- 291 Okunma
- 1 Yorum
- 8 Beğeni
Açıl Susam Açıl
Acıyı bastırmasıyla başlar insanı tüketen zaman.
Alıştığımız tek şey yoktur. Ne kadar tekerrür ederse etsin her acı ilktir. İnsan başlangıçlarının acemisi, umudunun kurbanıdır.
Ezraili, Cebrail edasıyla karşılar insan. Çünkü, yazılmamış ölüm yoktur. Tanrının yaratıcılığı her defasında dudak uçuklatır.
Acelemiz varmış gibi koşarız ecele. Takıp yakıştırırız kendimize verilen rolü. Aşkın bedeli de yıkıcı olmasıdır.
Tam da atılmadığım kuyu kalmadı deyip kıyıya çekildiğinizde yüreğiniz düğüm düğüm atılırsınız ateşlere.
Tükenen gözyaşlarınız nâr nâr dökülür. Yaşarken bir olduğunuz aşkta bir başına kalırsınız.
Kırılıp kırılıp içinize döküldüğünüzden birikmiş âhsınızdır.
O şafak ya doğacak ya da doğacaktır yüzünüze...
Ümit işte, böyle böyle kandırılıyoruz aşka...
İçinizden içinize bir ses yankılanır dört sağır duvarda.
Tükettiğimi sandığım gözyaşlarım süzülüyor yastığıma.
Âh diyorum, sayısız âh.
Çok uzak değil, doğacak o şafak.
Ümitsiz, umut kârım.
Meğer; atılmadığım kuyular da varmış?
Âh iflah olmaz yaradılışım.
Öznesi yok kıyamın.
Ayna içinde ayna, açıl yara açıl, açıl anlam açıl, açıl kabuk açıl, açıl karanlık açıl!
Ne kaldıysa yaşanmadık saçıl…
Sude Nur Haylazca
(Vaha Sahra)
YORUMLAR
hayat, ne kadar çetrefilli görünürse görünsün, aslında biraz da bizimle oyun oynayan bir çocuk gibidir. her köşede bir sürpriz, her adımda bir düğüm… ama bu düğümler, hayatı eğlenceli kılan küçük oyunlardır belki de. ne de olsa, insan her zaman hazırlıksız yakalanmayı sever; hep bir adım sonrasının bilinmezliğinde, biraz heyecan arar. ezelî bir yarıştayız sanki, ama yarışın ödülü ne biz biliyoruz ne de zaman.
ah, aşk! o koca yürekli, nazik felaket… insanı yıkarken bile nasıl da nazik, nasıl da tatlı! bir parçası her şeyimizi alır götürür ama yine de onu özleriz, ona koşarız. belki de aşkın güzelliği, tam da bu yıkımında saklıdır. her seferinde içimizi sımsıcak yaparken, bir yandan da bizi bir enkaza çevirir. ama olsun, insan dediğin biraz da aşkla yeniden doğmaz mı zaten?
çözülür, gözyaşları diner, yollar açılır. ah, iflah olmaz yaradılışımız… nasıl da her şeye rağmen, umutla dolup taşarız. belki de bu umut, bizim en saf kandırmacamızdır.
Sevgiler
-Sude Nur Haylazca-
Aşk işte, ne yapsa yeridir...
Selamlar.