- 51 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KAYYUM.
KAYYUM ATAMASI.
Türkiye’nin gündeminde Esenyurt Belediye Başkanı Ahmet Özer’in "PKK/KCK terör örgütü olmak"tan tutuklanması ve yerine kayyum atanması var. CHP Esenyurt’ta ’Kayyum Mitingi’ gerçekleştirirken Özgür Özel ve Ekrem İmamoğlu ’erken seçim’ çağrısında bulundu. Buna karşılık İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya ise yaptığı açıklamada "Belediye Kanunu’nda belediye yöneticilerinin terör üyesi olmaları durumunda karşı karşıya kalacakları durum açıktır. Şehrin emini, terör yandaşı olamaz" diyerek kayyum atamasını savundu. Siyasilerin karşılıklı açıklamaları ve tartışmaları sürerken kamuoyunda ise ’Kayyum’un ne zamandan beri uygulandığı merak konusu oldu. Odatv, ’kayyum’un tarihini araştırdı.
Türkiye uzun süredir terörle mücadele ederken pek çok askeri darbe ile de karşılaştı. 12 Eylül 1980’de Genelkurmay Başkanı Kenan Evren liderliğinde gerçekleştirilen darbe ile ordu yönetime el koydu, siyaset durduruldu ve sıkıyönetim ilan edildi. İlan edilen sıkıyönetim kapsamında ise şehirler askerlerin atadığı ’Sıkıyönetim Valileri’ tarafından yönetildi. Bu süreçlerde pek çok belediye başkanı da askerler tarafından görevden alınırken yerine de yine askerlerin atadığı isimler görevlendirildi. Günümüzde ise 1980 darbesinde yaşanan bu durumdan dolayı kamuoyunda o gün için ’Kayyum’ algısı oluştu. Ancak Türkiye, ’Kayyum’ uygulamasıyla 1980 darbesinden çok daha sonra tanıştı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.