- 1470 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Özgelişim Uygulanabilir Bilgi Destekler
ÖZGELİŞİM UYGULANABİLİR OLANA BAKAR
Sevgili Özgelilşim yolcusu Dostum,
Geçtiğimiz günlerde bir arkadaşıma “şu an hangi kitapları okuyorsun?” diye sorduğumda, akademik kariyer yapan arkadaşım, bana bir çok kitap ismi saydı. Bazılarını okumuştum. “Bunlardan hangileri uygulayabiliyorsun? “ dediğimde hayretle karşıladığım şu cevabı verdi. “Bunlar uygulanabilecek şeyler değil” hayret ettiğimi görünce “Önce anlamaya çalışıyorum “dedi.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Halbuki ismini saydığı kitaplar çok rahat anlaşılabilecek lise düzeyinde kitaplardı. Kendisi ise master yaptığı ile övünen insandı. Bu hayretim O arkadaşımı küçümseme anlamında değil de, eğitim sistemimizin master yapacak seviyeye gelmiş insanlarının okuduklarını tam anlamadığı ve anlamaya çalışması idi. Bu garbime gitti.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
İşte burada özgelişimin, yani insanın okul hayatında okudukları ile yetinmeden, okul dışında daha çok kitap okumasının, güzel konuşmaları daha çok dinlemesinin önemine vurgu yapıyorum. Yani güzel konuşan ve faydalı bilgiler verenlerle daha çok sohbet etmek, geyik muhabbeti dedkodu yapılan ortamlardan kaçarak uygulanabilir bilgiler veren kitapları daha çok okumak...
Değerli Özgelişim Yolcusu dostum,
Bazen böyle çok okuduğunu söyleyen ama zamanını geyik muhabbetlerine harcayan insanlarla konuşuyorum. Kütüphanelerden onlarca kitap alan okuyan ama hayatına davranışlarına sözlerine baktığım zaman o okuduğunu yansıtmayan insanlar... Yani uygulayamayan.. Uygulamayan insanlar... Bazen de az ya da hiç okumayan ama duyduklarını uygulayan ve hayatı gözlemleyerek onndan ders çıkaran insanları da gözlemliyorum. Dedelerinden gelişmiş olarak geri kalan ama mevki makam ve diploma olarak ilerde olan insanlar.
Sevgili dostum,
“İnsanların faydalısı insanlara en faydalı olandır” demiş Peygamber. “İki günü denk olan ziyandadır” da demiş. Biz ise ziyanımızı geriye giderek artırıyoruz. Okuyanla alay etmeye, anlatmaya çalışanı susturmaya bakıyoruz. Sanki marifet... Onu dinleyecek, anlamadığımızda saygıyla sorarak öğrenecek yerde aley etmek ancak seviyesiz insan işi oysa. Kitap çıkaranı desteklemek yerde önemsemeyerek, hediye edilen kitapları bir köşeye atarak gelişeceğimii zannediyoruz... Sonra da “Çocuklarımız okumuyor” diye şikayet ediyoruz ne hakkımız varsa .
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Gelişmek istiyorsak okumayı uygulayacağımız ve faydalanacağımız şeyleri okuyarak devam edelim. Odaklanmaya yardımcı kitaplar okuyalım ve bu kitaplardan bizim faydalanmamızı sağlayan insanlarla daha çok dostluklar kuralım ki faydalanabilelim. Bunun bilincinde olan insan zamanı geyik muhabbetlerine ayırmaz saten.
Sevgili dostum güzel Kardeşim,
Hayata baktığımız zaman çok bilen değil bildiklerini hayata uygulayanların daha çok başarılı ve mutlu olduklarını görüyoruz. Ama kimi neyin mutlu ettiği ise kişiden kişiye değişir. Kimi mal biriktirmeyi başarı sayar, malı mülkü kendinden az olanı başarısız sayar küçümser. Malı çok olanı göklere çıkarır. Kitap okuyanla alay eder “o çok okuyarak sorumluklarını ihmal ediyor” bile der. Halbuki ilk emir “oku” dur. Kimi dostluk biriktirmeyi, kimisi çok çocuklu olmayı başarı sayar, kendinden az çocukluları küçümser. Kimisi de başkalarını küçümseyerek alay ederek büyük olduğuna vurgu yaparak büyüklüğünü ispat etmeye çabalar... Kimisi okuyana yazana destek olmayı başarı sayar maddi manevi destek olur, kimisi köstek olmayı ve küçümsemeyi. İspat edecek bir şey yok halbuki her şey ortada anlayan anlar...
Sevgili dostum güzel Kardeşim, Özgelişim Yolcusu,
İnsan doğru bildiklerini söyler, yazar, okursa o zaman mutlu olur. Bir gelir “aman söyleme, aman yazma, aman köşende otur” der . Bunu marifet sayar. Kimisi gelir “oturma kalk da söyle , konuş” der. Bunu marifet sayar. İnsanın içinde ne varsa sözünde davranışında uygulama gösterir. İçinde ne varsa dışına yansır. Sen bakma “kalbim temiz “diyene dabranışı ve ağzından çıkana bak. İnsanın özü sözü ve davranışıdır. İçinde güzellik varsa sözüne ve dışına yansır. Sesin güzelmiş, güzel giyinirmişsin, güzel ve yakışıklıymışsın. Bunları bir gün kaybedersin ama iyilikler nesillerden nesillere aktarılarak gelişir.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Uygulamak için tabii ki anlamak lazım. Anlamadan bir şey yapamayız ki . Anlamak için de çaba harcamak lazım. Bu da aklımızda kalacak kadar pekiştirmekle olur bildiklerimizi. Ya duyarak ya gözlemyerek ya okuyarak. Hepsini birden yaparak uygulamaya çalışan tabii ki hepsinden önde olur. “Yaşadığımız yerde olmaz “diyerek tembelliğimizi gizlemeye çalışmak ise nafile söz ve davranıştır. Herkes karşı çıksa da sen inanırsan hayal bile edemediklerini gerçek olur. Başarılı insanların hayatına bakmak ve bunu alışkanlık haline getirmek bu güzel düşüncelerimizi inanç haline getririr. Ama sen inanmazsan tüm cihan inansa yapacak sen olduğundan yapılmaz o iş.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Biliyorum okumak kolay, dinlemek de.. Yazmak bile bazılarına çok kolay. Ama işin en zor şekli uygulamak ve güzellikleri alışkanlık haline getirmek. Kötü ve çirkin şey çabuk alışkanlık olur ama güzel şeyleri alışkanlık yapmak , okumak gibi, çok çaba ister. Bu da her babayiğidin harcı değil tabii ki. Güzel şey söyleyen ve yazan , sana kitap hediye eden dostun varsa bu daha kolay işte... Senin böyle dostun çok ki şanslısın.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Yazarken , konuşurken muhatabımızın seviyesine göre konuşur ve yazarsak o zaman daha etkili ve uygulanabilir olur. Dünya klasikleri de hep kolay anlaşılan metinlerden oluşur. İlahi kitaplarda. Her ne kadar bazıları “ ilahi kitapları herkes anlamaz” dese de... Kendi dilinden ilahi kitabını okuyan rahatlıkla anlayabilir. Sabırla ve yavaş yavaş, defalarca anlayanlar rahatça ilahi metinler dahil kitapları hem anlayabilir hem uygulayabilir hem de çevrelerindeki insanlara okudukları ve anladıklarını anlatabilirler. Sabır ve gayretle azimle bu olur... Uygulanabilir olmak bu demek bana göre...
Sevgili dostum,
Her zaman olduğu gibi her mektubumu sana zevkle , heyecanla, uygulanabilecek şekilde sade anlatmanın sevki ile yaızyorum. Sen okuyor, anlıyor ve uygulayabiliyorsan herkes de uygulayabilir. “Anlamıyorum ve uygulayamıyorum” diyenler anlamak ve uygulamk istemeyenlerdir. Azimle anlamak için okuyan anlar. Bunu ben değil uzmanlar va “oku “ emrini veren Yaratan da söyler...
Daha etkili ve daha güzel mektuplarda buluşmak dileğiyle...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.