- 88 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Büyük Alimlerin İmam-ı Azam Ebu Hanife Hazretleri Hakkındaki Sözleri.
Hikmet Damlaları
Büyük Alimlerin İmam-ı Azam Ebu Hanife Hazretleri Hakkındaki Sözleri.
İmam-ı Rabbani {Kaddesallahu Sırrehul Azim} Hazretleri Buyurmuştur ki; Ebu Hanife {Rahmetullahi Teala Aleyh} Fıkıh İlminin Banisidir. Fıkıh İlminin Dörtte Üçü Ona Teslim Edilmiş Olup Diğer Müctehidlerin Tamamı Gerin Kalan Dörtte Birde Ona Ortaktır. İnam-ı Azam Hazretleri Fıkıhta Ev Sahibi ve Aile Büyüğü, Diğerleri Onun Evlatları Mesabesindedir.
İmam-ı Malik {Rahmetullahi Teala Aleyh} Hazretlerine; Ebu Hanife’yi Gördün mü? Sorulunca “Evet O Öyle Bir Zat ki Sana Şu Direğin Altın Olduğunu Söylese idi Elbette Bunu Delilleriyle İspat Ederdi Cevabını Verdi.
İmam-ı Şafiii {Rahmetullahi Teala Aleyh} Hazretleri Buyurmuştur ki; İnsanlar Fıkıh İlminde Ebu Hanifenin Çoluk Çocuğu Gibidirler. Ebu Hanifeye Teberrük Ederim. Bir Müşkilim Olduğunda Sevabını Ona Hediye Etmek İçin İki Rekat Namaz Kılarım, Sonra Kabrini Ziyarete Gidip Orada Allah’tan İhtiyacımı İsterim ve Fazla Geçmeden İstediğim Verilir.
— Hadis Alimi Hureybi {Rahmetullahi Teala Aleyh} Hazretleri Buyurdu ki; Müslümanların Namazlarında Ebu Hanife ye Dua Etmeleri Vaciptir.
Bir Gün Davud’ı Tai {Rahmetullahi Teala Aleyh} Hazretlerinin Yanında İnam-ı Azam Hazretlerinden Bahsediliyordu, O Şöyle Buyurdu; Ebu Hanife Yolunun Kaybeden Yolcular İçin, Yol Bulmaya Yarayan Yıldızlar Gibiydi. O Öyle Bir Alimdi ki Onun Sevgisini Bütün Müminlerin Kalbi Kabul Etmiştir. (Dua ve İbadetler)
-- Duamız; Allah’ım! Senden; Güven, İman, Sabır, Şükür, Zenginlik ve İffet İstiyorum. Allah’ım Senden İmanımı, Sabrımı Şükrümü, Zenginliğimi, Hayamı, Edep ve İffetimi, Dilimden Heran Zikrini Artırmanı İstiyorum Sen Benim Mevlamsın Fazlu Kereminle İhsan ve İkram Eyle. Aminnn
Allah’ım! Fakirlikten, Nimetinin Azlığından, Zelil Düşmekten Sana Sığınırım. Allah’ım Senden; Tertemiz Bir Hayat, Dosdoğru Bir Ölüm ve Huzuruna Rezil Rüsvay Etmeyecek Bir Dönüş İstiyorum. Aminn
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.