- 100 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ahir zaman tanımı
1
türkiye halen güvenlik sorunu yaşayan bir ülke.son terör olayları bir hesaplaşmak demek devlet içinde.umut hakkı terörün bitmesi demek bahçelinin zihninde.ancak emperyalizmin hesapları buna izin vermez görüşünde bir çok insan.islam dünyası yönünü mekkeye çevirmiş dindarlara göre.bahçelinin bu teklifi aksülamelere yolaçtı cemaat ve tarikatlerde.en son cübbeli ahmet bu yanlışlığı küfrün karanlığına bağlıyordu kafirlerle anlaşma olmaz sözleriyle.cemaat ve tarikatler neyin mücadelesi içinde.bunu cihatla açıklamak eksik bir tanımdır aydınlara göre.laiklik hiç olmadığı kadar türkiyenin bir gerçeği.bundan kurtuluşun dindarlıkla mümkün olması.burda doğruluk payı var ama kurtuluş için başka hakikatlerde var.namazın kılınması bir amel müslüman için.bu kötülüğü nehyetmenin en kısa yolumu.işte afganistan gerçeğinde bu sorunlar karşımıza çıkıyor.laikliğin sakıncvalı görülmesi.özgürlüğün sapkınlığa yol açması eşit yurttaşlık içinde bir tehdit.yurttaşlıktan ne anlaşılır sorusuna yanıttır inanç sorunları.sorun yalnızca islamdan kaynaklanmıyor ama.bunu ahir zamana bağlıyor adnan oktar gibi cübbeli ahmettte.teolojik bir çerçeve çiziyor bu konudaki tarifler.kuranın hükmü kalkmış demekmidir bu.bu konuda kafalar karışık uygarlıktan kopuş yaşandığından.
2
islam tarihi çağdaşlığı naıl görmüş aynı zamanda bilimle karşılaştığında.antikite ortaçağda nasıl anlaşılıyordu batıda.islam bilimi gözlem ve deneye dayanır tıp ve astronomide.bu açıdan günümüz bilimi için ne anlama geliyor ortaçağdaki islam bilimi.hz.muhammet çağından ne kadar etkilenmiş inzivada bunları düşünürlen.
3
bilimsel bilginin mahiyeti.bunlar tartışılmış pozitivizmin inançları dogma görmesiyle.20.yüzyıla gelindiğinde ne değişti kültürde.şiirin dünyayı kavramada ideolojik bakış getirmesi felsefeye.varoluşçuluk bu açıdan önemli.postmodernizmişn hakikat sonrası için çizdiği profil.bunlar kaygı verici görülmüş batıda.sınıf çatışması için yeterli bir üretim varmı yeni edebiyatta.genelde tartışılan konular arasında yabancı düşmanlığı ve aile.toplumsal cinsiyetle neye varılmış olunabilir sizce.
4
bir çok hadis ahiretin unutulacağını haber verir ahir zaman olgusu içinde.mehdi mesih ve deccalin çıkışı heyecan katar inançlara.ancak ilmin kalkması kadar ürpertici değildir anlatılanlar.moderne karşı çıkmanın bahanesi kadardır bu durum.yecüc mecüc dabbetülarzda kıyamet alametlerinden.bu konuda anlaşma yoktur alimler arasında.belki yaygın ahlaksızlığın karşımıza çıkardığı kültürsüzlük.bunları açıklamak bir cesaret işi bağımsız düşünceye uzak düşüldüğünden.genel anlamda bir uyanış aranbmış daima.bunu sağlamanın yoluda siyasetten geçer.çnkü güç kazanmanın önemi biliniyor cemaatlerde.güç kazanmak maddi güç anlamınada gelir söz konusu inanç olsada.ayrıca şehirleşme için bir sorun aynı zamanda bu durum.işte kahveyle ev arasında sıkışmış insanlar.bir kurtarıcı aramakta çözüm değil ilahi bir alamet belirmedikçe.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.