- 53 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MHP ve son gelişmeler
Ülkemizin siyasal dialektik açıdan Dört damarı vardır.Bu dört damar yüksek perdeden söylemememiş olsakta hepimiz etkiler,Bunların siyasal karekterinde dört önemli partimizi söyleyebiliriz.CHP,(sosyal demikrat) Refah (din eksenli ) sınıf bilinçli parti olarak işçi partisi . ve MHP (miliyetçi karekter ) görülmektedir.Bu partiler degişik oranlarda oy potansiyeline sahip olmakla birlikte Türk siyasi hareketinde çok önemli bir etkiye sahiptirler.olmayada devam edeceklerdir.Diger partilerin bu yapı üzerinde var olduklarını zaman zaman öne çıkıp sonrası dagıldıklarını ANAP örneginde görmüştük.Günümüzün en önemli partisi görünen AK Partininde gelecekte olmayacagını rahatlıkla öngörebiliriz.Son günlerde MHP lideri sn Devlet Bahçelinin ülkeyi yaklaşık kırkyıldız ugraştıran etnik kökenli bir terör örgütü başına dair açıklamaları bir yandan şok etkisi yaratırken bir taraftan tartışmalara açık oldugunu görebiliyoruz.Terörist başına yönelik açıklamaları kabul edelimki Mhp lideri sn Devlet Bahçeli dışında kimse gerçekleştiremezdi.Sorunun çok boyutlu oldugunu piratikte işe yarama şansının olup olmadıgınıda bilemiyecegimizi belirtmek isterim.Terör konusu çözülmeye çalışılırken bu ülkenin hassasiyetlerinide göz ardı etmek ne derece gerçekçi olur oda başka bir konudur. Bir devlet teröre karşı mucadele verir ve sonuç almaya çalışır.Ötesinde teröre karşı net olmak gerektigi esas kabul edilir.Ülkemizdeki tüm yurttaşlar eşit demikratik çagdaş bir ortamda yuttaşlık bilinciyle yaşama hakkına tabiki sahiptir.Ülkenin bu şartlarda ciddi mesafe aldıgıda açık olarak görülmektedir.Bunun dışındaki tüm problemler tüm ülke için geçerlidir.Bunu bir etnik kökene indirgemek gerçekçi bir bakış açısı degildir. İşin bir başka yönü MHP liderinin bu görüşü fili olarak barışa katkı verme olasılıgı zayıf görünmektedir.
Terör örgütünün eylem kadrosunun piratikte başka bir zeminde oldugunu bilmek durumundayız.Demikrasi içinde kürt vs problemler varsa iyleştirilmeye çalışılır buda dogal bir durumdur.Bunun ötesinde terör örgütünü devletimizin muhatap alması geçmişte yapılan tüm mucadeleyi tartışılr noktaya getirirki bu dogru bir yöneliş olamyacaktır.Türk milleti ulus bir devlettir tarihten gelen bir kültürel ve siysal güce sahiptir içindeki tüm renkleri ile bir bütündür .Günümüzdeki problemler hkuku adalet ekonomik tüm yanlışlarımızın göreceli oldugunu hükümetlerin tercihlerinden(yada yanlışlarından ) kaynaklandıgını görebilmeliyiz.Türk milleti bir ulus devlettir. Köklü bir geçmişi vardır tüm problemlerimiz meşru hukuk ortamında demikratik yaşam anlayışında çözülmelidir.Devletimiz terör örgüt yada örgütlerini muhatap alma durumunda olmamalıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.