- 148 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
"Oyunlarla Büyüyen Kalpler: Eğitimde Sevgi ve Keşfin Gücü"
Bir zamanlar sen de bir çocuktun; merakla dolu, oyunlara doymayan, her sorunun cevabını öğrenmeye çalışan bir çocuk. O küçük ellerinle ve parlak gözlerinle dünyayı keşfetmeye çalışıyordun. Çocukluk dönemi, hayal gücünün sınır tanımadığı, etrafındaki her şeyin bir gizemle dolu olduğu yıllardı. Her gün yeni bir şey öğrenmek için sabırsızlanırdın ve her öğrendiğin bilgi, seni biraz daha büyütür, sen yapardı. Eğitim, bu keşif yolculuğunda en önemli rehberindi.
Okulun ilk gününü hatırlıyor musun? Belki biraz heyecan, belki de biraz korku hissetmiştin. Ama okul sadece bir bina değildi; orası, arkadaşlıklar kuracağın, kendini ifade etmeyi ve hayatı öğrenirken oyunlar oynayacağın bir yerdi. Oyunlar, sadece eğlence değil, hayat boyu ihtiyaç duyacağın becerilerin temellerini atıyordu. Problem çözmeyi, iş birliği yapmayı ve empati kurmayı oyunlarla öğreniyordun.
Her sabah sınıfa girdiğinde seni güler yüzle karşılayan bir öğretmenin vardı. O, dersleri daha keyifli hale getirmek için oyunlar düzenler, öğrenmeyi eğlenceli kılardı. Onun sınıfında sadece bilgi değil, paylaşmayı, gülmeyi ve destek olmayı öğrenirdin.
Bir gün sınıfa yeni bir öğrenci gelmişti. O çocuğun sessizce arka sırada oturduğunu ve başını eğdiğini fark ettin. Öğretmenin bu yalnızlığı hemen hissetti. O çocuk sen olsaydın, öğretmenin yine aynı şekilde sevgiyle yaklaşır, seni yalnız bırakmazdı. O gün bahçede oynanan saklambaç, o yeni öğrencinin de aranıza katılmasını sağladı. O an, sen de bir rahatlama hissetmiştin; o çocuğun kahkahalarıyla birlikte sınıfa dahil olduğunu görmek seni mutlu etmişti.
Sınıftaki herkesin farklı yetenekleri vardı, bunu bilirdin. Ama bu farklılıkların birleşince ne kadar güzel bir uyum sağladığını fark etmiştin. O dersler ve oyunlar sayesinde, problem çözme, iş birliği yapma ve birlikte hareket etme becerilerini kazandınız. Her sabah okula girdiğinde yüzündeki kocaman gülümseme, öğretmeninin sana verdiği değerin ve sevginin bir göstergesiydi.
Eğitim, sadece bilgi vermek değildir; aynı zamanda güvenli, sevgi dolu bir ortam sunmaktır. Oyunlar ve bağlar, hayatı keşfetmenin en keyifli yollarıydı ve bu sayede öğrendiğin her şey, senin kim olduğunu oluşturdu.
Aile Danışmanı
Selda İyiekmekci (Erdoğan)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.