- 195 Okunma
- 5 Yorum
- 8 Beğeni
İzindeyiz Atam..(1881/193……)
Her fırtınada çınlayan adın, en karanlık gecelerde bile vatanın nabzında atan bir diriliş nişanıdır; senin yolunda yürüyen bir ulusun umudu, asla sönmeyen bir ateştir.
zaman, ulu bir çınarın gölgesinde devleşiyor; çınarın adı, M.Kemal Atatürk. yağmurlar yağıyor şehrin üzerine, eski bir rüyanın izinde yıkanıyor. ömrümüzün aynasında kırılan suretlerimiz dolaşıyor, M.Kemal Atatürk’ün mirasını her solukta hissediyoruz. aynı yolları, aynı izleri, aynı özlemi bırakıyoruz her yağışta. sesler, kurtuluşun türküsüyle birbirine karışıyor; cıvıl cıvıl çocukların sesi, cumhuriyetin gür sedası, sırılsıklam bir bağlılığı hatırlatıyor. bir ulusun ruhu, özgürlüğün, eşitliğin ve ilerlemenin kutsal şarkısında çınlıyor.
bir lider ,cumhuriyetin yol göstericisi, daima ileriye bakan, yüzünde vatan sevdasının derin çizgileriyle yürüyor. zamanın geçişi, onun emanetine adanmış bir sadakatin resminde duruyor. bazen yüzü, savaş meydanlarında halkı için yüreği titreyen o cesur komutanın silüetini anımsatıyor. o adam, izmir’in dağlarında açan özgürlük çiçeklerini ve anadolu’nun bağrındaki sonsuz umudu simgeliyor. bu münzevi millet, yıkılmayan duvarların ardında titreyen bir yaprak misali, cumhuriyetin sonsuzluğuna dua ediyor.
onun adını anarken, bir sevda düşünüyoruz; ulusumuzu saran o büyük sevda, özgürlüğün ve bağımsızlığın çırpınan kanatları. M.Kemal Atatürk’ün aşkı, ölümsüz bir ideali yaşatan, tarih boyunca çınlayan bir diriliş türküsü. her sevda gibi, onun mücadelesi de başlangıcı ve sonu olmayan bir hikâye; tam ortasında, hayat ve ölüm, kurtuluşun ve umudun bitimsiz duası. meydanlarda okunan o şiirler, hâlâ anıtkabir’in rüzgarında çınlıyor; M.Kemal Atatürk’ün aşkı, her nesilde yeniden doğuyor.
ve her bekleyiş, onun ışığında bir yakarış, bir inanç, derin kökler salmış bir direniş. cibril’i bekleyen gözlerde değil, M.Kemal Atatürk’ün izinde alev alev yanıyor bu şehir. tanrı ve zaman telaşlı bir oyun içinde, ama onun ruhu; istiklal üülkesinden yükselen her çığlıkta yaşıyor. acıların mezarı olmuş topraklarda, gençliğin attığı her adım, ona bir yemin. anneler, cumhuriyet için büyüttükleri evlatlarını, M.Kemal Atatürk’ün emanetini taşır gibi; her hatırayı kalplerinde yeşil bir yaprak misali koruyor. basit değil hiçbir şey; bu ulus, kurtuluş mücadelesinin ateşini yüreğinde daima diri tutuyor. gökyüzü, M.Kemal Atatürk’ün yüce mirasına saklanmış, sonsuz bir minnetin ışığını fısıldıyor.
bir vatan çığlığında, kurtuluşun destanını okuyan hayaller sürükleniyor. anadolunun şarkılarında bile, o zorlu yılların çetin mücadelesi; yalnızlıklar bile onun yüce adının izinde, umudu mühürlüyor. bir büyünün bozulduğu, işgalin paramparça edildiği, cumhuriyetin filizlendiği topraklarda; herkes kendi kalbinde M.Kemal Atatürk’ün hatırasını yaşatıyor. hatıralar ve şiirler, onun cesur bakışlarıyla kucaklaşıyor; ve karanlıkta, aydınlanmaya adanmış bir ulus, M.Kemal Atatürk’ün izinde yürüyor.
Kutsal emanetin, ulusunun ellerinde ebediyen yaşayacak…
Sana sonsuz şükürler olsun, minnetimiz sana, ey M. Kemal Atatürk, daimdir ve zamanın ötesine uzanır…
YORUMLAR
Büyüyü bozmak… Çok güzel ifade etmişsiniz. Aynen öyle bir şey, Ata’mızın yaptıkları da… Tam anlamıyla büyüyü bozdu; tüm dünyayı kendi mallarıymış gibi aralarında paylaşmaya çalışan; bir türlü doymak bilmeyip hep daha fazla toprak parçası, daha fazla yer altı kaynağı elde etmek için dünyayı birbirine katan… Savaşlar çıkarıp, kendi emellerine hizmet edecek şekilde, başkalarının topraklarına olmadık yerlerde sınırlar çizip o toprakların insanlarını sürekli bir çatışma halinde tutarak kukla gibi oynatan gözü doymaz o insanların bizim güzel memleketimizin topraklarında da gözü vardı doğal olarak… Olmadık hayaller kuruyorlardı memleketimize dair… “Şurası senin, burası benim” diye aralarında bölüşecek kadar hayal alemindeydiler. Gözleri ihtirastan öyle kamaşmıştı ki adeta büyülenmiş gibiydiler; tam da yazıda ifade ettiğiniz gibi..
İşte ulu önderimiz Atatürk bu büyüyü bozdu, onlara öyle güçlü bir şamar attı ki damdan düşmüşe döndüler. İster istemez kendilerine geldiler böylece.
Ruhu şad olsun Ata’mızın..… Bize kazandırdıklarını anlatmaya satırlar yetmez.
Çok güzeldi yazı. Gönlünüze sağlık…
Sevgiler…
Mavilikler tarafından 9.11.2024 15:26:29 zamanında düzenlenmiştir.
"onun adını anarken, bir sevda düşünüyoruz; ulusumuzu saran o büyük sevda, özgürlüğün ve bağımsızlığın çırpınan kanatları. M.Kemal Atatürk’ün aşkı, ölümsüz bir ideali yaşatan, tarih boyunca çınlayan bir diriliş türküsü. her sevda gibi, onun mücadelesi de başlangıcı ve sonu olmayan bir hikâye; tam ortasında, hayat ve ölüm, kurtuluşun ve umudun bitimsiz duası. meydanlarda okunan o şiirler, hâlâ anıtkabir’in rüzgarında çınlıyor; M.Kemal Atatürk’ün aşkı, her nesilde yeniden doğuyor."
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!.
Yüreğinize sağlık .Gönlümüzden geçeni nakşettiniz.