- 112 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MEMLEKETİN EN APTAL İNSANI
MEMLEKETİN EN AHMAK ADAMI
Vaktiyle çok zengin ve yaşlı bir adam ölümü yaklaştığında. Çocuklarına miras olarak 3 küp altın bırakmış.
Ölmeden önce vasiyetini yapmış. Vasiyete göre küpün birini çocuklar kendi arasında paylaşacaklar ikincisini memleketin yoksullarına dağıtacaklar son küpü de memleketin en aptal insanını bulup ona verecekler.
Çocuklar babaları öldükten sonra vasiyetini yerine getirmeye koyulmuşlar.
İlk iki küpün taksimi zor olmadı. Ancak sıra 3. küpe gelince bir türlü memleketin en aptalını bulamadılar..
Köy köy şehir şehir gezmeye başladılar ve her seferinde yorgun ve bitap düştüler. Çünkü aptal adam buluyorlar ancak vasiyete göre en aptalını bulacaklardı. Ve çocuklar babalarını çok sevdikleri için vasiyetine de aykırı bir durum yaşamak istemiyorlardı.
...
Yine bir gün başka bir memlekette gezerken kalabalık bir grup gördüler.
...
İnsanlar ellerinde taş ve sopalarla öndeki bir adamı kovalıyorlar adam kafasını elleriyle koruyarak kaçmaya çalışıyordu.
...
Kalabalığa yaklaşarak sordular siz ne yapıyorsunuz? Bu adam kim ?
Kalabalıktan biri şöyle cevap verdi:
Bu bizim eski valimiz görevi bitti gönderiyoruz.
Peki neden böyle yapıyorsunuz diye sordular.
Biz de adet böyledir görevi biten valiyi taş ve sopalarla kovalarız yapamadığı iyiliklerin ve yaptığı kötülüklerin hesabını sorarız
...
Peki yeni vali kim?
Yeni vali makamında oturuyor.
Çocuklar birbirlerine şöyle dediler galiba en aptal adamı bulduk.
...
Valinin makamına geldiler.
Sayın valim biz biraz önce bir manzara gördük sizin bu manzaradan haberiniz var değil mi?
Evet yaşananları biliyorum.
Siz de görev bittikten sonra böyle gönderileceğinizi biliyorsunuz değil mi?
Evet biliyorum.
Çocuklar şöyle dediler:
Sayın valim kusura bakmazsanız babamızın bir vasiyeti var şu küp dolu altınları size vermek istiyoruz
Neden diye sordu vali:
Çocuklar cevap verdi:
Biz bu kadar memleket gezdik sizden daha aptal bir insanı göremedik.
Çünkü yaşayacağınız bu rezil manzarayı gördükten sonra aynı koltuğa oturan insandan daha aptalını bulamazdık dediler.
🥴
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.