- 221 Okunma
- 4 Yorum
- 3 Beğeni
Büyük balık küçük balığı yutsun
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Büyük balık küçük balığı yutsun
Evet büyük balık küçük balığı yutsun...yani zengin fakiri işçi yapsın ama nefsi için işçi yapmasın esmaya kulluğa işçi yapsın...Tutulan at harman dövsün ...ama nefisler için değil esma için konulmuş bu yasa çünkü adilliği de zatı içindir yaratılan için değildir...Yaratılan ister yutayutulan olsun ikisi de nefsi için sabırlı olmaya mahkum çünkü esmanın hakkıdır yutmak da yutulmak da...Yani ilme-bilme hizmet için kemer sıkılacaksa güçlü de -güçsüz de sabra mahkum etmeli kendini veya bir hastane bir tıp laburatuvarı içinsa sabredecektir...bol keseden yeyip-içmemeli...çünkü esmanın hakkını nefsine vermemendir sabır...nefsine haddini öğretmendir sabır...ve şükür de...
"Büyük balık küçük balığı yutar"Sıfırlar büyük küçüğü ama nefsi için mi... Hayır.İşte biri sömürüdür diğeri adalettir...müşrikin malına da Malik adına el konuluryani...yasayı koyan adil olduğu için amaca göre ceza-ödül verir
Nisa/11 göre miras mı pay ettin adil bunu nefsi için seçene bunu hesabını sorar çünkü adil...nefsi nefsi demendir adaletsizlik.Rıza için içilen şarab içindir onun Gaffarlığı nefsi için şarab içenin Gaffarlıkla affı yok...sadece artı-eksiyi götürür sevabların eksilir yani Gaffardan payına da adillik müdahale eder...Nefsin için yaptığın günahlarına şefaatçi de yok...şefaatten de sadece cahilliğinden inandından değil yani...günah işleyen yararlanır...şefaat inancını düzelt...nefsine kapılıp günah işleyeni şefaatçi affettirmeyi teklif etmeyecektir...
İşte sunni alimler miras paylaşımında Allahın ölçüsü bu yani Nisa/11 deyip yanıttı insanları o yanılanların suçlarını şefaatçiler teklif edecekler affedilsin diye yüce Allaha...Bilinçli yapılan günahlar art-eksi işlemi ile ancak affa uğrayacaktır çünkü Allah adil...
Sen git aynı atı yakala uysal olduğu için hep aynı at harman dövsün arpayı da eşit yedir atlara bu adillik mi...Ailenin reisi erkek de...içki parası yapsın erkek kazancını siyonistin üstün ırkım inancına denktir bu inanç da...Nefisci ne ailede ne toplumda idareci olamaz İlahi adalete ters bu inanç...olmuşsa hem toplum hem idareci olan bunun hesabını verecektir...çünkü nefsin şirkin yeri yok bu varlıkta...demokrasi hilesiyle lider olmuş olabilir ama hesabdan kurtulamaz...erkek çocuk kız çocuktan iki kat miras payı alabilir bu hile onu kurtarmaz ilahi hesaptan...çünkü erkek kardeşin kız kardeşe görevleri var...karşılığını görmeliydi kız kardeş bu fedakarlığının...
Vefasız olan vefasızlığının hesabını verir...Vafinin mülkü bu mülk çünkü...bir acı kahvenin kırk yıl hatırı bilindiyse bu inanç sayesindedir...İstanbulu Fetheden Fatihin kıyafeti folklör kıyafeti oldu işte...camisi de dolup-taşmıyor cemaatle...
Adam şefaatin her günaha ait olduğunu sanıyor...Allah bile kendini esmasıyla sınırlamıştır...dostlarını da sınırlamıştır...adam kurban kesme şu fakire sadaka ver denilmiş alimlerce ve adam hayatı boyunca kurban kesmemişse...bu alimlere güvenmesi sonucuysa kurbanın vacibliğini nesh yok saymak küfürdür...Frazların inkarı küfre sebeb deme var olanı yok saymak küfürdür...namazları kılmam ölünce evlatların "Kabultü-vehebtü "yapsınlar kurtulayım da deme ...Marifettir ölçü...marifetten yanılarak alimlerin yanıltmasıyla saptıysan şefaat orada devreye girer ancak...Kasıtlı günahın affı tevbedir veya artı-eksi işlemidir...Varlıkta esma sahibi var...sebeb onun esmasıdır afta da tevbede de ödülde de cezada da sonuçta da...
Bana deliller getirme algını düzenle ...işte hadis deme bana :Hadis-i şerifte, “Her namazdan sonra, üç kere “Estağfîrullahel’azîm ellezî lâ ilâhe illâ huv el-hayyel-kayyûme ve etebü ileyh” okuyanın bütün günahları affolur” buyuruldu.
Haca gittin Arafatta süt beyaz oldun...öyle mi...haçta Arafatta bu güç var ama sen Arafatın hakkını vermedin ki esma için mi toplandınız Arafatta...Ümmet mi oldunuz Arafatta Arab yine Arabçı Türk fine Türkçü Fars zaten hep farsçı…
Tevbe duası okudun...tevben kabul oldu mu...o duada o güç var ama sende o hal yoksa...Allah’ım! Ben kendime çok zulmettim. Günahları bağışlayacak ise yalnız sensin" demek var demek var...
Af Duası diğer adıyla Tövbe Duası da oku. Estağfirullah. Estağfirullah. Estağfirullahe’l-azîm el-kerîm, ellezî lâ ilâhe illâ hüve’l-hayyü’l-kayyûmü ve etûbü ileyhi, tevbete abdin zâlimin li-nefsihî, lâ yemlikü li-nefsihî mevten velâ hayâten velâ nüşûrâ...de ama Hz Adem cennetten çıktı bir kere zelle cennetten eder...Tekrar kazanman içindir emeklerin artık...Kahhhar var bu varlıkta çünkü...
Varlıkta ilah var "büyük balık küçük balığı yutuyor..."Terbiye oluyor küçükler...Nefisler bu varlığın sahibi ben değilim ...diyor yani...Ve her nefis hesab vericidir...Ölçü değildir yani..."A-Z"yedir ölçülükte kıymeti yani...
Büyük balık küçük balığı yutsun...secde "BİZ Olmaktır"secde nefsi sıfırlamaktır çünkü...nefis sıfırlanmadıkça "BİZ ikiliktir" Her nefis bende ne varsa emanettir derse yaşam halin secdedir...Gazzeli tokatlanıyor çünkü cihad bir yaşam çeşidiydi...ev yapacaklarına silah yapmaları gerekliydi...Cihadı bir yaşam çeşidi yapanlar zaferi hakkeder bu varlıkta...secdeyi bir yaşam çeşidi yap...Hep duada ol SAMEDİ zikir ancak bu hali yaşam hali getirmektir...Bir kaç kere dille zikir yetmez...yaşam çeşidi haline getir esmaların her birini...İslam kurtuluş bu ancak şehadet bir söz vermeydi...ahantardı ama körün elindeki anahtar da kapıyı açmaya yetmez...şehadet cennet kapısını açacak güçte ama körlük engel...Yaşam halini seç şehadetinle...secdeyle zekatla zekatı yaşam hali çeşidi haline getir orucu da hacı da...islamın şartı beş eterli olsun bu beş güçlendirilmiş direk depremlere...Yaşam çeşidin mi secde zekat oruç hac şehadetin...Şehadet anahtar ama körsen kapıyı yine de açamazsın yaşam haline getirmelisin İslamın beş şartını da...esmaları da zikirden kasıt bu...yaşam şekline getir her esmayı her farzı da...Kurban vaciptir ama kurban kesmayi de yaşam tarzı olarak seç...İslamsa amacın yani kurtulmaksa amacın...Kahhar var bu varlıkta acılardan kaçmak kurtulmak kolay sanma...İslam üzere olmak kolay sanma...
YORUMLAR
İnsanlar varoluş gayesini kavrayamamışken, kavrayanlar da kendi bünyelerinde var olurken, ya da diğerlerine ulaşamamışken, cemiyetin çocukları şöyle dursun yetişkinleri dahi bu yazılımın ne anlama geldiğini kavrayamayacak diye düşünüyorum. Okurken haz aldığım, Lakin ne kadar kuytularda kalındığının, aydınlığın bize olan uzaklığının endişesi sarsa da beni, ya Mümin Esmasını iliştiriyorum zihnime, Ya Halim'le telaşım diniyor, Ya Selam esması ile açıyorum ellerimi semaya.
Yazınızda huşu ve huzur buldum, teşekkürler.