- 109 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
BURSA'NIN KIRKLAR MECLİSİNDE BİR GECE
BURSA’NIN KIRKLAR MECLİSİNDE BİR GECE
28 Eylül’de Seyyid Usül Kültür Merkezi’nde Bursa’nın yetiştirdiği en mümtaz şahsiyetlerinden Kâzım Baykal Hocanın doğumunun 120. Yılında anma programı kapsamında arkadaşım dostum İmam Bayram Zorlu, Kütüphaneci araştırmacı yazar Kaan Gündoğdu ile birlikte katıldık. Benim şahsi manevim’de özel bir gece idi. Seyyid Usül Kültür Merkezi’nde katıldığım ilk program bu oldu. Altıparmak’ta yanından geçmeme rağmen görmediğim bu güzel mekan restore edildikten sonra kültür merkezi olarak hizmet vermeye başlamış, Arap Şükrü sokağının ilerisinde Halkın içinde Hak ile özdeşleşmiş bir mekan. Manevi havası içinde hayat bulunacak bir boyut kapısı gibi bizi manevi iklimlere götürdü.
Kazım Baykal hocaya yetişenlerin başında Mehmet Safiyüddin Erhan beyin anlatımı ile başlayan gecede Dikkatimi çeken detay Kazım Baykal hocanın surlarda kalan Emevi dönemi kitabesi ilginçti. Şimdi kimbilir nerde olan bu kitabeden sonra anılar yaşanılan hatıralar yad edilirken Bursa Eski Eserleri severler kurumu yönetim kurulu Üyesi Mesut Özkeser abimiz geniş kapsamlı bir sunum yaptı. Kuruma girişini ve kurumun işleyişi hakkında doyurucu bir sunum ile Sözü Ali Turan bey’e bıraktı.
Hasan bey yaşı itibariyle o yıllara dair ve Kazım hoca ile ilgili anılarını anlatır iken tarihe yapılan yanlışları dile getirdi. Bursa tarihi yapıları restorasyon fecaatlerinden geçilmiyor şahsen.
İşin ehli olmayan kişilerin ellerinde tarihi yapılar can çekişiyor, Gördüğüm bir hadiseyi aktatmadan edemeyeceğim. Polis karakolu yanında eski balıkpazarı çınar taksi karşısında Orhangazi hamamı benim gibi bir kaç tarih sever sayesinde kurtuldu. Ancak restorasyon sürecinde hinti ile duvarlar kazındı. Bunu gördük. Çimento ile harç yapıldı. Özel malzeme yok, özen yok.
Bursa’nın şehir sülüetini bozan Doğan bey Tokileri şehrin göbeğinde korkuluk gibi dikildi. Yeşil Bursa artık beton Bursa maalesef...
İtalyan mimar Luigi Piccinato imar Planından bu yana Bursa’da neler değişti neler, o yıllarda yaşananları Usta gazeteci Necati Çetinkaya’nın hatıralarında okuyabilirsiniz. Şimdi ise kentsel dönüşüm faciaları ile karşı karşıyayız. Gökdelenlerin yükseldiği Bursa deprem kuşağı kıskacında can çekişmeye başlayalı epey zaman oldu. Böyle bir süreçte Kazım Baykal hocanın doğumu vesilesi ile düzenlenen gecenin anlamı dahada arttı. Safiyüddin Erhan bey ile hem tanışma hemde ayak üstü sohbet etme imkanı buldum. Orhangazi Tekke camii konusunda kısa sohbetimizde Caminin yıkılıp yeniden inşası sürecini konuştuk. Kendisine gösterdiğim koleksiyonumda ki nadir Orhangazi fotoğrafını görünce keşke daha yakın çekim bulabilsek dedi. İleri günler için sözleştik. Bursamızın manevi dinamiği Bursa’da bir çok eser’in restorasyonunda imzası bulunan büyüğümüz Mehmet Safiyüddin Erhan Eşrefoğlu beyin ilçemizde akrabaları bulunmaktadır...
Demi devranına hüüüü
ORHANGAZİ KALDIRIMLARI ESNAFIN KAHVESİ Mİ?
Aslında bu konu seçim dönemi gündeme geldi.
Hatta İsmail Kaya başkan eğer seçilirsem Meydan’da ki çay ocaklarını ordan kaldıracağım dedi. Ancak seçim bitti. Konu kapanmıştı. Ancak Orhangazi’de esnaflık yapmış emekli olmuş bir abimiz beni aradı. Özellikle konu için bir kaç ilçe encümenine konuyu açtığını ama sonuç alamadığını söyledi. Gerçektende hiç yakışık bir durum değil, hepimizin eşi, kızı, annesi o kaldırımları kullanıyor, dönerci iki iskemle, konfeksiyoncu iki iskemle atıyor, sonra kaldırımda giden kadın geçerken küfürlü konuşmalara dedikodulara şahit oluyor, bu çirkin görüntü Orhangazi’ye yakışmıyor beyler...
Hürriyet’ten Alise kadar istisnasız her esnaf buna çeki düzen vermeli, sahi esnaf odası bu konu ile neden ilgilenmiyor? Zabıta ekipleri ne iş yapıyor? Sahi bu halk otobüsü sadece Gemlik ve diğer ilçelerde mi vazife yapacak?
İznik ile Orhangazi yetim üvey evlat mı?
Rahmetli Turgut Ünlü vefat etti. Millet münibüslere mahkum edildi. İlk dönemlerde araçlarda su kolonya servisi yapan muavinler vardı. O araçlar santral garaja kadar çıkardı. Çocuktum rahmetli Zeki Gümüş dayım göz doktoruna götürürdü. Bugün gibi hatırlıyorum.
Gemlik’te Sarı otobüsler ne güzel hizmet veriyor, ücretler belediye kasasına giriyor, tekrar hizmet olarak geri dönüyor, minibüsler ise masrafa vs gidiyor, yani uzun lafın kısası ne uzuyoruz, ne kısalıyoruz bir adım halk için bir şey atılmıyor, halkçı belediyecilik anlayışı rafa kalktı. Rantçı belediyeler var maalesef...
Hastaneye ücretsiz giden araç bile ücretli oldu.
Şehir hastanesi teee İzmir yolunda günde bir aracı ücretsiz yollayamayan belediyemiz gölde konserlere para harcıyor ama asıl ihtiyaç sahiplerine destek yok. Hastane köşelerinde diyaliz sırası, ameliyat sırası bekleyen hasta yakınlarına bu ufacık desteği çok görmeyin Sayın Bekir Aydın seçim üzeri gezdiğiniz bu aileleri hatırlayın. Bir karanfil vermekle bitmiyor herşey..
Bursa Büyükşehir Belediyesi başkanı Sayın Mustafa Bozbey’den ricamız Burulaş’tan bir aracı İznik ve Orhangazi’ye tahsis etmesidir.
Rekabet ortamında yolcular bir nefes alır. İnanın ufacık minübüslerde sıkışa sıkışa gidiyor insanlar.
Mahlasa gerek yoktur, Ricaül Gayb’ın erenleri işini bilir. Mirasına ve Misyonuna sahip çıkamayan Devlet’te Millet’de ağır terbiyeden geçer.Haftanız ve gününüz güzel Hızır Nebi ve Ricaül Gayb erenleri yoldaşınız olsun...
Bu makale 7 Ekim 2024 tarihinde Orhangazi tv ve Orhangazi lider gazetesinde tefrika edilmiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.