- 81 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şans Veya Kader Eylemi Ve Sonuçları
Şans Veya Kader
Özetle: "Her şeyin en iyi ihtimalleri yerine en kötü ihtimallerini de göz önünde bulundurarak düşünseydiniz, hiçbir şeyi kaybetme noktasına getirmezdiniz."
Detaylıcası:
Gerek din otoritesi gerekse siyaseti benimsemeye odaklı olma durumunda, senin kendi tercihinin olduğu yönünde defaatle tüm gereksinimlerini göz önüne alarak teferruatlıca duruma ve konuma aydınlık getirmesi maksadıyla, derin bir inceleme yapılması gerekirken, hassasiyet içeren, birey ve koşulların olumlu olumsuz gözardı edilmeyecek gözlemlerle incelemeye alınması gereken ve gerek ülke koşulu gerek çocukların geleceği ve gerekse üzerindeki etki ve tepkileri gözönüne alınarak; akılsal, düşünsel, zihinsel, ve zekasal açıdan detaylı bir şekilde "Gerektiğinde önyargı ile sorgulamak, araştırmak vb aşamalar üzerine yoğunlaşılması gerektiğini ve bunu da her bireyin kendi açısından şefaatle yürütmesinin kendisine ve çevresine de duyarlı olmak adına benimsetmesi gerekirken ve hiçbir şekilde çıkar ve menfaatleri de karakterine aykırı bir durum sirayet edebileceğini göz önünde bulundurarak ve hiçbir şüpheye yer bırakmayacak şekilde tercih ve kabul etmesi gerekirken; fikrinin olmadığı, aklının yetmediği, gözünün görmediği, kulağının duymadığı, zekasının oluşmadığı insan "Ne kadar üstün ve düşünsel bir canlı olduğunu iddia edebilir ki?"
Türkiye toplumunun en alt tabakasından en üst düzeyine kadar her rütbeye sirayet etmesinde ki en etken nedenler, tabii ki de kişi ve kişilerin zulmüyle oluşmuş bakterilerin kalıntısal oluşumları sebebiyle kendi halkını, kendi çocuklarını ve çevresinin otoritrleri karşısında şerefini, namusunu ve aklını yitirmiş insanlar içinden "Düşünür" olan birkaç yüz bilge’nin kendilerine akıl vermelerini ve gelişmelerine etken olmalarını istemezler. Bunun yerine o bilge kişileri katlederler. Yaşadıkları hayatı şikayet ederler, bir kurtuluş beklerler ama beyinleri yetmediği için halkın aklını başından alan katillerin arkasında saf tutarak, onların önderliğinde onlardan görünmeye meyil ederler. Hakkı çiğneyip özgürlüğü yok ederler. Masumu öldürüp katillerin muntazam görüntüsüne iman ederler. Hakikat diye yalana inanır iftira ederler ve bununla da yetinmeyip vicdanlarını bile o yalan yanlış hesaplarla avuturlar. Kısacası cehaleti yayan parazitlerle aynı hayata özenirler ama onların hücrelerinden oluştuğunu bilmeksizin cahil kalmayı akıl almaktan yüksün bilirler.
Okan Akıllı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.