ANAYASA ÜZERİNE
Türkiye’nin bu kısır döngüden kurtulması için, bir an önce "Parlementer Sisteme" dönüş yapması lazım. Anayasa değişikliği; Ancak Parlemanto Sisteminde yapılabilir.
Bu sistemde yani tek adamlık sistemide, Anayasa yapılamaz.
Sebebini aşağıda açıklıyorum. Bakın neden israrla Cumhurbaşkanlığı sistemi getirildi?
Çok önemli mutlaka okuyunuz. Tek Adam Sistemi neden getirildi?
CİA eski Türkiye şefi, Paul Bernard Henze’yi duydunuz mu bilmiyorum.
Aynı kişi bir zamanlar 12 Eylül 1980 askeri darbesi için de;
"Bizim çocuklar bu işi başardılar demişti."
CIA eski Türkiye şefi, Paul CIABernard Henze 2006 yılında Beyaz saraya sunduğu Türkiye raporunda aynen şöyle diyordu.
“Türkiye’nin bu şekliyle, Amerikan politikalarının yanında olacağından emin olamayız. Ülkeyi kuranlar denetim mekanizmasını çok sıkı tutmuşlar.
Hükumeti ikna ettiğimizde, Meclis;
Meclisi ikna ettiğimizde ordu; orduyu ikna ettiğimizde yargı karşımıza geçebiliyor.
Şimdi anlayabiliyor musunuz; yargı reformu, 16 Nisan referandumu ve Ergenekon operasyonlarını.
Hepsi BOP(Büyük Ortadoğu Projesi) nin içinde olanlardı. Hepsini de bir bir gerçekleştirdiler.
Eğer Amerika’nın çıkarı, Türkiye’de bir federalizm yani Federal Devlet kurulması ise, ana planımızda bu federasyonun adı bile konulmuşsa, (İstanbul Başkentli Yakın Doğu Federasyonu) mutlaka ve öncelikle yargı, ordu, meclis ve hükumeti tek elde toplayan başkanlık rejimine Türkiye’de geçilmeli diyor.
Akıllı adam işi biliyor.
Bir kişiyi ikna etmek, birbirini denetleyen yapıyı ikna etmekten çok daha kolay olacak.
Ne kadar da mantıklı değil mi?
Ve ekliyor;
Eğer, o bir kişi Amerikan çıkarlarına yardım etmek konusunda tereddüt ederse; Libya ve Irak örneğini vererek raporu şu cümleyle tamamlıyor;
Bir kişi üzerine kurulmuş yapıyı yıkmak Amerika için sorun olmaz.!.
Bana göre düşünmeye değer bir konu, ne dersiniz?
Babür Ali Yaşar
Eğitimci/Araştırmacı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.