- 96 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KAYA HIZLI ODAKLANMA DİKKAT TESTİ ( KAHOD TESTİ)
Kaya Hızlı Odaklanma Dikkat Testi (KAHOD Testi Kâğıt Versiyonu)
Amaç: Katılımcının dikkatini sürdürme ve hızlı yanıt verme becerisini ölçmek.
Malzemeler:
Kalem ve kâğıt
Zamanlayıcı
Test Talimatları:
Size bir dizi harf vereceğim ve belirli bir harfi bulmanızı isteyeceğim.
Harfi bulduğunuzda işaretleyin.
Toplamda 2 dakika süreniz var.
Olabildiğince hızlı ve dikkatli olun.
Test Uygulaması:
1. Aşama: Hazırlık
Katılımcıya kalem ve test kağıdı verilir.
Test kağıdında 10x10 boyutunda rastgele harflerden oluşan bir tablo vardır.
Örnek Tablo:
D G T A L M B C P J
S Q W E D R T Y U I
O P D F G H J K L Z
X C V B N M A S D Q
W E R T Y U I O P A
Z X C V B N M L K J
H J K L M N B V C D
A S D F G H J K L M
P O I U Y T R E W Q
M N B V C X Z A S D
2. Aşama: Yönerge
Katılımcıya, test süresince harf "D"yi bulup işaretlemesi gerektiği söylenir. Testin tamamı boyunca bu tek harfi arayacaktır.
3. Aşama: Testin Başlatılması
Zamanlayıcı 2 dakikaya ayarlanır.
"Başla" komutu verilir ve katılımcı harf "D"yi aramaya başlar.
4. Aşama: Testin Tamamlanması
Süre bittiğinde "Dur" komutu verilir ve katılımcının işaretlediği harfler kontrol edilir.
Değerlendirme:
Doğru Yanıt Sayısı: Katılımcının bulup işaretlediği doğru "D" harflerinin sayısı kaydedilir.
Yanlış Yanıtlar: Yanlış işaretlenen harflerin sayısı da not edilir.
Yanıt Süresi: 2 dakika içinde tamamlanan görev, dikkat süresini ve hızını değerlendirir.
Puanlama:
Doğru yanıt başına 1 puan.
Yanlış yanıtlar 0 puan olarak değerlendirilir.
Sonuçlar:
15-20 puan: Üst düzey dikkat ve odaklanma.
10-14 puan: İyi dikkat seviyesi.
5-9 puan: Ortalama dikkat.
0-4 puan: Zayıf dikkat ve odaklanma.
Geri Bildirim:
Test tamamlandıktan sonra katılımcıya puanı açıklanır ve dikkat performansı hakkında geri bildirim verilir.
Kaya Hızlı Odaklanma Dikkat Testi (KAHOD Test Dijital Versiyonu)
import tkinter as tk
import random
import string
import time
# Test parametreleri
target_letter = "D"
grid_size = 15 # Daha büyük bir grid
time_limit = 45 # Zaman (45 saniye)
score = 0
start_time = None
def start_test():
global start_time, score
score = 0
start_time = time.time()
score_label.config(text="Score: 0")
start_button.config(state=tk.DISABLED)
create_grid()
root.after(1000, update_timer) # Zamanlayıcıyı başlat
def create_grid():
"""Rastgele harflerden oluşan bir grid oluşturur"""
for widget in grid_frame.winfo_children():
widget.destroy()
# Farklı harfler ve rastgele boyutlar
for i in range(grid_size):
for j in range(grid_size):
letter = random.choice(string.ascii_uppercase)
font_size = random.choice([10, 12, 14, 16, 18]) # Rastgele font boyutu
button = tk.Button(grid_frame, text=letter, font=("Helvetica", font_size), width=3, height=2, command=lambda b=letter: check_letter(b))
button.grid(row=i, column=j)
def check_letter(letter):
global score
if time.time() - start_time > time_limit:
end_test()
return
# Hedef harf bulunduğunda skor artar
if letter == target_letter:
score += 1
score_label.config(text=f"Score: {score}")
create_grid() # Grid’i yenile
def end_test():
"""Testi bitirir ve skoru gösterir"""
for widget in grid_frame.winfo_children():
widget.destroy()
score_label.config(text=f"Test bitti! Nihai Skor: {score}")
start_button.config(state=tk.NORMAL)
timer_label.config(text="Kalan Süre: 0")
def update_timer():
"""Her saniye kalan süreyi günceller"""
elapsed_time = int(time.time() - start_time)
remaining_time = max(time_limit - elapsed_time, 0)
timer_label.config(text=f"Kalan Süre: {remaining_time}")
if remaining_time > 0:
root.after(1000, update_timer)
else:
end_test()
# Arayüz
root = tk.Tk()
root.title("İleri Düzey Dikkat Testi")
# Sonuçlar gösterilecek
score_label = tk.Label(root, text="Score: 0", font=("Helvetica", 16))
score_label.pack(pady=10)
# Zaman göstergesi
timer_label = tk.Label(root, text=f"Kalan Süre: {time_limit}", font=("Helvetica", 16))
timer_label.pack(pady=10)
# Test başlatma butonu
start_button = tk.Button(root, text="Başla", font=("Helvetica", 16), command=start_test)
start_button.pack(pady=10)
# Harfler için grid
grid_frame = tk.Frame(root)
grid_frame.pack()
# Pencereyi başlat
root.mainloop()
Bu kod, bir dikkat testi uygulaması oluşturur. Bu dikkat testi uygulaması, kullanıcıların dikkat ve odaklanma becerilerini ölçmek için kullanılır.
Görevi ve Kullanımı
Görevi: Kullanıcıların belirli bir süre içinde hedef harfi bulmalarını sağlayarak dikkat ve odaklanma becerilerini test eder.
Kullanımı: Kullanıcı, rastgele harflerden oluşan bir gridde hedef harfi bulmaya çalışır. Her doğru seçimde skor artar ve grid yenilenir. Belirlenen süre sonunda test biter ve nihai skor gösterilir.
Kimler Kullanır?
Öğrenciler: Dikkat ve odaklanma becerilerini geliştirmek isteyen öğrenciler.
Eğitimciler: Öğrencilerin dikkat seviyelerini ölçmek ve geliştirmek için bu tür testleri kullanabilirler.
Psikologlar ve Terapistler: Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) gibi durumları değerlendirmek için kullanabilirler.
Genel Kullanıcılar: Kendi dikkat ve odaklanma becerilerini test etmek isteyen herkes kullanabilir.
Kodun yaptıkları:
tkinter: Bu kütüphane, masaüstü uygulamaları oluşturmak için kullanılan bir Python kütüphanesidir. Kodumuzdaki pencere, butonlar ve harflerin yerleştirildiği grid gibi görsel öğelerin oluşturulmasını sağlıyor.
random, string, time: Bu kütüphaneler sırasıyla rastgele sayı üretmek, harflerle işlem yapmak ve zamanı ölçmek için kullanılıyor.
target_letter, grid_size, time_limit: Bu değişkenler oyunun zorluğunu belirliyor. target_letter bulunması gereken harf, grid_size harflerin yerleştirildiği ızgaranın boyutunu ve time_limit ise oyun süresini belirtiyor.
score: Oyuncunun puanını tutan değişken.
start_time: Oyunun başladığı zamanı tutarak süreyi hesaplamak için kullanılıyor.
Fonksiyonların ne yaptığını kısaca özetleyelim:
start_test(): Oyunu başlatır, puanı sıfırlar, harf ızgarasını oluşturur ve zamanlayıcıyı başlatır.
create_grid(): Rastgele harflerden oluşan bir ızgara oluşturur.
check_letter(letter): Tıklanan harfin hedef harf olup olmadığını kontrol eder. Eğer eşleşirse puanı artırır ve yeni bir ızgara oluşturur.
end_test(): Oyunu bitirir, son puanı gösterir ve başlat düğmesini aktif hale getirir.
update_timer(): Her saniye kalan süreyi günceller.
Kodun genel akışı:
Arayüz oluşturuluyor: Pencere, butonlar, etiketler ve harflerin yerleştirileceği bir ızgara oluşturuluyor.
Oyun başlatılıyor: "Başla" düğmesine basıldığında start_test() fonksiyonu çağrılıyor ve oyun başlıyor.
Harf ızgarası oluşturuluyor: Rastgele harflerden oluşan bir ızgara oluşturuluyor ve ekrana yerleştiriliyor.
Oyuncu harfleri tıklıyor: Oyuncu ızgaradaki harfleri tıkladığında check_letter() fonksiyonu çağrılıyor ve puan kontrolü yapılıyor.
Zamanlayıcı çalışıyor: update_timer() fonksiyonu belirli aralıklarla çağrılarak kalan süre güncelleniyor.
Oyun bitiyor: Zaman dolduğunda veya belirli bir koşul sağlandığında end_test() fonksiyonu çağrılıyor ve oyun bitiyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.