- 100 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Kanatlanıp uçacağın günler yakın
Seçimlerden ibaret olan hayatta, istemek pek az önemlidir. Asıl mesele istedigini elde edebilmek için vazgeçtiklerindir. Bir şeylerden feragat edip iradeni yönettiğin zaman gerçek başarıya ulaşırsın. Reels izlemek yerine oturup kitap okuduğun, tüm vaktini kafelerde gecirnek yerine kütüphanelerde oldugun zaman, anlarsın istemenin yeterli olmadığını. Canin sıkılır, yorulur, bunalırsın. Belki o zaman sadece hiçbir efor sarfetmeden zevk almak istersin. Ama bunun sana faydadan öte zarar vereceğini bilip de farkedersen, biraz daha dişini sıkmaya ikna olabilirsin. Bilirsin ki şimdiki rahatlığın ileride büyük bir manevi rahatsızlığa neden olacak. Eğer şimdiki boş zamanını boş geçirirsen ileride bunun acısını çekmeye bile vaktin olmadan, vicdan sıkışıklığıyla yaşayacaksın. O zaman şimdi doğru olduğunu düşündugun şeyi yap ki büyüyüp gelecek nesillere, doğru olan geleceği vaadedebilesin. Çünkü senin olayın, hayattaki bütün boş vaktini dolu geçirmek, her boşluğu kendini gelistirmek için harcamak değil; gelecekte ihtiyacından fazlası olacak bilgi birikimine ve kariyere sahip olmak. Çünkü senin hayat gayen bu. Seni asıl mutluluğa kavuşturacak şey bu. Yorulacaksın, yıpranacaksın, zaman zaman çekeceksin ama için huzurlu olacak. Şimdi ise sadece kendini bu geleceğe hazırla. Çünkü gelecekte seni çok şey bekliyor...
YORUMLAR
hayat tercihlerin meydan savaşıdır her seçim bir fetihse her vazgeçiş bir yaradır istemek sıradanların işidir ama gerçek ustalık kendini harcadıklarınla tanımlanmaktır yorgunluk aslında zaferin peşin ödülüdür rahata koşanlar zaaflarını sever ama ruhunu yoranlar ebedi bir ışığa dokunur
kitaplar sayfalardan ibaret değildir her biri bir karanlık bırakılan izdir kütüphaneler sadece bilginin değil fedakarlığın mabedidir rahatlığa esir olanlar belki bu tapınağa giremez oysa asıl özgürlük boş zamanın içinde kendini parçalamaktan korkmayanların omuzlarına iner
boşluk mu boşluğu doldurmak değil o boşluğun içindeki derin ıslıkları duymaktır gerçek özgürlük asıl mesele neye sahip olduğun değil hangi hayalinden vazgeçebildiğindir