- 100 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HİÇ KİMSE MASUM DEĞİL!
“Her canlı ölümü tadacaktır.” Ayeti ölümün soğuk yüzünü hatırlatırken, ölmeyecekmiş gibi ruhun sonsuzluğuna kapılıp nefsi ve hayvani içgüdüyle hareket ediyor insan. Ölmek kimine göre yok oluş kimine göre yeni bir başlangıçtır.
Her doğan canlı masum ve günahsız doğar, günah işlemeyi yani suç işlemeyi ona önce nefsi sonra çevresindekiler öğretir ve telkin eder. Bizdeki suçlu algısında ki eşkâl at hırsızı, çello bello diye tabir edilen itici tiplerden oluşuyor ama gerçekte böyle değil. Suça meyilli insanlara baktığımızda sabıka kaydı olmayan eli ayağı düzgün insanlardan oluşuyor. Özellikle seri katiller kadınlarda güzel, erkeklerde bebek yüzlü diye tabir edilen tiplerden çıkıyor, dünyadaki seri katillerin istatistiği böyle.
Her zanlının suçu mahkeme nezdinde ispat edilene kadar suçsuzdur. Suçlu olan kim? İnsanlık mı? Hayvanlar avlanıp, masum canlıları yiyorlar ki buda mı vahşice suçtur? Tabii de suç değil hayvanlar ailemi hayatını devam ettirmek ve neslinin devamı için beslenmesi ve çiftleşmesi gereklidir. Bir kurt aç karnını doyurması için minik ceylanı avlar, minik ceylan karnını doyurması için rengârenk çiçek tomurcuklarını ve otları yemesi gerekir. Bu durum tabiatın olağan akışının gereğidir ve hayvanlar için geçerlidir. Biz insanı bu hayvanlardan ayıran ise akıl ve zekâmızdır. Akli melekeleri yerinde olmayan insanlar sadece yer, içer ve uyur. Âdemoğulları akıllarıyla dünyaya hükmeder, üretir, imal eder, imar eder, icat eder. Hayvanlar ve tabiat insanların hizmetine verilmiştir. Peki, annesinden süt içen sadece ağlamasını bilen bir bebeğe tecavüz eden insan mı yoksa hayvan mı? Ben bir aslanın yavru aslana tecavüz ettiğini görmedim ve duymadım. Bir aylık bebeğini evinde yalnız bırakıp tatile giden o öğretmen kadını hatırladınız mı? O bebek evde açlıktan ölmüştü hani, peki yavrusunu terk eden bir hayvan gördünüz mü? Bir tekenin keçiyi öldürdüğünü, yada bir boğanın ineği öldürdüğünü duydunuz yada gördünüz mü? Neden bir erkek yada kadın sevgilisini, eşini öldürür? Anlam veremediğim soruları buyurun siz anlamlandırın ve cevaplayın.
Hani hepimiz kardeşiz ya, hani sevdiklerimiz için her türlü fedakârlıkları yaparız, gözümüzü budaktan esirgemeyiz. Bu toplum nereye gidiyor bir bileniniz var mı? Sevmeye, koklamaya kıyamadığımız çocuklara istismarda bulunanlar içimizden biri yani insan. Bir erkeği yada kadını hunharca katleden eş yada sevgililer içimizden biri yani insan. Hayvan ile insan arasındaki ayrım nedir peki?
İnsanoğlu yaratılış gereği garip ve ilginç bir varlıktır, hayvanlardan daha aşağılık olanlar Esfel-i safilin ve yaratılanların en aşağılığıdır. Hayvan gibi, yer içer, ürer ve ölür. Hayvanlar bile bir hizmet için dünyada yaşarken bu insanlar bozgunculuk ve aşağılık sebepler için yaşar ve ölürler. Bu yarattıkların içinde merhamet, utanma, edep gibi insani olgular yoktur. Görünüşte insana benzeyen bu canlılar aramızda ve bizim gibi konuşuyor, bizim gibi giyiniyor, bizim etrafımızda hatta ailemizde, mahallemizde.
Bana göre bu yaratıklardan toplumu soyutlamanın polisiye tedbirleri yanı sıra, adli yargılama usul ve esaslarının adaletlice değişip yargılama sürelerinin yıllar yerini saatlere sığdırılmasından geçer. Allah’a ısmarladık hoşça kalın…
Aydın Benli
Siyaset Bilimci Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.