- 25 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Razzakın en hayırlısı yani ilk sebeb benim diyor Allah
Razzakın en hayırlısı yani ilk sebeb benim diyor Allah
Rızıklandıranların en hayırlısını en etkenini ara en sebebini ilk sebebini...diyorAlah maide/11 de.evet en hayırlıdan kasıt ilk sebeb tek sahib tek kayak...diye meallendirilmeli...ünkü esmsı sebeb esmsı sahib esması ölç koyucu bu varlkta...esması ilah bu varlıkta yani...ezeli-ebedi oln da sadece esması...çünkü.
Razzaak -Halık-Rahman kendini gizemiştir...en hayırlı olan sahib oan kaynak olan sebe olan ölçüolan görevlendiren o am gilemş kendini arasınlar diy...ve bu tip ayetler mantıa mett öğretiyor en etkili en hayırlı en ve ilk sebeb olanı niye aramıyorsunuz diyor adeta...
Varlıkta beni ara ve en etkin olan... ilk sebeb olan...sahib olan ..ölçü kaderkoyan... benim diyor bu tip ayetler de Allah ve En büyük olana "ALLAH"de…"A-Z"yedir yaratılanlar büyüklükte.Allah tek olur varlıkların en büyüğü O...Gururlanma padişahım enden büyük Alh va"denilmiş ve Kilise BABA demiş Allah için...Oğul çok olur ama BABA tek olur...çünkü.çekirdek tek olur ama dallar çok olur...ilk sebeb benim beni bul diyor gizliydim bilimek istedim ahirtt daha da bilineceğim dior yüce Allah en razzak benim en yaratıcı sebeb benim sebeblerin sebebi benim...demiş oluyor bu ayetlerde...Rakibi yok çünkü...çok tarı ok çünkü..Hiç hükmünde ondan gayrı her varlık çünkü...
"Bizi rızıklandır. Sen rızıklandıranların en hayırlısısın"(Maide/114)
Çok ilahlı dinleri inceldiğmizde her eylemin halin nerdeyse ilahı ayrı...Aşkın ilahı ayrı rızkın ilahı ayrı..."Batanlara"ilah emem dedi hz İbrahim ve tevhid mantığını çizdi...Kur’andan bunu anlıyoruz...görevliler var ama görevlendirendir Allah...Emrin kaynağı tek...Bu matığa göre Saed esmasını analiz edersek muhtaçlık bağı ile zincirleşmiş bir varlk var...akıl ihyaçtan bağımsız varığa SAMED der.Rızka muhtaç olmayana ALLAH der.İlmemuhtaç değil Rahmandır ve bir başka Rahmana itiyacı yoktur...Rızık verirken"BZ OU"yarattıklarıyla ama BİZ olmay da ihtiycı yok..baba olmya a oğu edinmeye de ihtiyacı yok..
Fikirde inançda muvahhidiz ama eylemde halde çok tanrılıyız...TEVBE ye çok muhtaç yaratılmışız...çünkü.Hz Adem zelle işledi Htasız tek çünkü...Hatalrı da bağışlayana "Allah"dedi Kur’an Allahı böyle bir varık olarak tanıtıyor Kur’an...
Yaratma işinde Rızık işnde merhamet işinde görevlileri kullanıyor bu esmalarda kendisi gizleniyor amasahib o sebeb o ölçüyü kaderi koyan o...en büüğü en muhtaç olmayanı en merhametliyimerhametin sahibi ve kaynağı e sebebi olanı araazsak NAerişemiyoruz bu tip ayetler "ALLAHA erişmek için mantık öğretiyorbize...en hayırlı rızıklandırıcıyı aryın meryeme cennet nimetleri vereni arayın ilah demeyin yarattıklaıma uyarısıdır bu tip ayetler aslında..
"Yoksa kendileri, hiçbir yaratıcı olmadan mı oluşup var oldular, yoksa kendileri mi kendilerini yaratıyorlar?"(Tur/35)zatı gizli ve esmasıda akılla görülür Allhın aklı sorulala uyarıyor Ku’an gizli ama akılonu haıkı bulur...aklını kullan ve bul...İlh olmayanlara TAGTLARA bağlanıp secde edip bağlananlardanolma diyor bu tip ayetlr...Akıl da diyor ki en büyük olansın ve büyüküğün de kaynağısın sebebisin sahibisin ölçülü büyükleden farklı büyüklüktesin "ALLAH_U EKBER"diyor akıl onu kullanana ve Allaha ve anlamayana bu gerçeği...
"BİZ diyor Kur’anda Allah o BİZ deki Allaı unutma demektir bu Alla omazsa onlar bir hiç...Kur’anın birayetine denk söz üretmekten acizler ben izin vermezsem ben desteklemezsem esmamla şu gördüğün varlılar dedi Kur’anıyla...BİZ olmaya muhtaç olmadığı halde biz demsi ARA o BİZ içinde muhtaç omayaı bul işte o seni ALLAHINDIR diyor yni...zincirin bir halkasından baş halkayı bul o baş halka banabağlı imam bana bağlı diyor Ben gizliyim bu metotla bulursun beni diye metot mantık işleyişi kazandıryor bu tip ayetlerle insana...
Allahü teâlâ, birçok düzen ve fayda için, her şeyi sebeple yaratmaktadır. Eğer, her şeyi sebepsiz olarak, hemen yaratsaydı, âlemde nizam, düzen kalmaz, karmakarışık olurdu...diyor İmamı- Rabbani hazretleri, ikinci cildin 62. mektubunda...ama sebebli yaratmaya da muhtaç değil sadece"El_Hakim esması mubibince bu seçimi yapıyor yani...Sebebsiz de yaratmış
Allahü teâlâ, dileseydi ilaç almadan hasta iyi olamaz mı, yemeden doyuramaz mıydı, bunları bir sebeple yaratmasının sebebi, hikmeti var...karışıklığı önlemek hikmeti bu bu tercihin...
Allahü teâlâ dileseydi, her şeyi sebepsiz yaratır, ateşsiz yakar, yemeden doyurur, tayyaresiz uçurur, radyosuz, uzaktan duyururdu. Fakat lütuf ederek, kullarına iyilik ederek, her şeyi yaratmasını bir sebebe bağladı. Belirli şeyleri, belli sebeplerle yaratmayı diledi. İşlerini, sebeplerin altına gizledi.İmtihan bu gizlenmesinin hikmeti sebebi...ödül-ceza olmazdı gizlenmeseydi...Adilik esması da olmazdı...ama vrdı Adl esmsı...ve bilindi adl esması da gizlenmesiyle...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.