- 53 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BERNARD.
BERNARD SHAW KİMDİR?
Bernard Shaw, 26 Temmuz 1856 tarihinde İrlanda, Dublin‘de doğmuştur. Tam adı George Bernard Shaw’dır. 2 ablası vardır. Babası adliye memuru idi, sonradan zahire tüccarlığına girişti. Annesi müzik dersleri verirdi. Annesi ile babası boşandı. Bernard Shaw, okulda pek parlak bir öğrenci değildi ama, evinde iyi bir müzik zevki aldı, bilgisini artırdı. Bir yandan da Dublin müzesinde, resim sanatı, sanat tarihi üzerine incelemeler, araştırmalar yapıyordu. 1871 yılında 15 yaşına gelince, bir emlak komisyoncusunun yanında çalışmaya başladı. Sonra 1876 yılında annesi ile beraber Londra’da yaşayan ablalarından biri ölünce bu işi bırakıp Dublin‘den Londra‘ya annesinin yanına gitti. Burada, yarım kalan eğitimini British Museum’un kütüphanesinden yararlanarak kendi çabasıyla tamamlamaya çalıştı.
Bernard Shaw, Londra’da 9 yıl sefaletle pençeleşti. 1880lerde siyasetle ilgilenmeye başlayan Shaw, yönetim değişimin ve reformun gerekliliğine inanarak sosyalist oldu. Bu düşüncelerin geniş kitlelere ulaşmasını ve daha iyi anlaşılmasını sağlaya çalışan Fabian Derneğine 1884 yılında katıldı. 1880lerin başında İngiltere’de kurulan Fabian Derneği günümüzde de etkinliğini sürdürmektedir. 1879-1883 yılları arasında beş roman yazdı. Hiçbirini yayınlamadı.1882 yılından sonra, iktisat okumaya başladı. İngiltere’deki sosyalist partisinin ilk şekli olan Fabian Derneği’ne girdi. 25 yıl bu dernekte önemli bir rol oynadı, özellikle 1885-1895 arasında, nükteli, hicivli konuşmalarıyla en aranan konferansçı oldu. Kapalı salon toplantılarında, açık oturumlarda sosyalizmi anlatan nutuklar veriyordu. Bu arada kitap, sanat, tiyatro üzerinde eleştirmeler de yazıyordu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.