- 61 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
ATATÜRK'Ü SEVMEK
Atatürk’ü sevmek, onun değerlerini, ideallerini ve bıraktığı mirası anlamak ve benimsemektir. Mustafa Kemal Atatürk, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu olarak sadece askeri başarılarıyla değil, aynı zamanda çağdaş, demokratik, laik ve bağımsız bir ülke hedefiyle de ön plana çıkmıştır.
Atatürk’ü sevmek, Türkiye’nin sahip olduğu değerleri koruma ve geliştirme sorumluluğunu da kapsar.
Atatürk’ü sevmek, özgürlük ve bağımsızlık mücadelesine duyulan saygıyı ifade eder. Atatürk, Kurtuluş Savaşı’nda gösterdiği liderlik ve kararlılık ile Türk milletine bağımsız bir ülke armağan etmiştir. Bu bağımsızlık ideali, Atatürk’ün "Ya istiklal ya ölüm" sözlerinde özetlenir. Atatürk’ü seven bir birey, bağımsızlığı ve özgürlüğü değerli görür, bağımsız bir ulus olmanın önemini kavrar.
Atatürk’ü sevmek, onun "Hayatta en hakiki mürşit ilimdir" sözüne uygun olarak, bilimi, eğitimi ve akılcılığı yaşamın merkezine almayı içerir.
Atatürk, Türkiye Cumhuriyeti’nin temellerini demokrasi ve halk egemenliği üzerine kurmuştur. Kadınlara seçme ve seçilme hakkı tanınması, cumhuriyetin kuruluşuyla birlikte gelen halk egemenliği anlayışı, eşitlik ve demokrasiye verdiği önemin örnekleridir.
Atatürk’ü sevmek, insan haklarını savunmaktır
Atatürk’ü sevmek, açtığı yolda, gösterdiği hedefe doğru emin adımlarla yürümektir Türkiye’yi geleceğe taşımaktır
Her dem sevgi saygı özlemle minnetle ve milletçe anıyoruz
Ruhu şad olsun