- 29 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sence kim?
Bir kardeşim bana bir gün dedi ki: “Kardeşim, insanlar şuna bakmıyor. Eğer karşında kötü niyetli, sürekli başkalarını aşağılayan, agresif davranan biri varsa, artık onun davranışlarını kabulleniyorlar ve susuyorlar. Sen nazik ve saygılı isen, seni de bu şekilde görüyorlar. Fakat sen o insanla karşılaştıgında ve canını acıttıgında sesini çıkarmak istersen, seni kötüleyip kınıyorlar, ‘Bunu nasıl yaparsın? Sen niye agresif davranıyorsun.’ diyorlar.”
Ben şunu anlamıyorum, lütfen yardımcı olun. Size soruyorum: Mahallede saldırgan bir köpek var ve herkese saldırıyor. Normalde uzaklaştırılması lazım, fakat kimse taşın altına elini sokup bunu yapmıyor. ‘Nasılsa bana dokunmuyor, dokununca düşünürüm,’ diyorlar. Bir çocuk, çıkmaz bir sokağın başında bu köpekle karşılaşıyor ve kaçmak isterken çıkmaz sokağa giriyor. Köpek, çocuğu ısıracakken yerde bir taş bulup köpeğin kafasına atıyor ve köpeğin bir gözünü kör ediyor. Sonrasında insanlar çocuğu suçluyor: “Sen bir hayvanın gözünü nasıl kör edersin? O zaten bir köpekti,” diyorlar. Ve çocuk "hayvan düşmanı ilan ediliyor."
Soruyorum: Suç kimin? Köpeğin mi, çocuğun mu yoksa elini taşın altına koymadan başkasını suçlayan insanların mı?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.