- 244 Okunma
- 5 Yorum
- 7 Beğeni
Dolandırılıyoruz!
Geçenlerde bir program izledim.
Ulusal kanallardan birinde avukat anlatıyor.
İlk beşe giren büyük bir bankanın müşterisi dolandırılmış. O müşteri adına gece saat 03’te internet bankacılığı vasıtasıyla 300 bin lira kredi çekiliyor. Para küçük parçalar halinde başka hesaplara havale ediliyor. Oradan da başka hesaplara. İzini kaybettiriyorlar yani. Müşteriye de şakır şakır parayı ödemek kalıyormuş. Banka lütfeder de birkaç taksit yaparsa ne ala. Değilse taksitli yeni kredi çekip onu kapatacakmışsın. Böylece taksitle ödeme imkânı olabilecekmiş! Ne büyük lütuf!
İyi de banka bizi korumak zorunda değil mi?
Böyle şeyler yapılabiliyorsa gece saat 03’te aynı olayın başımıza gelmemesini kim garanti edebilir?
Dün telefonum çaldı.
Bir arkadaşımın sesine benzettim ama numara kayıtlı değil. 0535 932 xx xx
“Suat Zobu’yla mı görüşüyorum” falan deyince iş değişti.
“Buyurun benim” dedim.
“Suat bey bir yerde kimliğinizi unuttunuz mu? Veya kaybettiniz mi?”
“Hayır” dedim.
“Ben Ankara Emniyet Müdürlüğü Evrak kayıt takipten polis Mustafa Y. Sicil numaram da şu. Falanca İl’in Filanca İlçesi’nde falan kişi sizin kimliğinizi kullanıyor! Haberiniz var mı?!”
Haydaa.
“Hayır yok” dedim.
“Beyefendi öncelikle kimliğinizi teyit etmemiz lazım. Sizin TC’niz şu, doğum tarihiniz şu değil mi.”
Doğru.
“Evet” dedim gayriihtiyari.
Jeton düştü. Bu "evet"leri falan kullanıyorlar.
“Sizin yeriniz tam olarak nerede? Oraya gelip yüzyüze konuşmak isterim” dedim.
Söylüyor.
“Bi dakka yazayım.” Kâğıt kalem arıyorum elim ayağıma dolaşılı. O benden sakin. “Suat bey sakin olun” diyor. Tane tane yazdırıyor.
“Tabii ki gelin. Öncelikle kimliğinizi doğrulayalım da...
Israrla adımı, kimlik numaramı, doğum tarihimi söylüyor. Buradan nereye varacak bilmem...
Kapattım. Bir anda kapattım telefonu.
Tanıdığım bir polis vardı onu aradım.
“Kesinlikle dolandırıcı. Hiçbir polis böyle aramaz. Telefonunu engelle, banka hesaplarını da kapat!”
O kadar çok bankada hesabım var ki yıllardır kullanmamışım. Bugün gittim 5 tanesini kapattım. İlginç olan birinde 519 TL param varmış. En az 10 yıldır unutmuşum. Vaktinde kesin iyi paraymış. Bankalardan bazıları var ki şu an faaliyette mi değil mi onu bile bilmiyorum. Hangi birini kapatayım.
Mümkün olduğunca kapatacağım. Sadece biri kalacak. Onun internet bankacığından sadece rakamları görüp işlem yapılamayacak şekilde ayarı varmış. Ona ayarladım. İşlem yapacağında 2 dakikalığına aç geri kısıtla.
Bankaların bizim adımıza bizi koruması gerekmez mi?
Mantığım almıyor.
LÜTFEN DİKKATLİ OLALIM. "BENİM BAŞIMA GELMEZ" DEMEYİN. KİMLERİ DOLANDIRMADILAR.
BEN İPTEN DÖNDÜM.
Suat Zobu
.
YORUMLAR
Olmaz dememek lazım gerçekten.Benzer bir durumu yaşadım iki yıl önce.Sabit hattan aradılar.Yirmi dakikaya yakın sahte konser ile sohbet ettik.''eeee sadede gelin ne istiyorsunuz "deyince uyandığımı anladı ve sunturlu bir küfür savurdu telefonunu kapattı :)
Dikkatli olmakta fayda var.Uyarınız için teşekkürler.
Suat hocam, bu tür olaylar artık ayyuka çıkmışken, avukatlar sokaklara dökülüp bunları anlatıyorken, mağdurlar mahkeme kapılarını aşındırıyorken bu yetkililer ne iş yapıyor acaba? Millet bir avuç vurgunculara mı bırakılıyor yoksa. Neden bunlar yakalanmıyor? Bizi kimler yönetiyor diye soruyorum buradan. Selam ve saygılarımla
Saygıdeğer üstâdım,
Öncelikle böyle bir durum yaşadığınız için üzüldüm, inşallah olumsuz bir durum olmaz, herkesi ilgilendiren böyle bir paylaşım yaptığınız için sağolun varolun.
Sahtekarlık olayı her geçen gün daha da kolaylaşıyor, yapay zeka ile de daha da kolay oluyordur muhtemelen.
Ben kayıtlı olmayan hiçbir numarayı açmamaya çalışıyorum telefon tarifesi için arayanları bile engelledim.
Yatarken de telefonu uçak moduna alıyorum, başka bir önlem gerekiyor mu doğrusu bilmiyorum belki de telefonu yatarken tamamen kapatmak daha iyi olabilir.
Kullanılmayan banka hesaplarını kapatmak en iyisi, kafamızın rahat olması açısından.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Esenlikler ve iyi hafta sonları diliyorum.