bakmak ve görmek
Farklı şehirde yaşayan ailemi ziyaretten dönüyorum...
İki şehir arasında yaptığım, haftalık zorunlu ziyaretlerle bu yolu artık ezberime almış gibiyim... Çoğu zaman perdeyi çekip çevreyi dahi görmek istemiyorum...Başımı ön koltuğa yaslayıp zihnimi susturmayı, bazen de zihnimi akışına bırakmayı tercih ediyorum...
Bugünkü yolculuk çeşitli sebeplerle öyle çok kesintiye uğradı ki...
Bir ara başımı kaldırdım, şehir girişindeyiz. Şoför ani bir hareketle sağa döndü. Şehirler arası yolculuklarda uğrak yeri değildir ki burası... Bir süre sonra yolu değiştirdiğini, farklı bir güzergahtan şehre girmek isteğini anladım fakat sebebini bile sormak istemedim. Belki yol yapım çalışmasıydı bilmiyorum...
Şehre girişlerde, daha önce hiç görmediğim, bu farklı ve kısacık yol takibimde; yeni inşaatlar, yeni binalarla seyrimiz, monoton yolculuğun dışına çıktı...
Binaların ustalıklı yapısı, evlerin balkonları, boyaları, çevre düzeni...
Güzel miydi?
Böyle bir yerde, böylesi yeni yerleşim yerinde ve de yeni bir binada yaşamak ister miydim?...
Yıllar önce olsa eminim ki evettt derdim...
Şimdi düşündüm... düşündüm...
Taşınmak, yerleşmek... İçime ağırlık verdi.
Üstelik binalar, binitler, kıyafetler istediği kadar değişsin, iç dünyanız değişmediği müddetçe, sadece yorgunluğu kalıyor her türlü aktivitenin.. Yapılan işler, ibadetler, çalışmalar, dinlenmeler... Eğer iç dünyanızda, öze değmiyorsa sadece oyalanıp yoruluyorsunuz... Huzurlu bir yürek taşıyorsanız, çadır da olsa yaşadığınız yer, ya da yemeğiniz soğan ekmekte olsa huzur buluyorsunuz...Yaptığınız işlerde de yine aynı şekilde, önce yorulur sonra dinlenirsiniz...Dinlenmeyi fark edebilmek için öncelikle yorulmak gerektiğini bilip hoş bakarsanız ancak çalışmayı ve yorulmayı hoş görebiliyorsunuz...
Fakat iç aleminiz rahat değilse, en lüks mekan ya da tatilde dahi bir süre sonra kendinizle birlikte götürdüğünüz ruh halinizle yine cebelleşmeye başlayacaksınız Aynı düşüncelerle gittiğiniz yer, farklı farklı mekanlar da olsa güzellikleri hissedemeden gezinip duracaksınız...
En iyisi bakış açımızı değiştirmek galiba... İç dünyamızla barışık olabilmek...
Herkese huzurlu bir kalp ile arınmış hayatlar diliyorum...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.