- 62 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BEN DÜRÜSTSEM SEN DÜRÜSTSEN HERKES DÜRÜSTTÜR
BEN DÜRÜSTSEM SEN DÜRÜSTSEN HERKES DÜRÜSTTÜR
Şu toplumda dürüst olmayan insan yok.
Herkes kendinin ne kadar dürüst, iyi niyetli, samimi bir insan olduğundan bahseder de bunun ne kadar doğru olduğu konusunda bir an durup düşünmez.
Bir insan, çevresinde olup biten tartışmaların nedenlerini araştırsa, iyi tahlil etse aslında insanların sadece kendilerine yoğunlaştıklarını ve kendilerinin dışındakilerin samimi olmadıklarını düşündüklerinden kaynaklandığını görecektir.
En ahlaksızının ahlak bekçiliği yaptığı, en namussuzunun bile namus koruyucusu, hırsızının, yolsuzunun herkesten daha dürüst gibi davranıp diğer insanları suçluyor olması ne kadar acı…
İnsan, sadece kendini sorgulasa, yargılasa yani kendinin ne kadar dürüst, namuslu olduğuna yoğunlaşsa başkalarının ne kadar namussuz, hırsız ve yolsuz olduğunu düşünmeye zamanı olmaz.
Biz, başkalarının yanlışları üzerinden kendimize pirim yapmaya çalışmaya ayırdığımız zamanı, kendi hayatımız üzerinde tefekkür içinde geçirsek, kendimizi düzeltmeyle meşgul olsak, hem doğru, dürüst, çalışkan bir insan olacak ve başkalarının kusurlarını görmekle meşgul olmamış olacağız demektir.
Bütün insanlar, kendi kusurlarını düşünse ve düzeltmeye çalışmakla meşgul olmuş olsa herkes düzgün insan olacaktır. Herkessin düzgün olduğu yerde işler düzgün olacak, ülke kalkınmış, insanlar huzur ve barış ortamı içinde yaşayıp gidecektir.
İslam, selamet, barış dini diyoruz ve öyledir de… Peki hal böyle iken bütün Müslüman ülkelerinin sıkıntı, kaos, terör, açlık ve yoksulluk içinde olmalarını nasıl yorumlayabiliriz? Bu durumda bütün Müslümanlar kendilerini sorgulamalı değil mi?
Müslümanlar da büyük bir sorgulama içindeler ama bu sorgulamalar kendi dışındakileri sorgulamalar olduğu için değişen bir şey olmuyor. Herkesin kendi dışındakileri sorgulaması demek, kendinin kusursuz olduğu anlamına gelir. Herkesin kendi kusursuz ve diğerlerini kusurlu olarak görmesi demek kusursuzluğun ortadan kaldırılamayacağı anlamına gelir ki, herkes kusuru başkasında aradığı için sorunlar devam emektedir.
O halde ne olmalıdır?
İnsanlar artık başkalarını sorgulamak, yargılamak yerine eleştiri merkezine kendini koyup sorgulamalıdır. Kendi hatalarının dışındaki hatalarla uğraşmayacak, kendi hatalarını düzeltecektir. Kendini düzelten insan, başkalarına da örnek olmuş olacaktır. Herkes kendini düzelttiği zaman toplum da düzelmiş olacaktır.
Demek ki, her kişi Müslümanlığını sorgulayacak, başkalarının Müslümanlığını tartışmayacak… En iyi Müslüman kendisi olacak. Herkes gerçek manada Müslüman gibi olur ve yaşarsa sorunlar da ortadan kalkacaktır. Bugünkü tartışmalar da olmayacaktır.
Herkes kendi evinin önünü temizlerse sokak, her sokak temizse o belde, her beldesi temiz olan bir ülke tertemiz bir ülke olacaktır.
Ben ne kadar dürüstüm, çalışkanım, sözümün eriyim, diye kendini sorgula, başkalarının kusurlarını araştırma ey Müslüman…
Ben doğru olur isem herkes dürüst bilene
Şerlerden uzaklaşıp Hak’tan hayır dilene
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.