ŞiİİR
Duyguların, söz sanatlarından ritimden uyumdan yararlanarak anlatımına şiir diyoruz.
Aruz vezni ile yazılmış bir şiiri okurken adeta içinizden ritm tutarsınız.Bir ahenkle ardarda gelir sözcükler.Ancak duyguları ,düşünceleri belli hece kalıpları ile yazabilmek gerçekten ustalık işidir.
Artık demir almak günü gelmişse zamandan
Meçhule giden bir gemi kalkar bu limandan
Gönlünüzdeki duyguyu, belli kalıplarla yazıp bu ritmi yakalamak gerçekten ustalık işi.
Hece ölçülü şiir de ,aruz kadar olmasa da kendi kuralları,kafiyesi ile emek ve ustalık isteyen bir şiir türü..Namesi vardır okurken...Bazen bir şarkı sözü duygusu verir.
Ancak söylemek istediklerinizi anlamı yitirmeden belli sözcüklerle sınırlamak ,ilham perisininin ilhamını kaybetmeden şiirleştirebilmek kolay değil.
Serbest şiir ise, bazı istisnalar dışında ,kolaya kaçmak gibi geliyor bana..Özgürce yazabilmek çok güzel.Bellli kurallara uyma zorunluluğu olmayınca duygulara da sınır gelmiyor.Bazen gerçekten harika benzetmeler duygu patlamaları oluyor satırlarda ama genellikle ardarda rastgele yazılmış kelimeler gibi.
Bir düz yazıyı birkaç kelime üst satıra ,birkaç kelime alt satıra yazınca şiir olmuyor.Belki duygu anlatılıyor ama o kadar.Bir uğraş,bir çaba gerektirmiyor.
Tüm şairlere gönlünüze sağlık diyerek bitirmek istiyorum,İlhamımız bol olsun.
YORUMLAR
Serbest teknikçi olarak kolay değil aslında. Temelde bir konuyu olabildiğince rasyonel betimleme ve duyguları katmanız ve temel duyguyu okuyucunun tam da zihninde yaşatmanız şarttır serbest teknik için. Kolaya kaçmak değil aksine verilmiş yazım özgürlüğünün en vurgun tekniklerle her türlü olasılıksal yeteneğinizin harfiyen kullanıldığı alandır. Hece ölçüsü ,aruz kadar sert değil. Kendi içinde bağımsız ama o bağımsızlığın verdiği derinlik eğer ki dikkat edilmezse "girdaba " dönüşebilir. Serbest teknik de yazım gücü serbest modifiye edilmiş duygu aksine tabiattan tüm seçili ve seçili olmayan yaşam ögelerinden santralleşmiş ve odak noktası mısraların ruhtan çekilmiş kelimelerden başkası değil. Serbest tekniğin gücü de bu...