyorum, zırt bırt düğme ışığı yanıp sönüyor, elimde kalacak, bulaşık makinesi önerisi alabilirim. Şaka şaka...
Y.