- 57 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Tek tanrılı dinle çok tanrılı dinlerin farkı ne mi...
Tek tanrılı dinle çok tanrılı dinlerin farkı ne mi...
Hz İbrahim Allahla ilgili özellikler belirledi...doğup batan çok varlık var dünyada doğup batan Allah olamaz dedi...Yani görevli-görevlendiren ilişkisini esas aldı...Allah birdir öyleyse görevlendirendir...demeliyix ki ona erişelim...Allaha erişme yolu metodu ne olmalıydı onun belirledi hz İbrahim...
Yahova tek tanrı inancıdır...Kilisenin teslisi aile şirketidir...çok tanrılı dinler de bir şirket tipi inançtır...
Yahova tek tanrı inancı Allah inancı da fark ne mi...Yahova sadece İsrail oğullarını insan olarak yarattı...Allah bütün ırkları …
Çok tanrılı dinlerde şirket ortaklık bağı var ilahlar arasında
Allahla diğer varlıklar arasında secde bağı muhtaçlık bağı var aslında...Tanrı hayvan şeklinde yer yüzüne inmedi...Allahın iki şekli var gizli hazine hali ve zahir hali...Zahir halinde Halık sıfatı devrededir..."A-Z"ye formüllerde yarattı yaratılanları...
Hint beyni hayvan şeklinde indi yani eksik bir formülle görüldü demiş oldu...Eksik olana Allah deme dedi hz İbrahim...Sahib sebeb ölçü değişmez çünkü...
Kur’ana göre Allah yarattıklarıyla bilindi...yarattıkları emanetçidir ancak...aynada emanetçidir görüntüye...
Hulül innancı da Kur’ana ters...aynadaki görüntü aynayla cem olmamıştır...gölgeyle beden cem olmamıştır...Hint beyni hulülcü…
Kilise inancı üç birdir dedi...aile şirketi bu...çünkü denklik verilmese de ortaklık var...Ortaklık şirktir...şefaatte de ortaklık verilemez...Sahib sebeb ölçü tek ve değişenden ölçü de sebeb de sahib de olmaz hz isa değişti...Beşer isa ve ilah İsa diye iki hali var...Oysa Allah için gizlilik-açıklık halinden başka iki hal verilemez...
Allah sahibtir.Allah sahibini aradı...sebebi ilk sebebi aradı...ölçüyü ve ölçüler koyanı kader koyanı aradı..."Gece olup karanlık basınca bir yıldız görmüş de budur Rabbim demişti. Fakat yıldız battı mı demişti ki: Ben batanları sevmem."(Enam/6)hz İbrahim önce büyükleri Allah ilan etti..."Allahu ekber"çünkü Allah .en büyüğü arayan Allaha erişir sahibe sebebe ölçü koyana kader koyana erişilir hz İbrahimin aklına göre...güçlü muhakemenin sembolüdür hz İbrahim çünkü...İbrahim muhakemesi ile Allaha sahib ilk sebeb yani kader koyucu bulunur çünkü...
Allah kudretini gösterdi...hz İbrahime.Kudretin sahibini aradı...
Hz İbrahimin muhakemesine muhtacız...İlk sebeb aranacaksa...sahib aranacaksa kudretin kaynağı aranacaksa...Çelişkileri yok etmeden sahibe erişilemez çünkü...
Hz İbrahim bütün putları kırdı...İbrahim muhakemesi bize de lazım Kur’an bu kıssayı bu amaçla anlattı...
"Babacığım, işitmeyen, görmeyen ve sana hiçbir şey kazandırmayacak olan şeylere niçin tapıyorsun?" (Meryem/42) Varlıkta işitme var sahibinde de var...de.İbrahim muhakemesine göre...
"Benim Rab’im yaşatır ve öldürür." (Bakara/258)Varlıkta ölüm var hayat var...bahar var-kış var...ilk sebeb böyle bulunur...varlıktan var edene gitti hz İbrahimin muhakemesi...örnek bize o muhakeme...Tek Allah var ve tek bağ var secde...imam cemaat bağı...yani.
"Onu yakın, tanrılarınıza yardım edin." (Enbiyâ, 21/68) demişler, ateşlere atılmış...Hz İbrahimin muhakemesi ateşe atılmasına sebeb olmuş...Allah da ateşe yakma demiş...Rıza için ateşe atıl ödüllenirsin...Rızayı seç...İbrahim muhakemesi sana da verilir ...Rızayı seç ve Allahı İbrahim muhakemesi ile ara der Kur’an bize bu kıssa ile...Esma var bu varlıkta esmanın sebebi sahibi...kendine bu ölçüyü koyanı ara.
Yıldıza tapan bir dindi hz İbrahimin kavminin dini...Peygamberler sapmaları düzeltir...Örf ve adetlerin hepsini eleştirmezler...Hz İbrahim babasının bağışlanmasını da diliyor ayete göre...demek Azer müşrik değildi.işte ayet:
"Benden sonrakiler, içinde beni iyi dille anılanlardan eyle, beni Naîm cennetinin vârislerinden kıl, babamı da bağışla, şüphesiz o sapıklardan biriydi, yaratılanların diriltilecekleri gün beni rezil etme, o gün ne mal, ne de oğullar fayda verir." (Şuarâ/84-88)
Nefsimiz Azerdir nefsimizin bağışını da isteriz ya...İbrahimin tevhidine engel olmayan Azer de bağışı hakkediyor...Muhakemen İbrahim muhakemesi ise nefsin mağlup olacaktır...nefsi için bağışlanma var.Muhakemesi İbrahim olanların
"De ki: Biz Allah’ı bırakıp da bize fayda veya zarar vermeyen şeylere mi yalvaralım?" (En’âm/71)...Şefaatçi fayda ve şeytan zarar veremez.İzin veren Allah sebeb Allahtır...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.