- 135 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
Sevgiyle Şekillenen Bir Gelecek: Çocukluğun İzleri ve Ebeveynlikte Dönüşüm
Çocukluk, hayatımızın en kıymetli ve en kırılgan dönemlerinden biridir. Bu süreç, yalnızca fiziksel gelişimle değil, duygusal ve sosyal gelişimle de doğrudan bağlantılıdır. Ebeveynlerin sağladığı sevgi, destek ve anlayış, çocukların sağlıklı bir şekilde büyümesinin temel taşlarıdır. Ancak, ebeveynlerin kendi aralarındaki çatışmalar ve geçmişte yaşadıkları travmalar, çocuklarına yeterince sevgi sunamamalarına neden olabilir. Kendi hikayemi paylaşırken, bu zorlukların benim üzerimde bıraktığı derin izleri ve ebeveynlerin sevgisinin önemini vurgulamak istiyorum.
Büyüdüğüm şehir, modern yaşamın karmaşası içinde renkli ve canlı bir hayat sunuyordu. Ancak arka planda hissettiğim derin boşluk, kalbimi sarmıştı. Her gün, şehirdeki parkları keşfederken yaşadığım heyecan, içimdeki hüznü hafifletmiyordu. Anne ve babam, ben henüz küçükken ayrıldılar ve bu ayrılık, ruhumda büyük bir boşluk yarattı. Evin içindeki her şeyin düzenli görünmesine rağmen, içimdeki o eksiklik, ruhumu kemiriyordu. Şehirdeki kalabalıkların içinde kendimi yalnız hissetmek, içsel bir çatışmaya neden oluyordu.
Üvey annem, zamanla artan bir şiddetle karşıma çıkmaya başladı. O anlar, zihnimde donmuş anılar gibi canlanıyor. Bir gün, odada resim yaparken içeri girmesiyle sarsıldım. Yüzündeki öfke, kalbimin hızla çarpmasına sebep oldu. "Bu kadar dikkatsiz olamazsın!" diye bağırarak, beni odanın köşesine fırlatıp gitti. Duvardaki resimlerin üzerindeki renkler, o an yaşadığım korkuyu daha da derinleştirdi. O an, yalnızca bedensel bir zarar değil, ruhumda açılan yaralarla da karşı karşıya kaldım. Kendi duygularımı ifade etmeye çalıştığımda, ya küçümseniyor ya da görmezden geliniyordum.
Bir gün, okuldan dönerken resim dersimde yaptığım tabloyu eve götürmeye karar verdim. O tablo, içsel dünyamın bir yansımasıydı; içindeki renkler, neşe arayışımın bir ifadesiydi. Ama üvey annem, sadece "Bu çok çirkin," dediğinde, içimdeki boşluğun derinleştiğini hissettim. Kalbim, adeta parçalanmış gibiydi. O an, yalnızca bir tablo değil, kendimle olan bağımın da kopuşuydu. Her fırça darbesinde, içimdeki hayal gücünü ve sevgiyi arıyordum; ama karşılaştığım soğuk tepki, beni daha derin bir yalnızlığa itti.
Gençliğime adım attıkça, arkadaşlarımla olan ilişkilerim, bana gerçek sevginin ne demek olduğunu öğretmeye başladı. Bir yaz akşamı, arkadaşlarımla şehir parkında otururken biri, “Senin gibi biriyle arkadaş olmaktan mutluyum,” dedi. O an, dostluğun ve sevginin sıcaklığını hissettim; ama evdeki durum hâlâ aynıydı. İçimde bir hesaplaşma yaşadım; üvey annemin bana uyguladığı duygusal mesafeyi aşmak istiyordum. “Ben de bir zamanlar çocuktum,” diye düşündüm. İçimdeki ses, bana kendi içimdeki sevgiyi bulmam gerektiğini hatırlatıyordu. Ama geçmişin karanlık gölgeleri, üzerimdeki ağırlığı azaltmak yerine daha da derinleşiyordu. Yıllar geçtikçe, arkadaşlarımın aile yapılarındaki sıcaklık, benim evimde hissettiğim boşluğu daha da belirgin hale getiriyordu. Onların aileleri koşulsuz bir sevgiyle doluyken, ben daha fazla yalnızlık hissediyordum.
Gençliğimin başında, hayatımda bir değişim yaratmaya karar verdim. Kendi deneyimlerimden yola çıkarak, çocukluğumda eksik kalan sevgi ve şefkati çevresindekilere sunmaya başladım. Üvey annemin sevgisiz tutumuna rağmen, arkadaşlarıma ve gelecekteki çocuklarıma karşı sevecen ve anlayışlı olmaya özen gösterdim. İçimdeki karanlığı bastırarak, sevgiyle yaklaşmanın gücünü öğrendim. Bir yaz, arkadaşlarım için küçük sürprizler hazırladım; onlara el yapımı kartlar yazdım. Onların sevinci, içimdeki karanlığın bir nebze olsun hafiflemesini sağladı. O an, geçmişin ağır yüklerinin biraz daha hafiflediğini hissettim. Birine dokunmanın, birinin kalbinde sıcak bir yer açmanın verdiği mutluluğu deneyimlemek, içimdeki sevgiye olan inancımı tazeledi.
Geçmişte yaşadığım travmalar, beni derinden etkilemişti. Ailemin ayrılması ve üvey annemin şiddeti, ruhumda derin yaralar açmıştı. O dönemde hissettiğim yalnızlık ve çaresizlik, karakterimi şekillendirdi. Ancak, içimdeki iyiliği bulmak için savaşmaya karar verdim. Kendim için bir ışık bulmak ve başkalarına ışık olmak istiyordum. Bir gün, bir yaz tatilinde, yaşadığım zorlukları yazıya dökme kararı aldım. Kalemi elime aldığımda, sanki içimdeki sesleri duymaya başladım. Yaşadıklarımı kağıda dökerek, bir nehir gibi akıp giden duygularımın beni hafiflettiğini hissettim. O yaz, karanlık anılarımı geride bırakmaya çalışarak geçirdiğim bir dönüm noktası oldu. Yazdıklarım, sadece anılarımın bir kaydı değil, aynı zamanda iyileşme sürecimin bir parçasıydı. Kalemimle çizdiğim kelimeler, geçmişimle barışmamı sağladı.
Zamanla, çevremdeki insanlara ilham kaynağı olmaya başladım. Sevgi dolu yaklaşımım, arkadaşlarım ve daha sonra kendi çocuklarım üzerinde derin bir etki yarattı. Kendi çocuklarım, onlardan gördükleri sevgi ve anlayışla büyüdüler. Onlara ilk adımlarını atarken cesaret vermek, ilk kelimelerini söylerken destek olmak için yanlarındaydım. Her gün, onlarla geçirdiğim zamanın kıymetini bilerek, sevgi dolu bir ortam yaratmaya çalıştım. Geçmişte yaşadığım travmaları bir kenara bırakarak, onların sağlıklı ve mutlu bireyler olarak yetişmeleri için elimden geleni yaptım. Ebeveynliği, yalnızca çocuklarıma rehberlik etmek değil, aynı zamanda kendi geçmişimi aşarak onlara sevgi aşılamak olarak gördüm.
Her akşam, uyumadan önce onlarla yaşadığımız küçük anıları paylaşarak, onlara kendi hikayemin bir parçasını sunmayı tercih ettim. Bu anlar, geçmişimin gölgelerini aydınlatmak için bir fırsat sundu. Bir akşam, çocuğum “Anne, seni çok seviyorum, senin gibi bir anneye sahip olmak harika!” dediğinde, kalbimde sıcak bir duyguyla dolup taştım. O an, geçmişte yaşadığım tüm acıların, bugünkü sevginin bir parçası olduğunu anladım.
Çocuklarıma hayatta karşılaşabilecekleri zorluklar karşısında nasıl güçlü durabileceklerini, kalplerinde taşıdıkları sevgi ve şefkatin onları nasıl yönlendirebileceğini öğretmek istiyorum. Her zaman onlara, yaşadıkları her duygunun geçerli olduğunu anlatıyorum. Bir gün, küçük oğlum, “Anne, beni seviyor musun?” diye sorduğunda, onu kollarıma aldım ve “Her zaman, her koşulda seni seviyorum” dedim. Onun bu basit sorusu, içimdeki derin bağlılığın bir yansımasıydı.
Bu hikaye, geçmişte yaşanan olumsuzlukların gelecekteki ebeveynlik deneyimimizi etkileyebileceğini gösteriyor. Ama sevgi ve şefkatle dolu bir dünya yaratma isteği, her bireyin elindedir. Çocuklarımıza canavar olmaktansa, onlara sevgi aşılamak en büyük hediyedir. Her bireyin içindeki sevgi ve merhameti bulması, hem kendileri hem de gelecek nesiller için bir umut ışığı olacaktır. Geçmişte yaşadığım her acı, bugünkü sevginin bir parçasına dönüşmüştü.
Selda İyiekmekci (Erdoğan)
Aile Danışmanı
YORUMLAR
Güzel bir gün ve güzelliklerle bezeli bir ömür dileyerek başlayayım yorum yazıma tabii ki ciğerparelerinizle ve size
İçim burkularak okumaya başladığım yine güzel bir yazınızın ortalarına gelince hele de son taraflarını okuyunca zatı alinize olan saygı ve sevgimin daha da arttığını gönül rahatlığıyla söyleyebilirim
Üveylik konusu çoğunlukla çok sıkıntılı geçiyor ama takdir işte yaşanıyor
Çok iyi bir ailenin evladı olarak belki de bin çocuktan birine nasip olmayan bir sevgi deryasında dünyaya gelip büyüdüm ki hâlâ bu sevgi deryasında yaşamımı sürdürüyorum
Çok zorlu bir ortam da büyüyüp müspet yön de çok isabetli tercihler yapmışsınız ve güzel bir yerlere gelebilmişsiniz seromoniyle selamlamak vazifemiz olur her zaman.
Daha önce de yazdığım gibi bu site de gönül huzuru ve sevgiyle okuyup takip ettiğim birkaç yazar arkadaştan birisiniz
Size ve ailenize en kalbi selamlarımı sunarken muhteşem güzellikteki gönül dünyanıza mütenasip bir ömür dileklerimle Selda İyiemekçi (Erdoğan) hanımefendi
İYİEKMEKÇİ
Değerli yorumunuz beni gerçekten çok mutlu etti. İçtenlikle yazdığınız bu güzel sözler için gönülden teşekkür ederim. Yazılarımın sizde böyle bir etki bırakması benim için büyük bir anlam taşıyor.
Üveylik gibi hassas bir konuyu ele alırken duygularımı paylaşmak benim için önemliydi. Sizin gibi kıymetli bir okuyucudan böyle içten bir destek görmek, bu yazıların bir yerlere ulaştığını hissettiriyor.
Her bir yorumunuz benim için çok değerli. Size ve ailenize en içten sevgi ve saygılarımı sunuyorum. Hayatınızın her anı güzelliklerle dolsun.
Ben üvey anne veya baba görmedim. Yetimlik de çekmedim.Ama üvey anne kavramını masallardan öğrendim. Fakat ilkokul sıralarında bir haftalık derginin arka kapağında üvey anneyi konu alan bir resimli roman vardı. Orada konu iyi niyetli bir üvey anne ve okuduğu masallardan üvey annelerin kötü olacağına koşullanmış çocuklar vardı. Üvey anne ne yaptıysa çocuklara sevdirememişti kendisini ve evden ayrıldı. Çocuklar o zaman düşündüler ve "Bize hiçbir kötülüğü olmamıştı. İçimde bir burukluk var" diyorlardı. sonra bir kararla koştular, trene binmeden yetiştiler üvey anneye ve sarıldılar...
Masalllar dışında gördüğüm bir üvey annelik de canımı bir hayli sıkmıştı. Bir akrabamın kocası ölmüştü ve yine karısı ölmüş bir adamla evlendiler. Her ikisinin de çocukları vardı. O akrabam bizim gözümüzün önünde üvey çocuklara kötü davranıyordu. Onların gözü önünde öz oğluna sarılıyordu. Masal gibi bir şey. Oysa bu akrabam bir öğretmendi, doğruyu yanlışı çocuklara öğretmesi gereken biri. Ayrıca babasını çok küçüklükte kaybetmiş ve yetim büyümüştü. Yetimliğin ne olduğunu bilmesi gerekiyordu...
Üzüldüm o yetimler adına...
Oysa sen kızım,
Üvey anne zulmü sendeki sevgiyi şefkati daha çok ortaya çıkartmış...
Ne kadar güzel...
İYİEKMEKÇİ
Sevgili Kadir Baba,
Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Üvey anne kavramının getirdiği duyguları ve gerçekleri paylaştığınız için minnettarım. Gerçekten de masallarda sıkça karşılaştığımız kötü üvey anne figürü, birçok insanın zihninde kalıcı bir yer edinmişken, benim deneyimlerim biraz farklı oldu.
Sizin de belirttiğiniz gibi, üvey anne olmanın zorlukları elbette var; ancak bazen bu durum, içimizdeki sevgi ve şefkati daha da derinleştirebiliyor. Her ne kadar zorluklarla karşılaşsak da, bu tür deneyimlerin bize daha fazla empati ve anlayış kazandırdığına inanıyorum.
Sizin hikayeniz, yetim çocukların yaşadığı adaletsizlikleri bir kez daha hatırlattı ve bu durum beni derinden üzüyor. Ancak, umarım ki bizler, bu olumsuz örneklerden ders alarak daha iyi birer ebeveyn olabiliriz.
Sevgi ve saygılarımla