- 154 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kendi Yolumda-Hayatın Gerçekleri
1-Çocukluk Anıları
Erol, 5-6 yaşlarındayken çamur, toprak ve doğada vakit geçirmeyi çok seviyordu. Bu yaşlarda, doğal dünyayı keşfetmek ve etrafındaki her şeyi merak etmek için büyük bir heyecan duyuyordu. İşte Erol’un bu yaşlarda çamur, toprak ve doğayla geçirdiği zamanı güzel örneklerle anlatan bir hikâye:
Bir gün, Erol bahçedeyken toprağı keşfetmeye başladı. Toprakla oynamak ve onunla şekiller yapmak Erol’un en sevdiği aktivitelerden biriydi. Ellerini toprağa bulayıp onunla heykeller yapmayı veya çeşitli hayvan figürleri oluşturmayı çok seviyordu. Küçük elleriyle çamurla oynarken, yüzünde büyük bir gülümsemeyle o anın tadını çıkarıyordu.
Bazen Erol, bahçedeki toprağı kullanarak kendi küçük tarlasını oluştururdu. Tohumları toprağa eker ve onları büyüdüğünde nasıl meyve ve sebzeler vereceklerini gözlemlemek için sabırsızlanırdı. Bir gün, küçük bir domates fidanını toprağa dikti ve onun büyümesini izledi. Her gün onunla ilgilenir, sulardı ve neşeyle büyümesini izlerken kendisi de büyümekte olan doğanın bir parçası olmanın huzurunu hissederdi.
Doğada geçirdiği zamanın bir diğer keyifli yanı da keşif yapmaktı. Erol, ormanlık alanlarda yürüyüş yapmayı ve yeni bitkileri, hayvanları keşfetmeyi çok severdi. Keşifler sırasında çamur ve toprakla kaplı ayakkabılarını ve kıyafetlerini hiç önemsemezdi; çünkü onun için önemli olan doğanın sunduğu eşsiz deneyimlerdi.
Erol’un çocukluğunda çamur, toprak ve doğayla geçirdiği bu zaman, onun doğaya duyduğu derin sevgi ve merakın temelini oluşturdu. Bu deneyimler, onun doğal dünyaya olan bağlılığını ve onunla uyum içinde yaşama isteğini ilerleyen yaşamında da sürdürecekti.
Erol’un çocukluğunda doğayla geçirdiği zamanlar sadece eğlenceli aktivitelerden ibaret değildi; aynı zamanda öğrenme ve keşif dolu bir maceraydı.
Erol, çamur ve toprakla oynarken aynı zamanda doğanın döngüsünü ve yaşamın temel prensiplerini de öğreniyordu. Bahçede bitkilerin büyüme sürecini gözlemlemek ve onlara bakım yapmak, ona doğanın ne kadar hassas bir dengeye sahip olduğunu öğretti. Tohumun toprağa ekilmesinden, bitkinin büyüyüp meyve vermeye başlamasına kadar geçen süreçte, Erol doğanın mucizelerini keşfetmekteydi.
Ayrıca, doğada yaptığı keşifler ona bilimsel merakını geliştirme fırsatı sundu. Yürüyüşler sırasında karşılaştığı farklı bitki türlerini ve hayvanları inceleyerek, doğa hakkında daha fazla bilgi ediniyor ve çevresine duyarlı bir birey olmanın önemini kavramaya başlıyordu. Örneğin, bir gün ormanda yürürken keşfettiği bir kuş yuvasını incelemek için saatlerce gözlem yapmış ve kuşların nasıl bir yaşam sürdürdüğünü öğrenmişti.
Erol’un çamur, toprak ve doğa ile geçirdiği bu zamanlar, onun yaşamı boyunca doğaya olan sevgi ve saygısını derinleştirecek ve doğal kaynaklara karşı sorumlu bir birey olmasına katkıda bulunacaktı. Bu deneyimler, onun doğa ile olan bağını güçlendirirken aynı zamanda çocukluğunun en güzel anılarından biri olacaktı.
Erol’un doğayla olan bu yakın ilişkisi, sadece kişisel gelişimi için değil, aynı zamanda çevresine de olumlu etki yapması için bir fırsat sunuyordu. Erol, çevresindeki arkadaşlarıyla paylaştığı doğa keşifleri ve deneyimleri sayesinde onların da doğaya olan ilgisini artırıyor ve çevre bilinci oluşturuyordu.
Örneğin, arkadaşlarıyla birlikte yapılan doğa yürüyüşlerinde Erol, çevresindeki bitki ve hayvan türlerini tanıtmak için rehberlik yapardı. Onlara doğanın güzelliklerini ve önemini anlatarak, onları doğaya duyarlı olmaya teşvik ederdi. Aynı zamanda, çocuklarla birlikte çamur ve toprakla oyunlar oynayarak, doğal malzemelerin nasıl eğlenceli ve öğretici bir şekilde kullanılabileceğini gösterirdi.
Erol’un çocukluk dönemindeki bu deneyimleri, onun ilerleyen yaşamında da sürdürülebilirlik ve çevre koruma konularında duyarlı bir birey olmasına katkıda bulunacaktı. Doğayla olan bu derin bağlılık, onun çevresine örnek olmasını ve doğa dostu davranışları teşvik etmesini sağlayacaktı.
Erol’un çocukluk yıllarındaki doğa maceraları, onun karakterini ve değerlerini derinlemesine şekillendirdi. Bu deneyimler, ona doğanın kırılganlığını ve değerini anlama fırsatı verdi. Çocukluk yıllarında doğayla geçirdiği her an, ona sadece eğlence ve öğrenme değil, aynı zamanda doğal dünyaya olan sorumluluğunu da hatırlatıyordu.
Erol’un çocukluk yıllarındaki bu deneyimler aynı zamanda ona özgüven ve dayanıklılık kazandırdı. Doğada karşılaştığı zorluklarla başa çıkmayı öğrenirken, kendi sınırlarını keşfetti ve yenilgiyi kabul etmeyi reddetti. Bu özellikler, ilerleyen yaşamında karşılaşacağı her türlü zorluğun üstesinden gelmesine yardımcı oldu.
Erol’un çocukluk yıllarındaki çamur, toprak ve doğa maceraları, onun hayatı boyunca taşıyacağı değerleri ve tutkularını şekillendirdi. Doğaya olan sevgisi, merakı ve sorumluluğu, onun yaşamının her alanında belirleyici bir rol oynayacaktı. Bu deneyimler, onun için sadece bir çocukluk hatırası değil, aynı zamanda yaşam felsefesinin bir parçası olacaktı.
Erol, çocukluk yıllarının sonlarına geldiğinde, köy yaşamından ayrılıp yatılı okula gitmeye karar verdi. Bu karar hem heyecan verici hem de biraz korkutucu bir dönemdi onun için. Köyde geçirdiği zaman boyunca doğayla iç içe büyümüş ve ailesine çok bağlı bir çocuktu. Ancak artık daha fazla eğitim almak ve farklı deneyimler yaşamak istiyordu.
Yatılı okula gitmek, Erol’un hayatında büyük bir değişiklik anlamına geliyordu. İlk kez ailesinden ve köyünden uzaklaşacak, yeni bir ortama ve farklı bir yaşam tarzına adapte olmak zorunda kalacaktı. Ancak bu değişiklikle birlikte, yeni arkadaşlar edinmek, farklı kültürleri tanımak ve daha geniş bir eğitim fırsatı elde etmek gibi heyecan verici fırsatlar da vardı.
Erol, köyden ayrılarak yatılı okula başladığında ilk zamanlar biraz zorlanabilir ve özlem duyabilir. Ancak zamanla, yeni arkadaşlarıyla birlikte geçirdiği zamanın tadını çıkaracak, okulun sunduğu imkanlardan faydalanacak ve kendi kişisel ve akademik potansiyelini keşfedecekti.
Yatılı okul, Erol’un yaşamında önemli bir dönüm noktası olacaktı. Bu deneyim, onun bağımsızlık, sorumluluk alma ve kendine güvenme becerilerini geliştirmesine yardımcı olurken, aynı zamanda gelecekteki başarıları için sağlam bir temel oluşturacaktı.
Bahadır Hataylı/Nisan-2024/Sancaktepe/İST
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.