- 130 Okunma
- 5 Yorum
- 7 Beğeni
LAĞIM FARESİ
LAĞIM FARESİ
Saygıdeğer okurlarım, öncelikle, başlıkta kullandığım kelime konusunda öyle hemen tiksinti ve art niyet hissetmeyiniz lütfen!
İlk bakışta hoşa gitmeyen bir kelime olarak karşınıza çıkardığım için özür dilerim.
Arkadaşlar, "LAĞIM FARESİ" çok çok önemli bir işi yapan, bir şehrin kanalizasyon sisteminin tıkanmasını önleyen, insanların ve belediyelerin işlerini inanılmaz derecede kolaylaştıran bir hayvandır.
Hani, insanlarda “hayvan sevgisi” vardır ama, kimse lağım faresini sevimli bir hayvan olarak görmez zannedersem! Lâkin, dediğim gibi böylesine gerekli ve önemli bir işlevi olan “LAĞIM FARESİ”ni zaman zaman öyle çok gereksiz, lüzumsuz ve zararlı işler yapan, kadınlara ve çocuklara çok çirkin davranmayı ve hakaret etmeyi adamlık sanan kimselere benzetme olarak verirsiniz ya, bence demeyin! Onlara başka sıfatlar bulabilirsiniz!
Kanalizasyon kültürünün işlevi ve başarılı tesisatı bir şehrin selameti açısından çok çok önemlidir.
Yıllar önce bir yazıda okumuştum; bir şehirde insanlar lağım farelerinden muzdarip, şikayetçi olmuşlar.. bunun üzerine de belediye, kanallara zehir dökerek o canlıların kökünü kurutmuş, hepsini öldürmüş.
Kısa bir süre şehir halkı olarak rahat etmişler ama, bir müddet sonra şehrin kanalizasyonu tıkanmış, ekipler açmaya yetişemez olmuş, bir tarafı açmadan başka yerler tıkanıyormuş, belediye çaresiz, ne yapacağını bilemez olmuş. Sonunda, bilim insanları, konunun temelini, sebebini ve çaresini araştırmışlar ki, meğer LAĞIM FARELERİ, bu kanalizasyonların menfezlerini, boruların eklemlerinde birikenleri TIRTIKLAYARAK tıkanmasına mani oluyorlarmış!
Ve, derhal başka yerlerden lağım faresi getirerek kanallara bırakmışlar, bir süre sonra da sorun çözülmüş.
Lağım faresi bunu bilinçli olarak yapmıyor tabii ki, fakat, o hayvanı YARATAN YÜCE KUDRET ona da o görevi vermiş ki, gerçekten insanlık için büyük nimet. Keşke insanlar da kendilerine verilen insanlığın kıymetini ve gereğini yeterli düzeyde anlayabilseler, icabını yerine getirebilseler. Cümleten huzurlu ve mutlu bir yaşam diliyorum. Allah’a emanet olunuz. Arz ediyorum.
Murat Kahraman Murâdî
05.11.2024/İst.
YORUMLAR
Murat Kahraman Murâdî
Sonsuz saygılarımla.
Murat Kahraman Murâdî
Sonsuz saygılarımla.
Bazı insanların lağım faresi kadar gözümde değeri yok lağım faresisinin tırnağı olmayan insanlar var maalesef
Murat Kahraman Murâdî
Sonsuz saygılarımla.
Bu olay Cenab-ı Hakk'ın yarattığı hiçbir canlıyı amaçsız yaratmadığının en bariz örneklerinden sadece birisidir, belki de henüz tam anlamıyla keşfedilmemiş olan canlılar da olabilir, en doğrusunu Allah bilir.
Evet lağım faresi bile bu kadar insanlara faydası olan bir canlıysa bizim topluma zararlı birisine bu ismi vermemiz ona iltifat sayılır.
Son derece anlamlı paylaşımınız için sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum.
En içten selam ve saygılarımla.
Murat Kahraman Murâdî
Sonsuz saygılarımla.
Anlamlıydı.Ekolojik sistemde işe yaramayan tür yoktur.Birikim yapacak çöp de yoktur.Her şeyin bir tüketeni yada arayanı vardır.Meyveyi yiyenler olduğu gibi çekirdeğini tüketenler vardır .Yapraklarını ve odunsu olmayan sürgünlerini tüketen vardır.Kuruyan gövdeyi ve dalları tüketenler de..
Yalınız insan en kutsal yaratık olması hasebiyle bazı pis şeylere benzetilmez.Mekruhtur..Günahtır..Kaş yapalım derken saygınlığımızın gözünü çıkartmayı istemeyiz her halde.Hatasız insan olmaz elbette.Kazanamadıklarımız da olabilir.Ama ötekilestirdikerimizin vicdanımızı yaralayan yönleriyle karşılaşmayalım.Kul hakkı burada devreye giriyor.Zira insan yaptıkları ile yapamadıklarının ve yapmadıklarının toplamıdır.Eşitliği değerlendirecek olan da biz değiliz..
Üstada saygıyla.
Murat Kahraman Murâdî
Sonsuz saygılarımla.
Bugün okuduğum bir şiirde geçiyordu lağım faresi. Üstadım o şiirden esinlenerek bu yazıyı kalem aldığını düşünüyorum. Bir de bir kadın arkadaşımıza cık diye yapılan hitap vardı. Lağım faresinin bu kadar faydaları varken sadece zarar veren insanlara bu hayvanın adının söylememenin uygun olacağını bu yazıdan daha iyi anladım. Saygılarımla.
Murat Kahraman Murâdî
Sonsuz saygılarımla.