- 142 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
son üçyüz yılın darbeleri
12 eylülün yaşattığı dramlar.bu konudaki şiirlerle tanımıştı hayatı.nevzat çelikten ilham alıyordu karartmak için güneşleri.şimdi savaş başlıyordu ortadoğuda.bombalanan şehir görüntüleri öfkeleri artırıyordu batıya karşı.son çırpınışı haklı çıkarıyordu korkularını.şizofreni ne kadar anlam katardı hayata.şimdilerde ihtilaller işleniyordu romanlarda.27 mayıs anadolunun ayağa kalkışına engel olmak içindi kurucu ayarları hatırlattığı için.rejim anlamını yitiriyordu nede olsa.menderesin idamı küle çevirmişti umutları.bu kadar ileri nasıl giderdi cunta yönetimi.ihtilal savcısı için düşüklerdi bu kötülüğü hakeden yılanlar.nasıl yuvalanmıştı devlet içinde.menderes ve arkadaşları ihanet etmişti kurucu ilkelere 12 eylülün gerekçesi gibi.hakareti hak ediyorlardı kazandıkları saygınlık kadar.işte bir ihtilal hükümeti devirmekle kalmamış başbakanı idama götürmekle.lale devriyle başlayan resmi ideolojilere karşıt hayatlar ihtilallerle kesintiye uğramış son 3 yüzyıllık tarihimizde.ikinci meşrutiyet buna dahil ediliyordu.halkın meclisi jakobenliği modern olmanın gereği gibi görmüşse.işte bu nedenle iktidar için bu muamele haklıydı.rejimin beçileri.sancılı hayatında bu konularla düşünmüştü çağdaşlığı.12 eylül amerikancılığı getirdi cemaatlerle.tehlikesi yoktu kontrol altındayken faaliyet alanları.ancak sansüre uğruyordu tutuklamalar.hiç bir şey yokmuş gibi medyadan uzak tutulmuştu haksız uygulamalar.örgütlülüğüde yasaklıyordu tehlikeli görüldüğünden grev ve sendika.devletin kurduğu sendikalar için hak arama mefhumu yoktu.anayasal düzen her şey için bir gerekçe buluyordu yasakçılık adına.zaten göstermelik bir uygulamaydı yürürlükteki anayasa.artık gündem islamcıların elindeydi.gösteriler ve toplantılar islamın zaferi içindi.ancak bir yapaylık vardı örgütlerde işkence korkusundan kaynaklanan.görünüşler değişiyordu zamanla.hidayete erenler için sünnete uymak demekti islam.geleneksel islamla bağdaşmıyordu takva.toplumsal hayat böyle zarara uğratılıyordu.evliliklerde namus kavramına atıflar vardı her zaman.bakışmanın bir zina olduğu vurgulanır oldu cemaat içinde.sosyal hayata yıkıma uğrayınca depresyon belirtileri çoğaldı kasvetli yalnızlık nedeniyle.artık bir bastaklığa dönüşmüştü cemaatler.kurtuluşun islamda olduğunu savunmak zorlaşıyordu bir iletişim dili olmayınca.işte insanların kaçtığı bu tür bir hayatın alternatifide yoktu toplumda.çünkü 28 şubata rağmen 12 eylülün anlayışı vardı devlette.bu nedenle edebiyat bir yüzleşmeye davetti toplum için.15 temmuzun fetösü krendi ayağına kurşun sıkınca solun yükselişine dönüştü bu darbe.ancak yoksullukla örgütsüzlük bir anlam veremiyordu hayata.chpnin başarısı hayatı için bir değişiklik değildi aslında.tekdüze hayat için geçiyordu günleri.belkide hayat onu ölüme hazırlıyordu bir hastalık vasıtasıyla.onu anlayacak bir insan yoktu çevresinde.bu nedenle boş kalıyordu masası.ikinci bir adresi yoktu bu sığıntı hayatta.sömürüye kaptırmıştı düşlerini.hayat ona bir oyun oynamaktan vazgeçmedi nedense.işkence altında itirafta bulunuyor her gün.yinede kullanışlı olmaktan kurtulamıyordu bir türlü.ne gibi bir özelliği vardı şair olmak dışında.çoktan bırakmıştı şiiri hayallerini kaybettikten sonra.yazılarına bir cevap alamıyordu hiç bir adresten.yinede direniyordu faşizmin zülmüne şarkıda olduğu gibi.işte bilinmiyordu nasıl bir kurtuluşu hazırlamıştı ona hayat.ülkü ocakları yeniden gündemdeydi mahkemede görüşülen sinan ateş cinayeti nedeniyle.katillerin korunduğu iddiası suçlamalara dönüşmüştü.kendi ülkücü geçmişinde bir fikir mücadelesi vardı vatan kurtarmak şeklinde tarif edilen.bu davayı yürütmek için barış köprüleri kurmakta gerekiyordu.artık içiçe geçmişti her parti için anlam taşıyacak örgütlülük.faşist ve kominist suçlamaları geçmişte kalmıştı.her parti gerçek ülkücülüğü arıyordu kendi teşkilatında.yeni bir tarihin başlangıcıydı belkide iran israil savaşı.buda bir çok insan için kurtuluş demekti.artık vicdanlara inanmanın vaktiydi bu savaştan sonra.bu nedenle umutlanmıştı savaşa karşı olmasına rağmen.çünkü kimin kazanacağı önemli sdeğildi özgürleşmeye bir araç olmasıyla.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.