- 31 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Yıldızını Bul: Hayatın Karanlıklarında Umudu Keşfetmek
Hayat, öyle anlar sunar ki, zaman adeta durur ve her şeyin önünde bir perde gibi açılır. O an, evrenin size bir mesaj gönderdiğini hissedersiniz. Benim için bu anlar genellikle geceleri, gökyüzüne bakarken başlar. Karanlığın içindeki o parlayan yıldızlar, sanki yalnızca benim için oradalar. Bu küçük ışıklar, içimdeki umudun yeniden doğmasına neden oluyor.
Geçmişte, zor zamanlarımda gökyüzüne bakarak kendime şöyle dedim: “Belki kaderim buradan değişecek.” O anların büyüsü, ruhumdaki sıkıntıları hafifletti. Bir keresinde, hayatımın karmaşası içinde kaybolmuş hissettiğim bir gece, balkona çıkıp yıldızları izlemeye başladım. Yan komşumun küçük kızı, merakla bana el sallayıp “Teyze, yıldızlara mı bakıyorsun?” diye sordu. O saf ve içten sorusu, içimdeki tüm derdi adeta uçurdu. Bir çocukla bu kadar basit bir diyalogda, yıldızların bana fısıldadığını hissettim: “Buradayız, her şey geçecek.” İşte o an, yıldızlara farklı bir gözle baktım. Onlar yalnızca birer cisim değil, bana yol gösteren, umut aşılayan ışıklar olmuştu.
Hayatta çoğu zaman büyük mucizelere ihtiyaç duyduğumuzu sanırız. Ancak, fark ettim ki, küçük anlar bile içimizi aydınlatacak kadar güçlü olabiliyor. Bazen, en karanlık anlarımızda bile umut bulmak için yalnızca içimizdeki ışıltıya sarılmak yeterlidir. Kendimizi kaybettiğimizde bile, hayatta bir çıkış yolu bulmak mümkün. Umut, bazen en beklenmedik yerlerden, en basit olaylardan doğuyor.
Bir başka anımda, içimde büyük bir belirsizlik hissederken, bir dostumdan gelen mesaj beni sarstı. “Her şey yoluna girecek, sabret,” diyordu. Bu cümle, o kadar samimi ve içten gelmişti ki, içimde kocaman bir umut ışığı yaktı. Dostlarımız, en zor zamanlarımızda bile farkında olmadan bize güç verebilir. O an bana hatırlattı ki, hayatın getirdiği zorlayıcı dönemler, geçici ve üstesinden gelinebilir.
Bazen düşünüyorum, “Karanlık olmadan yıldızlar görünmez.” Acılarımız, zor günlerimiz, bazen bizi o kadar çaresiz hissettirir ki, kaybolmuş gibi geliriz. Ama belki de hayatın bize anlatmaya çalıştığı en önemli ders bu: Karanlık bir yolculukta kaybolmak zorunda değiliz. Yıldızlar, en parlak hallerinde bizi bekliyor. Bazen tek yapmamız gereken, başımızı kaldırıp onları fark etmek.
Yaşadığım her şey, bana şunu öğretti: Hayatta bir yıldız bulmak, ona “Bu benim yol göstericim” diyebilmek, en değerli hazine. O yıldızın peşinden gitmek, cesaret ister ama inandığınızda yolunuzu bulursunuz. Zor günlerimde bana umut olan her anı hâlâ hatırlıyorum. Yeri geldiğinde, bir çocuğun masum sözlerinde, yeri geldiğinde bir dostun destekleyici cümlelerinde o yıldızı görüyorum. Bir yıldız, bazen o kadar farklı biçimlerde karşımıza çıkar ki…
Eğer şimdi bir karanlıktan geçiyorsanız, bir yıldız aramaktan asla vazgeçmeyin. Belki bir arkadaşınızla yaptığınız bir sohbette, belki bir kitapta okuduğunuz bir satırda ya da bir çocuğun naif sözlerinde o yıldızı bulacaksınız. Hayatın içindeki bu küçük işaretler, umudu getirir. Unutmayın ki her karanlık gecenin ardından bir sabah gelir. Kendinize “O yıldız benim” diyebilmek cesaret ister; ama ona inandığınızda, yolunuzu bulmak o kadar zor değildir. Yeter ki yıldızınıza bakmayı unutmayın; çünkü kaderiniz belki de o bakışta gizlidir.
Selda İyiekmekci (Erdoğan)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.