- 123 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
tarihte felsefenin yolculuğu
esenyurt belediye başkanı neden tutuklandı.pkkye üye olması bir suçlama adalet açısından.hukukun araçsallaşması yönetim açısından.devleti ele geçirmek için rejime demokratik bir kılıf uydurmanın bahanesi sayılmış antilaik uygulamalar.geniş kitleleri iktidarın kontroluna sokmanın bir çalışma esasına dayanması siyasette.dem partinin siyasetteki yeri tartışma konusu böyle bir sorumluluğu üstlenme açısından.devletin böyle bir niyetide yok aslında davetin ne anlama geldiği konusunda.böyle bir fedakarlık bekleniyor öcalandan.terörü kontrol altına almak bir şans tanınmasıyla örgüte.bu konuda beklenen karşılık gelmedi terör örgütünden.bu tür bir davet ne kadar başarılı devletin bir şans tanımasıyla örgüte.erdoğan bu adımı devletin bir aklı gördüğünden pkk köşeye sıkışmış gibi duruyor yanılgısı.bahçelinin açıklaması gündem değiştirme maksatlı oluşu erdoğanın ifadesiyle.tarihi bir kırılmanın yaşanması muhalefet açısından.artık türkiye için çalışan bir hükümet yok.güvenlik sorununa bağlanıyor kitlelerin yoksulluğu.uygarlıkların 2000 yıllık tarihinde tartışılmış din siyaset ilişkisi.sonra ütopyaya dönüşmüş adalet kılıcını temsil eden ödevlerle.filozoflar felsefeyi talesle başlatır.sonra platon bilginin mahiyeti üzerinde düşünür.mağara metaforunun bilmeyle ilgisini açıklamak ister insanın.aristo daha gerçekçidir bilginin kendi içinde çözümlenmesini başardığı şekliyle.islam dünyasında aristo mantığına dayandırılır felsefe.felsefeyi her şeyin açıklanmasında dominant bir unsur olmasıyla farabiyle birlikte.farabinin felsefi anlayışı bir taklit değildi kendinden önceki felsefenin devamı açısından.devletin ne üzerinde bina edileceği sorun edilmişti felsefede.bunada erdem devleti deniyordu.erdemin sokrattan sonraki en kapsayıcı tespitinde vardı örgütlülük.devleti ayakta tutan adalettir felsefeye göre.şeyh bedrettin bu konuya açıklama getirmiş erken bir kominizm denemesi içinde.kendinden sonraki felsefeyide halkçılığa kazandırmış şeyh bedrettin.devlet milletin örgütlü hali olduğundan kendi milli çıkarı ön plandadır.halkın temsil edilmesi yönetimde.bunlar uygulama alanı bulmuş modern bilimle birlikte.proleterya iş gücü demek iktisatta.bunları çözümlemek marksın akılcıulığı içinde.kominist manifesto bütün işçileri birleşmeye çağırır.bir aydın sorumluluğuna borçludur sosyalist kültür.sanatın sol yorumu halen güçlüdür dünyada.bunlar mücadeleyi sürekli devrimde görmüş faşizmin karşısına halkçılığı kaymayla.bu bilinçle enternasyonalin birlik ruhuna davet edilmiş her ulus.düzen fikri bu şekilde değişime uğramış.türk kürt kardeşliği eşit yurttaşlıkla mümkün bu anlayış için.ancak haklar açısından bir yenilik getirmiyor rejime terörü bitirmek amacı dışında.anadilde eğitim pkknın talepleri arasında.ayrıca kültürel hakları yok kürtlerin.kürtleri yaşadığı coğrafyada bir öncelik tanımak halk olma açısından.bunun ne anlama geldiği açık.çok kimlikli bir ülkenin federatif yapıda buluşması.diğer etnik kimlikler bu haklardan faydalanır gizli tutulmuş kimliklerin tanınmasıyla birlikte.buda türklüğün bir üst kimlik olması yönetimde.bu ülkeyi ayakta tutmanın ortaya nasıl bir sonuç çıkaracağı benzer kimlikte olmaları farklı etnik kimliklerin.kendi kimliğini savunmak isteyecektir bu yapı içinde pkk benzeri oluşumlar.daha doğrusu yönetim hakkı demek temsil durumu.buda dağılmayı hızlandırmazmı devlet için.yeni bir kumpas arayışımı bu tutuklama.açık bir zişhinle bunları düşünmek gerekiyor.pkknın bir kişi örgütü olmadığı biliniyor.bir açıklamayla değişmeside beklenemez örgütlerin.belki türkiye için güç demek böyle bir teklifi ortaya atmak.ancak sonuçları bizi nereye götürür endişeside var devlette.asala benzeri örgütler vardı geçmişte.türkiyede herkesin bir ortak hafızası varmı sorusu.terörün bitmesi toplumsal bir uzlaşıyla mümkün.bu tutuklama samimiyetsizliği devletin.türkiyede türk ntarih teziyle varolmuş devlet.bir milli tarihten anlaşılan tüm etnik kimliklerin vatanda buluşması demek çözümün varacağı nokta.buda açıkça böyle bir tartışmayı başlatmıştır ülkede.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.