- 38 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şehadet yeter mi cennete...Yeter.
Şehadet yeter mi cennete...Yeter.
Şehadet söz vermektir kulluğa...esmaya kulluk ise kulluktur...Esmaya kulluktur ölçü...bu ölçüye göre söz vermek sözden caymak ile sıfırlanır...bilim de artı-eksiyi götürür...bilimsen olmalıyız.bu ölçüden dönmedikçe cennet mümkün...Maturidi de bu iddiadadır...ve bilim de bu iddiada...bilmin marifeti bu kafaya hak veriyor...
Şehadetin önemi çok ...etkisi büyük
İslamın beş şartının ilki...şehadettir...Şehadetin İslam’ın en önemli direği olması anlaşılır bir şey...İnanca niyete dayanmayan ahlak ödülsüzdür...İbadatler de...şehadet niyettir hayat niyetsiz yaşanmışsa ödülsüzdür ama cezasız değildir...yanlış niyetler eksik niyetler de adilin olduğu varlıkta cezaya sebeb çünkü
İslamın diğer şartları esmaya kulluklardır...müşrik şirk için muvahhid tevhid için aynı ibadetlere sarılır...Lawrens de namaz kıldı...Münafık her ibadeti nefis için ırkı için yani Allahı razı etmek niyetinin haricindeki niyetlerle yapar...
Evet...Ramazan bir ibadet ayini olarak kabul edilir ve ibadet ayinleri şehadet olmadan gerçekleştirilemez ve bu nedenle şehadetin İslam’ın en önemli direği olduğunu savunmaya yardımcı olur. İslam’ın beşinci ve son şartı, kişinin hayatında bir kez hac yapmasıdır. Kişi hac yaptığında, bu Allah’a itaatini göstermek için yapılır...
Peygamberimiz, İslam’ın beş direk üzerine kurulduğunu söyledi. Bu direkler, inanç, ibadet ve bağlılığın dini bir şeması olarak İslam’ın temelini oluşturur. "İslam beş (temel) üzerine kurulmuştur: ``Allah’tan başka ilah olmadığına ve Muhammed’in Allah’ın elçisi olduğuna şahitlik etmek; namazı kılmak; zekâtı vermek; Beytullah’ı ziyaret etmek (Mekke’deki Kâbe’ye hac) ve Ramazan orucu tutmak" (Kur’an). Peygamber, İslam’ın beş temel üzerine kurulduğunu söylese de, en önemli temelin şehadet olduğu çok açıktır. Şehadet, "bir kimse, Allah’tan başka ilah olmadığını ve Muhammed’in Allah’ın elçisi olduğunu beyan etmeli veya buna şahitlik etmelidir" der. Şehadet en önemli temeldir, çünkü Allah’tan başka ilah olmadığını ve Muhammed’in Allah’ın elçisi olduğunu beyan etmeden diğer temeller uygulanamaz ve bunu beyan etmek, İslam dinine bir bütün olarak nasıl inandıklarını da gösterir. Tüm temeller din için çok önemli olsa da, her birini ayrıntılı olarak ele aldığımızda şehadetin neden hepsinden daha önemli olduğunu görmek mümkün.
Şehadeti hiç bir günah sıfırlayamaz ancak şehadetten dönmekle şehadet sıfırlaır...namazın da sıfırlanması aynıdır...namazı namaz yapan secdenin bozulmasını aslik gerçekleştirir..."O kıldığın namaz değil..."dersin namaz kılana ama niyet gizlidir görülmez onu terk ettiğin...Mürted sayma var bir kişiyi kafir sayma var ama emin olmamız mümkün değil bir şii hz ömeri seveni kafir sayar ama emin olmamalı...iman gizli çünkü.Namaz için de bu kural geçerliama namazın etkisizği gözle görülür ama niyetin etkisini görsen de emin olamazsın bu münafıktır diyemezsin...bu mürtedir diyemzsin acak müred aymak istediğni mürtek sayarsın ama emin olmak imkansızdır...hallac-ı mansuru idam ettiler ama eminler miydi...mürteliğinden hayır...bu kadar delille idam ederim demek mümkün ama emin lma mümkün değil...fark niyetin alametlerle bilinmeyecek kadar gizliliğe sahibliğinden ..
Allâh’û-Celle-Celâle’hû’dan gâyrı ilah mevcut değildir...bu niyet korunursa cennnet var...Hata insan için...günah insan için bu niyet ödülsüzkalamayacak kadar kıymetl...bilin diye yarattı çünkü...
“Kim, Allah’dan başka ilâh yoktur, yalnız Allah vardır, şeriki yoktur; Muhammed, Allah’ın kulu ve resûlüdür. İsâ da Allah’ın kulu ve elçisi, Meryem’e bıraktığı kelimesi ve Allah tarafından (hayat verilen) bir ruhtur. Cennet, haktır ve gerçektir, cehennem de haktır ve gerçektir” diye şehâdet ederse, Allah o kimseyi, ameli ne olursa olsun, cennete koyar”. (Buhârî, Enbiyâ 47)
Bu kıldın namaz değil dersinama bu şehadet şehdt değil diyemesin kalbini yarıp mı baktın...denilir adama şii öçü koymuş kendine hz Ömeri seveni kafir ilan edeceğim ..demiş ama bunun Kayağı Alah mı...Mezhebler uydurulmuş dinlerdendir...ne miras konusunda ne kfirlik ithamı konusunda onlarl amel etme..ölçüllahtr dinin kaynağı Allahtıryaniesmasıdır...
Şehadet yeter mi cennete...Yeter.şehadetini koru...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.