- 166 Okunma
- 1 Yorum
- 3 Beğeni
ACABA HEPİMİZ EMPAT MIYIZ?
Empati ne kadar önemli. Gerçekten empatiyi biliyor muyuz? Bu konu yaşamımızda ne derece önem taşıyor? Ah insanoğlu! İstediği vakit nasılda ölçüsüz, umursamaz, vurdumduymaz, ilkesiz, sağır kör ve dilsiz… Oysaki semtindeki sokakları karış karış gezmediysen, mahalleni henüz tanımış olmuyorsun. Sürprizlerle yaşamadıysan, bulutları izleyip bir benzetmede bulunamıyorsun. Bir ağacın gölgesinde soluklanmadıysan, henüz baharı tanımamış ve bir düş kuramamışsındır.
İnsanoğlu, ağırbaşlı, şefkatli, kabullenici, müşfik, iyileştirici, merhametli, yön vericidir; tüm bu hasletlere haiz olarak yeryüzüne gelmiştir, yaratılmıştır. İyilik ve kötülük birer seçimdir. Anlamak veya anlamamak, muhatabını nereye koyduğun senin yansımandır, aynandır.
Oysaki kibir, ego, güç savaşı, karşısındakine üstünlük kurma gayreti; narsizmin ayak sesidir, kendini yetersiz hissetmenin en büyük tezahürüdür. Yeryüzünde emrolunmuş eşrefi mahlukatın muhatap kılındığı, ilkeli olmak, doğruluk, güzel ahlak, insanoğlunun erişebileceği en yüksek makamdır.
“Ben söylemiştim”, “Ben demiştim”…Hep ben, ben, ben… karşı tarafa kurmadığımız köprü, aslında, yetersizliğin, kendi iç savaşının kendini bulamayışının maalesef yansımasıdır.
Empati, toplumun en temel mihenk taşıdır. Empati yeteneği gelişmiş toplumlarda, huzurdan, destek ve anlayıştan ve dengeden bahsetmek mümkün olabilir.
YORUMLAR
biliyorum değerini empati denilenin ama,
düşünsem de yoksulluğun derinliğini bir noktada ipleri kopartıyorum sanki
ve zira, onca yokluk, yoksulluk
ve sebepleri nice " ilahi" termolojıye havale edenlerken varken
ve ülke zenginleri dünya sıralamasına girmişken
alçağa alçak, yavşağa **, işbirlikçi ve haine vatan satıcısı demek?
ve en çok da bunu din adına yapanlara?
empati evet ve seviyorum,
örnek evin tam yanında yol çalışması,
işçi ve dozercisi ve şefi, 8,5 de burdalar, ellerinde bir simitle,
o simit yanında çayı veremezsem örneğin benim insanlığım nerede.
eyvallah.