ATATÜRK'Ü ANARKEN
ATATÜRK’Ü ANARKEN
On Kasımlar 1938 den beri bir milletin top yekûn üzülerek devleti yok olmaktan kurtarıp inşa eden atasının ardından ağladığı tarihtir. Bir ulus yeniden oluşurken dünya menfaatlerini hiçe sayan ve canını ortaya koyan şanlı Türk tarihine yeni muzaffer sayfalar ilave eden Mustafa kemal Atatürk’ün hayata gözlerini yumduğu gündür on kasım.
Eline kınalar yakıp kınalı kuzular diye askere yollanan vatan ve milleti için gencecik çocuklarını asker eyleyen Türk anaları gibi Mustafa Kemal’in de annesi Zübeyde Hanım da Türk anası olarak onu kaderin bir cilvesi devletin kurtarıcısı olarak daimi asker eyledi.
Kader onu tarihten silinip yok edilmek istenen ulusunu ve devletinin koruyucusu ve kurtarıcısı olarak görevlendirdi. 10. Kasım.1938 de gözlerini bu dünyaya kapatırken arkasında modern laik ve demokratik bir cumhuriyet bıraktı. En büyük eserim dediği bu cumhuriyeti koruma ve kollama görevini de çok güvendiği Türk gençliğine emanet bıraktı.
1938 yılının kasım ayın da hayata veda ederken gözleri açık gitmedi. Arkasında vatan ve millet sevgisi taşıyan Türk ulusu ve gençliği vardı. Atasının bıraktığı bu kutsal emaneti her ne pahasına olursa olsun, tüm Cumhuriyet ve Türk düşmanlarına karşı koruyacak ve kollayacaklardır.
Türk milleti her zaman kendi gençleri arasından yeni Atatürkler yetiştirecek yüksek karaktere sahip bir millettir. Tüm cumhuriyet ve millet düşmanlarına karşı daima uyanık olan nesiller hep var olacaktır. Çünkü onların damarlarında saf ve temiz Türk kanı dolaşmaktadır.
İçerdeki kimliksizler ve dışarıdaki destekçileri ile beslenen kin ve nefret duyguları besleyen köhne zihniyetli, bölücü ve yıkıcı vatan millet düşmanları güruhlar eskiden olduğu gibi şimdi de ve gelecekte de olacaklardır.
Bizler Türk milleti olarak bu kin ve nefret besleyenlerin adınızı eserlerinizden, devrimlerinizi zihinlerimizden, sevginizi gönüllerimizden silme gayretlerine hiçbir zaman müsaade etmeyeceğiz.
İç ve dış mihraklar bu kötü zihniyetler kendi kin ve nefret batağında eskiden olduğu gibi her zaman boğulup yok olacaklardır. Yaktığınız aydınlanma ve muasır medeniyete erişme ışığını hiçbir güç söndüremeyecektir.
Türk halkı asla buna müsaade etmeyecektir. Sahte dindar ve kendi milletine kin duyan nesiller yetiştirmİyeceğiz. Demokrasinin kökleştiği diktaya ve faşizme kapalı bağnazlık ve yobazlıktan arınmış bir ülkeyi ileri daima ileri taşıyacağız. Atanın Türk gençliğine emanet bıraktığı bu cumhuriyeti onun talimatları ile kollayıp koruyacağız. Emanetine asla hıyanet etmeyeceğiz. Edenlere etmeye çalışanlara da fırsat vermeyeceğiz.
Ölümünün 86 inci yılında milletçe saygıyla anıyoruz. Aziz Atatürk ruhun her daim şad olsun.
Durmuş Karabağlı